2016. 12. 11.
Árpád
: 314 Ft   : 296 Ft Benzin: 352 Ft/l   Dízel: 365 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Japán megkapta a negyedik Boeing KC-767-es tankerét

JETfly  |  2010-01-15 11:58:31

A Boeing repülőgépgyártó vállalat a közelmúltban adta át a negyedik és egyben az utolsó KC-767 légi utántöltő repülőgépet a japán védelmi minisztériumnak. A tanker a többi 767-essel együtt az 1. Légiszállító ezred kötelékében fog szolgálatot teljesíteni a Komaki légibázison.

A negyedik és egyben utolsó japán KC-767 leszállítása szintén határidő- és költségvetési kereteken belül maradt éppúgy, mint az előző két példány esetében is, amelyeket 2008 és 2009 márciusában adtak át. Ez mind a Boeing dolgozóinak munkáját, mind pedig Japánnal, az egyik legfontosabb megrendelővel kialakított kiváló kapcsolatot minősíti. Azonban az első repülőgép átadása integrációs problémák miatt két évet csúszott, és csupán 2008 februárjában adták át. Ezen utántöltő repülőgépek segítségével Japán képes lesz maradéktalanul végrehajtani védelmi, légi utántöltő és szállítási feladatait, valamint, ha szükséges, akkor részt tud venni humanitárius és katasztrófa-elhárítási feladatokban a Csendes-óceáni térségben vagy akár azon túl is. A KC-767-es flotta szükség esetén jelentős és egyben kulcsszerepet játszhat Japán stratégiai védelmében.

A repülőgép még december 20-án repült át a Boeing wichitai (Kansas) gyárából Japánba. A KC-767-es a Boeing B767-200 polgári utasszállításra kifejlesztett széles törzsü repülőgép katonai változata.

A KC-767-est már úgy alakították ki, hogy az operátor, aki az utántöltést irányítja a tankerből, nem kell, hogy a repülőgép farokrészéből ablakon keresztül figyelje (mint a régi tankereknél) a folyamatot, hanem a pilótafülkéből (amely ráadásul egy légtérben van az utastérrel) kamera rendszereken és távirányítón keresztül hajtja végre a repülőgépek utántöltését. Ez az úgynevezett Remote Aerial Refueling Operator (RARO) II elnevezésü rendszer lényege. Ráadásul a japánok megrendelése szerint a repülőgépet úgy alakították ki, hogy az bármikor átalakítható lehessen akár teherszállításra, akár személyszállításra is, azonban az elsődleges feladata a légi üzemanyag utántöltés biztosítása.

Japán mellett az olasz légierő is rendelt négy ilyen típusú repülőgépet, amelyekből három KC-767-esen már a berepülési feladatok vannak soron, míg a negyediken jelenleg a modifikációs munkákat hajtják végre.

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!
   MÁSOK ÍRTÁK
2016. 12. 09., 14:46

A Boeing tárgyalásokat, az Antonov gépet ajánl Trumpnak!

Nincs elszabadult költségvetés, ha nincs még költségvetés. Mennyibe kerül egy 747-es? És ki tudja, mit adnának az ukránok?!
2016. 12. 06., 16:24

Orosz rulett a tengeren

A szíriai partok közelébe vezényelt orosz Admiral Kuznyecov repülőgép hordozó erősen korlátozott mértékben képes beavatkozni az Iszlám Állam és a szír kormányellenes erők elleni harcokba.
2016. 12. 05., 11:23

Repülés Kabulba, átszállás nélkül

Dr. Orosz Zoltán altábornagy: Jövőre elkezdődik a Magyar Honvédség légi szállítási képességének fejlesztése, új járműveket vesznek.
2016. 12. 02., 15:40

Repülős ajándékötletek a JETfly Webáruházból!

Válasszon karácsonyi ajándékot a JETfly Webáruházból! Repülős relikviák, könyvek, pilótadzsekik, bakancsok, pólók stb. széles kínálatával várjuk Vásárlóinkat! Kiszállítási akció!

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin