2016. 12. 04.
Barbara, Borbála
: 314 Ft   : 295 Ft Benzin: 339 Ft/l   Dízel: 352 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Új Malév korszak első mérföldköve

JETfly  |  2003-01-31 11:46:00

Megszokott napi munkájukat végezték 2003. január 30.-án a ferihegyi repülőtér repülésirányítói. Átlagos csütörtöki nap volt, de valami feszültség érződött a levegőben.

Hamarosan egy régen várt pont jelent meg a kijelzőn. A HA-LOB lajstrom jelü repülő érkezett a repülőtér közel körzetébe, a MALÉV új Boeing 737-700 típusú gépe. Az irányító üdvözölte a gépet és személyzetét: Sok szeretettel köszöntjük a MALÉV legújabb tagját. A repülő a Boeing gyár seattle-i központjából szállt fel Budapest felé. A csütörtöki repülést három próba út előzte meg Amerikában. Magyarországra az új szerzemény Fehérváry Géza oktató kapitány és Tóth László oktató kapitány repülte át.

Fotó:MALÉVA 737-700 típusú gép megérkezése a MALÉV korszakváltásának első lépése. 2005 tavaszáig összesen 18 darab vadonatúj, a légitársaság igényei szerint kialakított Boeing 737-600/700/800 NG (Next Generation) gép érkezig. Ezekkel a repülőkkel fogják felváltani a 737-es típus Classic gépparkját.

Fotó:MALÉV

Fotó:MALÉVA flotta csere 750 millió dolláros pénzügyi hátterét a MALÉV Rt. és az International Lease Finance Corporation (ILFC)közötti szerződés biztosítja. A jelenlegi flottastruktúra a piaci igényekhez képest kevés, de viszonylag nagyméretü gépekből áll. 2005-ben a flottacsere után több kisebb kapacitású repülőgéppel szolgálja ki utasait a MALÉV. A középtávú célállomásokra a Boeing NG gépek, a regionális üzemelésben a Bombardier CRJ lesz a főszereplő.

Fotó:MALÉV

Fotó:MALÉVA tizennyolc repülőgép megérkezése után a magyar nemzeti légitársaság a világ legmodernebb flottáját üzemeltető cégek közé tartozik majd. A 737 típusú repülők beszerzése több, hosszú távú előnyt jelent a MALÉV számára. Egységes lesz a B 737-es flotta, ezzel csökkenek a karbantartási és alkatrész-tárolási költségek. A kedvező pénzügyi konstrukció eredményeként az újgenerációs gépek bérleti díja lényegesen alacsonyabb a jelenlegi B 737-es flottáénál. A B 737 NG repülőknek alacsonyabb az üzemeltetési költsége és kisebb a szervizigénye.

A flottaváltás legnagyobb haszonélvezői természetesen az utasok. A fedélzeten egységesen bőrülésekben repülhetnek az utazni vágyok. A komfort érzést növeli, hogy az új gépeken a nemzetközi átlagnál nagyobb távolságra helyezkednek el a sorok. A tájékoztatást és szórakoztatást a fedélzeti szórakoztató-elektronikai berendezések garantálják.

Az újgenerációs B 737-esek üzembeállítása hasonló mérföldkőnek jelent a MALÉV életében, mint amikor az első sugárhajtású Tu-134–es érkezett 1968-ban.

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!
   MÁSOK ÍRTÁK
2016. 12. 02., 15:40

Repülős ajándékötletek a JETfly Webáruházból!

Válasszon karácsonyi ajándékot a JETfly Webáruházból! Repülős relikviák, könyvek, pilótadzsekik, bakancsok, pólók stb. széles kínálatával várjuk Vásárlóinkat! Kiszállítási akció!
2016. 12. 01., 10:54

Az utolsó Tu-144 utolsó repülései

Tupoljev–NASA repülő laboratórium, orosz gép amerikai műszerekkel. Emlékmű lesz a 77114-es? Akiket irritálnak bizonyos feliratok.
2016. 11. 30., 10:07

A kolumbiai katasztrófa lehetséges okai

El se indulhatott volna ez a gép erre az útvonalra? Amikor nincs kerozinszaga a roncsnak. A navigációs tartalék és a kötelező kitérő reptér.
2016. 11. 30., 10:03

Fehér hattyú

35 éve repül a Tu-160-as nehézbombázó.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

Az idén 15 éves katonai toborzás Bács-Kiskun megyei történetét és eredményeit is megismerték azok, akik az MH Katonai Igazgatási és Központi Nyilvántartó Parancsnokság (MH KIKNYP) kecskeméti irodájának rendezvényén vettek részt a mai napon Kecskeméten, a Pallasz Athéné Egyetemen.