2017. 04. 26. szerda
Ervin
: 312 Ft   : 286 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Most légy okos Domokos …

JETfly  |  2010-03-24 10:12:36

Az ember ül a hírek forgatagában, és csak kapkodja a fejét. A közelmúltban látott napvilágot a hír, hogy az amerikai légierő légi utántöltő repülőgép tendere egyrésztvevőssé – Boeing – szűkült, mivel a Northrop Grumman/EADS konzorcium visszalépett. Később az EADS jelezte mégis indulna egy új társsal az oldalán. Majd néhány napja egy amerikai ügyvéd jelentette be, hogy orosz cég is indul a pályázaton, amit Oroszországban rövid időn belül cáfoltak, sőt azt nyilatkozták, az ügyvédet sem ismerik.

Újabb fejlemény az ügyben, hogy megszólaltak a kaliforniai Luce, Forward, Hamilton & Scripps ügyvédi iroda képviselői, amelynek alkalmazásában áll John Kirkland ügyvéd, aki nyilvánosságra hozta az OAK (orosz állami Egyesített Repülőgépgyártó Konzorcium) indulását. Kirkland dokumentumokat mutatott a sajtó képviselőinek, amelyek egyértelmüen azt mutatják, hogy az OAK érdeklődik egy vegyesvállalat létrehozásáról (egy meg nem nevezett amerikai céggel), hogy indulni tudjon az amerikai légierő KC-X pályázatán.

A hírügynökség információja szerint a dokumentumokból kiderül, hogy Oroszország elnöke, Dmitrij Medvegyev és az ország miniszterelnöke, Vlagyimir Putyin is beleegyezését adta az OAK számára egy vegyesvállalat létrehozására.

Az OAK érdeklődéséről John Kirkland ügyvéd (aki állítása szerint az orosz céget képviseli az Egyesült Államokban) számolt be először 2010. március 20-án. Másnap az OAK azt nyilatkozta, hogy először hallanak részvételükről a KC-X tenderen, majd március 22-én Alekszej Fedorov, az orosz vállalat elnöke azt mondta, az amerikai ügyvédet nem ismerik, és az OAK-nak nem áll szándékában sem a tenderen indulni, sem vegyesvállalatot létrehozni az USA-ban.

Valószínüleg a történet itt még nem ért véget, hiszen a bemutatott, állítólagos dokumentumokkal kapcsolatban még nem szólaltak meg az orosz cég illetékesei. A kérdés az; mindössze szócsatáról, titkolózásról van szó, vagy esetleg egy orosz-amerikai együttmüködés körvonalazódik a haditechnikai fejlesztések területén.

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2017-04-19 12:03:14
A napokban az olasz Alenia Aermacchi vállalat leszállította Ausztráliának a soron következő, ötödik C-27J Spartan típusú szállítógépet. A repülőgép (A34-004) az Ausztrál Királyi Légierő richmondi légibázisán landolt.
2017-04-13 11:25:26
Az olasz Leonardo vállalat a torinoi üzemének területén, 2017. április 11-én ünnepélyes keretek között átadta az 500. szériagyártású Eurofighter Typhoon típusú vadászrepülőgépet, mely az Olasz Légierő állományába került.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 04. 25., 10:40
Képgaléria az idei, Hollandiában megrendezett gyakorlatról.
2017. 04. 24., 09:10
1997 hideg, szeles áprilisában, Loire melletti bázisáról (Tours Val de Loire repülőtér) települt Kecskemétre az Armée de l'Air Alpha Jet géppárja.
2017. 04. 21., 10:38
CFM-hajtóművek, San Francisco–New York: az Airbus szerint ez az igazi MOM-típus... Döntés előtt az eddig tiszta Boeing-flottát repülő Alaska-csoport.
2017. 04. 19., 11:06
Az MH Pápa Bázisrepülőtéren tájékozódott a székesfehérvári NATO Force Integration Unit (Magyarországon települő NATO Erőket Integráló Elem – NFIU HUN) állománya.

  Legfrissebbek most

Az Amerikai Haditengerészet feloldotta a Boeing T-45 Goshawk kiképzőgépekre elrendelt repülési tilalmat, ám bizonyos korlátozásokkal, mivel a fedélzeti oxigénellátó rendszer (Onboard Oxygen Generation System - OBOGS) vizsgálata még folytatódik.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin