2017. 03. 30. csütörtök
Zalán
: 310 Ft   : 289 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Végrehajtotta első repülését a Eurocopter EC175-ös helikoptere

JETfly  |  2009-12-19 12:11:48

A világ vezető helikoptergyártója, az Eurocopter legutóbb kifejlesztett EC175 helikopter prototípusa a napokban hajtotta végre pályafutása első hivatalos felszállását a franciaországi Marignane légterében. A felszállást a háromtagú gépszemélyzet, Alain Di Bianca, az Eurocopter berepülőpilótája valamint Michael Oswald és Patrick Bremont fedélzeti mérnökök hajtották végre.

A héttonnás helikoptert, amely az Eurocopter család legújabb példánya, a kínai China Aeronautics Industries Group Corporation (AVIC) és az Eurocopter közösen fejlesztette ki és gyártotta le. Az újgenerációs EC175-öst úgy tervezték, hogy a polgári feladatok széles követelményeinek szinte minden területén megállja a helyét. A forgószárnyas, amely kategóriáját tekintve a 4-5 tonnás AS365 Dauphin és a 9-11 tonnás AS332/EC225 Super Puma helikopterek között helyezkedik el, a tervezők reményei szerint tökéletesen megfelel tervezett feladatainak ellátására. Kialakításától függően képes akár 16 utast is szállítani.

A helikopterek iránt mondhatni nagy az érdeklődés, ugyanis már 14 megrendelő jelezte a vásárlási szándékát, amely 114 db helikopter leszállítását tartalmazza. Előreláthatólag az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség (European Aviation Safety Agency, EASA) 2011-re tervezi a helikopter légialkalmassági bizonyítványának kiadását, az első példány átadására pedig 2012-ben kerülhetne sor. Az Eurocopter távlati tervei között 800 db EC175-ös értékesítése szerepel az elkövetkezendő 20 év során, és ennek következményeként egyben közel 2000 új munkahely megteremtése is.

A program története:

Az EC175-ös program még 2005 decemberében indult a kínaiakkal közös együttmüködésben. A példaértékünek számító csapatmunka a francia és a kínai kormány égisze alatt zajlott. A helikopter tervezésének első fázisaiban közel 50 kínai alkalmazott csatlakozott az Eurocopterhez Franciaországban, hogy együttesen megtervezzék a forgószárnyast. Azonban napjainkban ennek éppen a fordítottja valósul meg, ugyanis 30 fős állandó francia személyzet tartózkodik Kínában, hogy segítse a tervezési, minőségbiztosítási és a megfelelő gyártási munkálatokat.

A helikopter fő feladata és főbb technikai adatai:

Az EC175-ös egy közepes teherbírású két hajtómüves, számos polgári célra kifejlesztett helikopter. Elsődlegesen a kőolaj és földgáz iparág részére lett tervezve a legnagyobb biztonsági és felhasználhatósági követelményeknek megfelelően. Ezen kívül még számos más feladatra tervezték, úgymint kutató-mentő valamint sürgősségi betegszállítási feladatok ellátására is.

A helikopter kettő Pratt &Whitney PT6C-67E hajtómüvel rendelkezik, és el van látva egy kétcsatornás, új generációs teljeskörü digitális hajtómüvezérlő egységgel is. Repüléselektronikai rendszere szintén jól kifejlesztett. Az EC175-ös ugyancsak fel van szerelve egy teljesen digitalizált pilótafülkével és egy automatikus repülésvezérlő rendszerrel is. Ötágú Spheriflex főrotorral és olyan sárkányszerkezettel bír, amely a legszigorúbb követelményeknek is megfelel.

Kategóriájában a legkényelmesebb pilótafülkével és utastérrel rendelkezik, amely teljes kényelmet biztosít a benne utazóknak. A könnyü be- és kiszállás érdekében szélesen kinyíló csúszóajtókkal látták el a törzs egyik oldalán, és óriási csomagtér rekeszt tudhat magáénak, amely a helikopter mindkét oldaláról könnyen hozzáférhető. Hatalmas ablakai széles kilátást és könnyü menekülést biztosítanak vészhelyzetekben úgy a gépszemélyzetének, mint az utasoknak egyaránt. Nem beszélve arról a képességéről, hogy a vibrációs szintjét minimalizálták a forgószárnyak kialakításával, amellyel már pozitív eredményeket értek el az EC155 és EC225-ös típusokon is. Forradalmi megoldásokkal rendelkezik a zajcsökkentés terén is, és megállapítható, hogy kategóriájában zaj szempontjából a leghalkabb helikopter.

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2017-03-23 13:41:00
2017. március 16-tól április közepéig hat darab Eurofighter Typhoon állomásozik az izlandi Keflavik repülőterén. A vadászrepülőgépek az Olasz Légierő alakulataitól érkeztek és a NATO észak-európai légvédelmi készültségi erőit fogják támogatni.
2017-03-23 10:44:35
Megkezdődtek az MH 59. Szentgyörgyi Dezső Repülőbázis kettős célú hasznosításra történő átalakításának előkészületei. A tervek szerint 2018 végére kell megfelelnie a katonai és polgári gépeket fogadó repülőtérre vonatkozó civil szabályzóknak és elvárásoknak.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 03. 28., 14:37
Történelmi jelentőségű repülésnek is nevezhető az a felszállás, amelyet a napokban hajtott végre a kanadai Bombardier repülőgépgyár új CS100-as repülőgépe amikor nonstop átrepült London City repülőteréről a New York-i JFK-re.
2017. 03. 27., 10:39
Negyven éve ütközött a ködös repülőtéren a két 747-es. Humán faktor és technikai tanulságok.
2017. 03. 24., 13:02
A nagy kérdés az akkumulátor és a hatótávolság. A NASA tervei és a Long EZ rekordváltozata. Óceánrepülés elektromos géppel? Az easy is beszáll a fejlesztésbe.
2017. 03. 23., 16:49

Korszerű kiképzőgépekkel gyarapodik a Magyar Légierő

Elvégezték az utolsó simításokat azokon a Zlin Z−242L típusú repülőgépeken, amelyek március 24-én érkeznek hazai állomáshelyükre.

  Legfrissebbek most

Döntött az Orosz Légierő vezetése – a „Fecskék” lecserélhetik MiG-29-eseiket a legújabb MiG-35-ösökre. Az erről szóló bejelentést a malajziai LIMA-2017 kiállításon hozták nyilvánosságra.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

Oroszország védelmi minisztériuma a napokban jóváhagyta, hogy újra szolgálatba állhassanak a korábban lekonzervált Mi-14Psz típusú, kutató-mentő feladatkörű helikopterei.