2016. 12. 04.
Barbara, Borbála
: 314 Ft   : 295 Ft Benzin: 339 Ft/l   Dízel: 352 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Kiképző gépek nélkül maradhat az indiai légierő

JETfly  |  2009-09-03 15:17:50

Az indiai légierő vezetése szembesülni kényszerült azzal a ténnyel, hogy az ország leendő katonai repülőgép-vezetőinek hamarosan nem lesz min elsajátítaniuk választott hivatásukat. Az alap kiképző típust a, a HPT-32 Deepak kiképző repülőgépflottát az indiai légierő vezetése kényszerítette földre a sorozatos balesetek és katasztrófák hatására. Nem kevésbé jelentéktelen problémaként értékelik, hogy a növendékek magasabb szintű képzéséhez szükséges Hawk típus sem áll megfelelő számban rendelkezésre.

A Hawk indiai gyártása nem halad a megfelelő ütemben, amiért most a Hindustan Aeronautics Ltd. (HAL) éles támadás során a brit BAE System konzorciumot hibáztatja. A BAE Systems 2004-ben kötött szerződést az indiai védelmi minisztériummal 24 darab Hawk-132 típusú kiképző repülőgép szállításáról, valamint további 42 darab licensz alapján történő gyártásáról a HAL, Bangalorban található üzemében. A szerződés értéke elérte az 1,2 milliárd dollárt. A brit cég a szerződésben vállalt 24 darab repülőgépet már leszállította az indiai légierő számára. Az eredeti időrend alapján az indiai cégnek 15 darab Hawk repülőgépet már meg kellett volna építenie, ehelyett azonban Bangalore-ban ez idáig mindössze 5 darab építését fejezték be. A HAL véleménye szerint a késedelemért a brit cég a felelős, amely első alkalommal járult hozzá a Hawk-132 külföldön történő gyártásához. A BAE Systems korábban az 1990-es évek végén járult hozzá a Hawk típus külföldi gyártásához, akkor Ausztrália épített 21 darab Hawk-127 típusú kiképző repülőgépet.

A HAL képviselője szerint a késedelem egyik oka, hogy az indiai cégnél dolgozó BAE Systems alkalmazottak semmilyen kérdésben nem döntöttek a helyszínen, mindennel az anyacéghez fordultak, ami hosszabb időtartamot vett igénybe. Szintén gondot okoz, hogy egy indiai beszállító által gyártott homloküvegeket el kell küldeni a BAE Systemsnek, amely tanúsítja azok megfelelő minőségét. A brit cég szóvivője – természetesen – cáfolja a HAL verzióját. Emailben küldött válaszában többek között megemlíti, hogy a BAE Systems minden eszközt biztosított a repülőgépek licensz alapján történő gyártásához.

Az egymásra mutogatás folytatódik, aminek az indiai légierő a kárvallottja, mivel nincs elegendő kiképző gépe a leendő pilóták képzéséhez.

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!
   MÁSOK ÍRTÁK
2016. 12. 02., 15:40

Repülős ajándékötletek a JETfly Webáruházból!

Válasszon karácsonyi ajándékot a JETfly Webáruházból! Repülős relikviák, könyvek, pilótadzsekik, bakancsok, pólók stb. széles kínálatával várjuk Vásárlóinkat! Kiszállítási akció!
2016. 12. 01., 10:54

Az utolsó Tu-144 utolsó repülései

Tupoljev–NASA repülő laboratórium, orosz gép amerikai műszerekkel. Emlékmű lesz a 77114-es? Akiket irritálnak bizonyos feliratok.
2016. 11. 30., 10:07

A kolumbiai katasztrófa lehetséges okai

El se indulhatott volna ez a gép erre az útvonalra? Amikor nincs kerozinszaga a roncsnak. A navigációs tartalék és a kötelező kitérő reptér.
2016. 11. 30., 10:03

Fehér hattyú

35 éve repül a Tu-160-as nehézbombázó.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

Az idén 15 éves katonai toborzás Bács-Kiskun megyei történetét és eredményeit is megismerték azok, akik az MH Katonai Igazgatási és Központi Nyilvántartó Parancsnokság (MH KIKNYP) kecskeméti irodájának rendezvényén vettek részt a mai napon Kecskeméten, a Pallasz Athéné Egyetemen.