2017. 04. 29. szombat
Péter
: 312 Ft   : 286 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Japán megkapta a negyedik Boeing KC-767-es tankerét

JETfly  |  2010-01-15 11:58:31

A Boeing repülőgépgyártó vállalat a közelmúltban adta át a negyedik és egyben az utolsó KC-767 légi utántöltő repülőgépet a japán védelmi minisztériumnak. A tanker a többi 767-essel együtt az 1. Légiszállító ezred kötelékében fog szolgálatot teljesíteni a Komaki légibázison.

A negyedik és egyben utolsó japán KC-767 leszállítása szintén határidő- és költségvetési kereteken belül maradt éppúgy, mint az előző két példány esetében is, amelyeket 2008 és 2009 márciusában adtak át. Ez mind a Boeing dolgozóinak munkáját, mind pedig Japánnal, az egyik legfontosabb megrendelővel kialakított kiváló kapcsolatot minősíti. Azonban az első repülőgép átadása integrációs problémák miatt két évet csúszott, és csupán 2008 februárjában adták át. Ezen utántöltő repülőgépek segítségével Japán képes lesz maradéktalanul végrehajtani védelmi, légi utántöltő és szállítási feladatait, valamint, ha szükséges, akkor részt tud venni humanitárius és katasztrófa-elhárítási feladatokban a Csendes-óceáni térségben vagy akár azon túl is. A KC-767-es flotta szükség esetén jelentős és egyben kulcsszerepet játszhat Japán stratégiai védelmében.

A repülőgép még december 20-án repült át a Boeing wichitai (Kansas) gyárából Japánba. A KC-767-es a Boeing B767-200 polgári utasszállításra kifejlesztett széles törzsü repülőgép katonai változata.

A KC-767-est már úgy alakították ki, hogy az operátor, aki az utántöltést irányítja a tankerből, nem kell, hogy a repülőgép farokrészéből ablakon keresztül figyelje (mint a régi tankereknél) a folyamatot, hanem a pilótafülkéből (amely ráadásul egy légtérben van az utastérrel) kamera rendszereken és távirányítón keresztül hajtja végre a repülőgépek utántöltését. Ez az úgynevezett Remote Aerial Refueling Operator (RARO) II elnevezésü rendszer lényege. Ráadásul a japánok megrendelése szerint a repülőgépet úgy alakították ki, hogy az bármikor átalakítható lehessen akár teherszállításra, akár személyszállításra is, azonban az elsődleges feladata a légi üzemanyag utántöltés biztosítása.

Japán mellett az olasz légierő is rendelt négy ilyen típusú repülőgépet, amelyekből három KC-767-esen már a berepülési feladatok vannak soron, míg a negyediken jelenleg a modifikációs munkákat hajtják végre.

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2017-04-19 12:03:14
A napokban az olasz Alenia Aermacchi vállalat leszállította Ausztráliának a soron következő, ötödik C-27J Spartan típusú szállítógépet. A repülőgép (A34-004) az Ausztrál Királyi Légierő richmondi légibázisán landolt.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 04. 28., 09:57
Minden tartály tele volt kerozinnal, Törökországot el kellett volna kerülni?
2017. 04. 27., 11:57

MosonShow 2017

Videó a 2017-es mosonmagyaróvári makettkiállításról.
2017. 04. 26., 12:14
Észtországban az ötödik generációs gépek, kétszáz kilométerre az orosz határtól. Repült-e bevetést izraeli F-35-ös szíriai célpontok ellen?
2017. 04. 26., 11:21

Videó a Gripenek légifotózásáról

Elkészült a videó A szovjet repülőtér titkai múzeum csapatának légifotózásáról.

  Legfrissebbek most

A napokban megérkezett Izraelbe (a Nevatim légibázisra) a soron következő 3 F-35A Lighting II (Adir) típusú ötödik generációs vadászrepülőgép – írja a Lockheed Martin.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A napokban, a Nigériai Légierő megalakulásának 53. évfordulóján, 2017. április 22-én, a Makurdi légibázison tartott ünnepségen hivatalosan is hadrendbe állt az első 2 Mi-35M típusú harci helikopter.