2017. 05. 29. hétfő
Magdolna
: 308 Ft   : 275 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Utolsó repülését hajtotta végre egy KC-135E Stratotanker

JETfly  |  2009-10-05 14:37:04

A még üzemben lévő KC-135E Stratotankerek egyike a napokban hajtotta végre utolsó repülését a texasi Sheppard légitámaszponton. Több mint 50 év szolgálat után, az 56-1503 fedélzeti számú repülőgép a jövőben a bázison lesz elhelyezve, melyet karbantartási, üzembentartási és kiszolgálási oktatásra fognak használni. Ezt a repülőgépet 1956-ban gyártották, és egyike volt annak a 161 darab KC-135E típusú repülőgépeknek, amelyek valaha a légierő flottáját alkották. Manapság 415 KC-135R típusú tanker van szolgálatban, amelyeket az elkövetkező évtizedekben kívánnak lecserélni a KC-X program keretein belül.

A KC-135E utolsó repülése előtt a Védelmi Minisztérium bejelentette, hogy a már sok vitát megélt KC-X program ismét központi kérdéssé vált az USAF-nál. A tervek szerint a közel 50 éves KC-135 típust 179 darab új légi utántöltő repülőgép váltaná fel. Az új repülőgépek másodlagos szerepben el fognak látni légi teher- és személyszállítási feladatokat is.

„Ez a hír nemcsak az Air Mobility Command számára nagyszerü, amely a nemzeti flottánk légi utántöltő repülőgépeit müködteti, hanem országunk számára is, hiszen erre a képességre nagy szükségünk van.” –nyilatkozta az AMC parancsnoka. A KC-X program folytatásaként az Air Mobility Command feladatköre is bővül, hogy megfeleljen a légi üzemanyagtöltés követelményeinek világméretü szinten.

A KC-135-ös flotta jelenleg 80%-os kihasználtságú – jelentette ki az Air Mobility Command Logisztikai Igazgatóságának tisztviselője. Ahhoz, hogy ez a típus egy órát a levegőben töltsön, a földön átlagosan 7-8 munkaóra szükséges a karbantartások és javítások elvégzéséhez. A KC-135E típuson szolgálatot teljesítő személyzet fog segítséget nyújtani a leendő, új szakszemélyzet kiképzésében a jobb kihasználtság eléréséhez.

A légierőnél egy KC-135-ös levegőben tartózkodása megköveteli azt, hogy a földön készenlétben álljon egy földi kiszolgáló parancsnok, továbbá két segédbeosztott a repülőgép kiszolgálására és kisebb javítások elvégzésére. Abban az esetben, ha meghibásodik valami a fedélzeten, akkor berendelnek egy szakembert. Jelenleg a legtöbb javítási, karbantartási munkaórát az üzemanyag rendszer, az indító-és segédhajtómü egység, a repülőgép vezérlő rendszere és a hajtómü ellenőrző müszerek igénylik. Azt is érdemes figyelembe venni, hogy minden évben megközelítőleg 72 darab KC-135-ösön kell elvégezni számos életkorral összefüggő javítást, karbantartást, amely munkákat az Air Force Materiel Command személyzete hajt végre. Az illetékesek szerint ezek a munkák megnövelik azoknak a napoknak a számát, amelyeket a repülőgép földön kell, hogy töltsön. Az Air Mobility Command kilátásba helyezte, hogy az elkövetkező 15-30 évben javulás várható a földi karbantartások terén. Ez tartalmazni fogja a vezetékkötegek és borítások cseréjét, az átrozsdásodási vizsgálatot és egyéb szerkezeti karbantartást, ami alatt értjük a repülőgép vezérlő rendszerének nagyjavítását és a kiöregedő analóg rendszerek felújítását is. Ez a többletmunka növelheti az éves költségkiadásokat 2 milliárd dollárról 6 milliárd dollárra.

A légierő bízik abban, hogy a KC-135R és a KC-10 Extender flotta képes lesz világméretü szinten a légi üzemanyagtöltés biztosítására, mindamellett nagy reményekkel várják az új tankereket is.

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2017-05-19 12:06:56
Ma 13 éve emelkedett a levegőbe a Wizz Air első menetrend szerinti járata. Az elmúlt években a Wizz Air Közép- és Kelet-Európa legnagyobb diszkont légitársaságává fejlődött, miközben figyelemreméltó eredményeket ért el.
2017-05-17 09:20:11
A múlt hét végén ért véget a helikopteres fegyvernem kiemelt, Fire Blade 2017 elnevezésű többnemzeti gyakorlata, ugyanakkor a hazai helikopteresek nem csupán a gyakorlat keretein belül álltak ez időben helyt.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 05. 29., 14:02
Akit a rotor szele megcsapott. Gyermekek, gyermeknap, repülés! Ancsa, Nagyvas, meg az óránkénti áldás a tűzoltóktól.
A Load Diffuser 2017 elnevezésű nemzetközi gyakorlat május 22-i hivatalos megnyitója után, az MH 59. Szentgyörgyi Dezső Repülőbázisra települt állomány megkezdte a feladatok végrehajtását.
2017. 05. 26., 15:37
Fotók a május 22-én indult Load Diffuser 2017 hadgyakorlatról.
2017. 05. 26., 09:05
A 2017. május 25-i üzemnap galériája.

  Legfrissebbek most

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A napokban fotók jelentek meg arról, miszerint az Egyesült Államokban megkezdődött az első, Indonézia hadserege számára készült Boeing AH-64E Apache Guardian (TNI-AD jelzéssel ellátott) berepülési programja.