2017. 01. 17. kedd
Antal, Antónia
: 308 Ft   : 288 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Kiképző gépek nélkül maradhat az indiai légierő

JETfly  |  2009-09-03 15:17:50

Az indiai légierő vezetése szembesülni kényszerült azzal a ténnyel, hogy az ország leendő katonai repülőgép-vezetőinek hamarosan nem lesz min elsajátítaniuk választott hivatásukat. Az alap kiképző típust a, a HPT-32 Deepak kiképző repülőgépflottát az indiai légierő vezetése kényszerítette földre a sorozatos balesetek és katasztrófák hatására. Nem kevésbé jelentéktelen problémaként értékelik, hogy a növendékek magasabb szintű képzéséhez szükséges Hawk típus sem áll megfelelő számban rendelkezésre.

A Hawk indiai gyártása nem halad a megfelelő ütemben, amiért most a Hindustan Aeronautics Ltd. (HAL) éles támadás során a brit BAE System konzorciumot hibáztatja. A BAE Systems 2004-ben kötött szerződést az indiai védelmi minisztériummal 24 darab Hawk-132 típusú kiképző repülőgép szállításáról, valamint további 42 darab licensz alapján történő gyártásáról a HAL, Bangalorban található üzemében. A szerződés értéke elérte az 1,2 milliárd dollárt. A brit cég a szerződésben vállalt 24 darab repülőgépet már leszállította az indiai légierő számára. Az eredeti időrend alapján az indiai cégnek 15 darab Hawk repülőgépet már meg kellett volna építenie, ehelyett azonban Bangalore-ban ez idáig mindössze 5 darab építését fejezték be. A HAL véleménye szerint a késedelemért a brit cég a felelős, amely első alkalommal járult hozzá a Hawk-132 külföldön történő gyártásához. A BAE Systems korábban az 1990-es évek végén járult hozzá a Hawk típus külföldi gyártásához, akkor Ausztrália épített 21 darab Hawk-127 típusú kiképző repülőgépet.

A HAL képviselője szerint a késedelem egyik oka, hogy az indiai cégnél dolgozó BAE Systems alkalmazottak semmilyen kérdésben nem döntöttek a helyszínen, mindennel az anyacéghez fordultak, ami hosszabb időtartamot vett igénybe. Szintén gondot okoz, hogy egy indiai beszállító által gyártott homloküvegeket el kell küldeni a BAE Systemsnek, amely tanúsítja azok megfelelő minőségét. A brit cég szóvivője – természetesen – cáfolja a HAL verzióját. Emailben küldött válaszában többek között megemlíti, hogy a BAE Systems minden eszközt biztosított a repülőgépek licensz alapján történő gyártásához.

Az egymásra mutogatás folytatódik, aminek az indiai légierő a kárvallottja, mivel nincs elegendő kiképző gépe a leendő pilóták képzéséhez.

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!
2017-01-09 12:44:50
A horvát katonai vezetés tenderért felelős bizottsága a napokban tájékoztatta az ország védelmi minisztériumát arról, hogy az új vadászrepülőgépek vásárlása ügyében két típus közül válasszanak, az egyik a svéd JAS-39C/D Gripen, a másik pedig a dél-koreai FA-50.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 01. 17., 09:48
Harci repülőgépekkel balesetek, katasztrófák sajnos előfordulnak még a legkorszerűbb technológiák mellett is.
2017. 01. 16., 16:25
A tavalyi esztendőben számtalan híresség hagyott el bennünket. Voltak köztük azonban olyanok is, akik halálhírét nem kapta fel a média.
2017. 01. 13., 14:45
Trump a program ellen, a minisztere mellette. Az első áttelepülő alakulat: irány Japán. Helyettesítheti a Villámot a Lódarázs? Elképesztő manőverek.
2017. 01. 12., 09:26
Visszatekintő a 2016-os szliácsi repülőnapra.

  Legfrissebbek most

2017. január 14-én szombaton, helyi idő szerint 9:27-kor a Hat Yai-ban megrendezett gyereknapi rendezvényen lezuhant a Thai Királyi Légierő egyik JAS-39 Gripen típusú vadászrepülőgépe.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

Az elmúlt huszonhat év legnagyobb honvédelmi és haderő-fejlesztési programját indítja el 2017 januárjától a Magyar Honvédség, Zrínyi 2026 néven – jelentette be dr. Simicskó István honvédelmi miniszter.