2017. 04. 29. szombat
Péter
: 312 Ft   : 286 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Kiképző gépek nélkül maradhat az indiai légierő

JETfly  |  2009-09-03 15:17:50

Az indiai légierő vezetése szembesülni kényszerült azzal a ténnyel, hogy az ország leendő katonai repülőgép-vezetőinek hamarosan nem lesz min elsajátítaniuk választott hivatásukat. Az alap kiképző típust a, a HPT-32 Deepak kiképző repülőgépflottát az indiai légierő vezetése kényszerítette földre a sorozatos balesetek és katasztrófák hatására. Nem kevésbé jelentéktelen problémaként értékelik, hogy a növendékek magasabb szintű képzéséhez szükséges Hawk típus sem áll megfelelő számban rendelkezésre.

A Hawk indiai gyártása nem halad a megfelelő ütemben, amiért most a Hindustan Aeronautics Ltd. (HAL) éles támadás során a brit BAE System konzorciumot hibáztatja. A BAE Systems 2004-ben kötött szerződést az indiai védelmi minisztériummal 24 darab Hawk-132 típusú kiképző repülőgép szállításáról, valamint további 42 darab licensz alapján történő gyártásáról a HAL, Bangalorban található üzemében. A szerződés értéke elérte az 1,2 milliárd dollárt. A brit cég a szerződésben vállalt 24 darab repülőgépet már leszállította az indiai légierő számára. Az eredeti időrend alapján az indiai cégnek 15 darab Hawk repülőgépet már meg kellett volna építenie, ehelyett azonban Bangalore-ban ez idáig mindössze 5 darab építését fejezték be. A HAL véleménye szerint a késedelemért a brit cég a felelős, amely első alkalommal járult hozzá a Hawk-132 külföldön történő gyártásához. A BAE Systems korábban az 1990-es évek végén járult hozzá a Hawk típus külföldi gyártásához, akkor Ausztrália épített 21 darab Hawk-127 típusú kiképző repülőgépet.

A HAL képviselője szerint a késedelem egyik oka, hogy az indiai cégnél dolgozó BAE Systems alkalmazottak semmilyen kérdésben nem döntöttek a helyszínen, mindennel az anyacéghez fordultak, ami hosszabb időtartamot vett igénybe. Szintén gondot okoz, hogy egy indiai beszállító által gyártott homloküvegeket el kell küldeni a BAE Systemsnek, amely tanúsítja azok megfelelő minőségét. A brit cég szóvivője – természetesen – cáfolja a HAL verzióját. Emailben küldött válaszában többek között megemlíti, hogy a BAE Systems minden eszközt biztosított a repülőgépek licensz alapján történő gyártásához.

Az egymásra mutogatás folytatódik, aminek az indiai légierő a kárvallottja, mivel nincs elegendő kiképző gépe a leendő pilóták képzéséhez.

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2017-04-19 12:03:14
A napokban az olasz Alenia Aermacchi vállalat leszállította Ausztráliának a soron következő, ötödik C-27J Spartan típusú szállítógépet. A repülőgép (A34-004) az Ausztrál Királyi Légierő richmondi légibázisán landolt.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 04. 28., 09:57
Minden tartály tele volt kerozinnal, Törökországot el kellett volna kerülni?
2017. 04. 27., 11:57

MosonShow 2017

Videó a 2017-es mosonmagyaróvári makettkiállításról.
2017. 04. 26., 12:14
Észtországban az ötödik generációs gépek, kétszáz kilométerre az orosz határtól. Repült-e bevetést izraeli F-35-ös szíriai célpontok ellen?
2017. 04. 26., 11:21

Videó a Gripenek légifotózásáról

Elkészült a videó A szovjet repülőtér titkai múzeum csapatának légifotózásáról.

  Legfrissebbek most

A napokban megérkezett Izraelbe (a Nevatim légibázisra) a soron következő 3 F-35A Lighting II (Adir) típusú ötödik generációs vadászrepülőgép – írja a Lockheed Martin.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A napokban, a Nigériai Légierő megalakulásának 53. évfordulóján, 2017. április 22-én, a Makurdi légibázison tartott ünnepségen hivatalosan is hadrendbe állt az első 2 Mi-35M típusú harci helikopter.