2017. 01. 17. kedd
Antal, Antónia
: 307 Ft   : 290 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Most légy okos Domokos …

JETfly  |  2010-03-24 10:12:36

Az ember ül a hírek forgatagában, és csak kapkodja a fejét. A közelmúltban látott napvilágot a hír, hogy az amerikai légierő légi utántöltő repülőgép tendere egyrésztvevőssé – Boeing – szűkült, mivel a Northrop Grumman/EADS konzorcium visszalépett. Később az EADS jelezte mégis indulna egy új társsal az oldalán. Majd néhány napja egy amerikai ügyvéd jelentette be, hogy orosz cég is indul a pályázaton, amit Oroszországban rövid időn belül cáfoltak, sőt azt nyilatkozták, az ügyvédet sem ismerik.

Újabb fejlemény az ügyben, hogy megszólaltak a kaliforniai Luce, Forward, Hamilton & Scripps ügyvédi iroda képviselői, amelynek alkalmazásában áll John Kirkland ügyvéd, aki nyilvánosságra hozta az OAK (orosz állami Egyesített Repülőgépgyártó Konzorcium) indulását. Kirkland dokumentumokat mutatott a sajtó képviselőinek, amelyek egyértelmüen azt mutatják, hogy az OAK érdeklődik egy vegyesvállalat létrehozásáról (egy meg nem nevezett amerikai céggel), hogy indulni tudjon az amerikai légierő KC-X pályázatán.

A hírügynökség információja szerint a dokumentumokból kiderül, hogy Oroszország elnöke, Dmitrij Medvegyev és az ország miniszterelnöke, Vlagyimir Putyin is beleegyezését adta az OAK számára egy vegyesvállalat létrehozására.

Az OAK érdeklődéséről John Kirkland ügyvéd (aki állítása szerint az orosz céget képviseli az Egyesült Államokban) számolt be először 2010. március 20-án. Másnap az OAK azt nyilatkozta, hogy először hallanak részvételükről a KC-X tenderen, majd március 22-én Alekszej Fedorov, az orosz vállalat elnöke azt mondta, az amerikai ügyvédet nem ismerik, és az OAK-nak nem áll szándékában sem a tenderen indulni, sem vegyesvállalatot létrehozni az USA-ban.

Valószínüleg a történet itt még nem ért véget, hiszen a bemutatott, állítólagos dokumentumokkal kapcsolatban még nem szólaltak meg az orosz cég illetékesei. A kérdés az; mindössze szócsatáról, titkolózásról van szó, vagy esetleg egy orosz-amerikai együttmüködés körvonalazódik a haditechnikai fejlesztések területén.

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!
2017-01-09 12:44:50
A horvát katonai vezetés tenderért felelős bizottsága a napokban tájékoztatta az ország védelmi minisztériumát arról, hogy az új vadászrepülőgépek vásárlása ügyében két típus közül válasszanak, az egyik a svéd JAS-39C/D Gripen, a másik pedig a dél-koreai FA-50.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 01. 16., 16:25
A tavalyi esztendőben számtalan híresség hagyott el bennünket. Voltak köztük azonban olyanok is, akik halálhírét nem kapta fel a média.
2017. 01. 13., 14:45
Trump a program ellen, a minisztere mellette. Az első áttelepülő alakulat: irány Japán. Helyettesítheti a Villámot a Lódarázs? Elképesztő manőverek.
2017. 01. 12., 09:26
Visszatekintő a 2016-os szliácsi repülőnapra.
2017. 01. 12., 09:22
A motoros repülés centenáriumának évében német pilóták emlékrepülést szerveztek Magyarországra, így tisztelegve Almásy László pilóta, Afrika-kutató emléke előtt.

  Legfrissebbek most

2017. január 14-én szombaton, helyi idő szerint 9:27-kor a Hat Yai-ban megrendezett gyereknapi rendezvényen lezuhant a Thai Királyi Légierő egyik JAS-39 Gripen típusú vadászrepülőgépe.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

Az elmúlt huszonhat év legnagyobb honvédelmi és haderő-fejlesztési programját indítja el 2017 januárjától a Magyar Honvédség, Zrínyi 2026 néven – jelentette be dr. Simicskó István honvédelmi miniszter.