Az elmúlt napokban az ATR (Aerei da Trasporto Regionale vagy Avions de Transport Régiona) olasz-francia repülőgépgyártó cég megkezdte a legújabb konfigurációjú ATR 42-600 turbólégcsavaros repülőgépének a berepülési tesztjeit a franciaországi Toulouse városában. A repülőgép a tesztrepülés alatt összesen két órát töltött a levegőben. Az ATR tervei szerint a teljes berepülési program 75 repült órát fog igénybe venni.
Az ATR 72-600-as repülőgép tesztrepülései már múlt évben elkezdődtek. A típus a szélesebb törzsü változata az ATR 42-600-asnak, és ugyanazzal a repüléselektronikai rendszerrel, valamint hajtómüvekkel rendelkezik. Tervek szerint az ATR 72-600-as repülőgép az év végére befejezi a berepülési programját, és amennyiben megkap minden típus alkalmassági hatósági bizonyítványt, úgy akár az következő év első félévében átvehetik a megrendelők az első példányokat. Az ATR 42-600-as átadása előreláthatólag 2011 év végén várható. Az ATR bízik abban, hogy a 2011-es évben zökkenőmentesen át tud állni a turbólégcsavaros -500-as típus gyártásáról a -600-as típusra.
A 600-as főbb jellegzetességei közé tartozik az üveg cockpit, valamint a sokkal nagyobb vonóerőt biztosító kettő PW 127M hajtómü, amely már kiválóan bizonyít az ATR 72-500-as változatú repülőgépen a múlt év óta. A hajtómü főbb jellemzői közé tartozik az alacsony és egyben gazdaságos üzemanyagfogyasztás, valamint az alacsony üzemben tartási költség is.
A pilótafülkében, amelyet a Thales gyárt, öt folyadékkristályos kijelző kapott helyet, valamint egy fedélzeti számítógép is, amely szabályozza, vezérli, továbbá ellenőrzi a repülőgép rendszereit. Az újonnan kifejlesztett robotpilóta 3A kategóriájú leszállásra lesz képes, valamint tökéletes összhangot biztosít a navigációs rendszerek müködésében. Időközben az ATR beszerzi az ATR 72-600-as repülőgép minden típus alkalmassági bizonyítványát, majd ezt követően kerülhet sor a repülőgép átadására a Royal Air Maroc légitársaság számára, várhatóan 2011 első félévében.
Az elmúlt napokban több friss hírt is olvashattunk az MH Kiss József 86. Helikopterdandárról, többek között arról is, hogy először ugrottak ejtőernyősök a H225M típusú közepes, többcélú forgószárnyasból.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.