2016. 12. 09. péntek
Natália
: 314 Ft   : 296 Ft Benzin: 352 Ft/l   Dízel: 365 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

A Szuhoj cég a Szu-27 típus törvénytelen korszerűsítésével vádolja Fehéroroszországot

JETfly  |  2009-09-03 12:41:12

A lengyelországi Radomban megrendezett repülőnapon lezuhant fehérorosz Szu-27 repülőgép katasztrófájának egyik lehetséges oka lehet a repülőgép fedélzeti repülési berendezéseinek nem megfelelő működése, közölte az orosz hírügynökség, a Szuhoj cég egy magát megnevezni nem kívánó hírforrására hivatkozva.

A hírforrás elmondása szerint Minszk hosszú ideje foglalkozik a repülőgépek modernizálásával a harmadik világ vásárlói számára anélkül, hogy a Szuhoj céggel egyeztetne, beépítve azokba új berendezéseket saját felelősségére és kockázatára. (Valószínüleg erre utaltak egy korábbi cikkükben is az orosz hírügynökség munkatársai, amikor arról írtak, hogy a fehérorosz Szu-27 lényegesen eltér a modern modifikációktól, amelyeket más országok számára gyártanak.)

Az orosz cég embere kiemelte, hogy a Szu-27 vadászrepülőgéppel Radomban történt incidens „ebbe a sorba tartozik”, minthogy „a gépnek nem megfelelően müködött repülési elektronikája, és a repülőgép-vezetők elveszítették a hajtómüvek müködése feletti kontrollt”. A hírforrás szintén kiemelte, hogy a videofelvételen világosan látható, hogy a mürepülési elem végrehajtása után a pilóta utánégető (forszázs) üzemmódot akart kapcsolni a maximális magasság elérése érdekében. Ebben a pillanatban a hajtómüvekből kiáramló füst sürübb volt, majd a szokásosnál halványabb. „A gépnek egyszerüen nem volt elegendő a hajtóerő és a földnek ütközött”, - húzta alá a Szuhoj képviselője.

Mint arról beszámoltunk a fehérorosz légierő vadászgépe augusztus 30-án szenvedett katasztrófát, amely során a kétfőnyi személyzet életét vesztette. A fehérorosz védelmi minisztérium lehetséges okként jelölte meg a madárral történt ütközést, és a pilótáknak nem volt idejük katapultálni, mivel kivezették a repülőgépet lakott terület fölül. Lengyel szakértők véleménye szerint nem kizárható a pilóta hibája sem; kismagasságon nagyon későn kezdte meg a manővert.

Az orosz Szuhoj cég, amely a repülőgép gyártója, felajánlotta segítségét a katasztrófa okának kiderítésében, azonban fehérorosz részről ezidáig nem reagáltak a felajánlásra. Több lengyel tömegtájékoztatási eszköz közölte, hogy a katasztrófa tisztázása – amelynek kiderítésén fehérorosz és lengyel szakértők dolgoznak – valamilyen oknál fogva titkosnak minősül. A fehérorosz védelmi minisztérium sajtóosztálya sem adott ki a katasztrófa óta semmilyen információt.

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!
   MÁSOK ÍRTÁK
2016. 12. 06., 16:24

Orosz rulett a tengeren

A szíriai partok közelébe vezényelt orosz Admiral Kuznyecov repülőgép hordozó erősen korlátozott mértékben képes beavatkozni az Iszlám Állam és a szír kormányellenes erők elleni harcokba.
2016. 12. 05., 11:23

Repülés Kabulba, átszállás nélkül

Dr. Orosz Zoltán altábornagy: Jövőre elkezdődik a Magyar Honvédség légi szállítási képességének fejlesztése, új járműveket vesznek.
2016. 12. 02., 15:40

Repülős ajándékötletek a JETfly Webáruházból!

Válasszon karácsonyi ajándékot a JETfly Webáruházból! Repülős relikviák, könyvek, pilótadzsekik, bakancsok, pólók stb. széles kínálatával várjuk Vásárlóinkat! Kiszállítási akció!
2016. 12. 01., 10:54

Az utolsó Tu-144 utolsó repülései

Tupoljev–NASA repülő laboratórium, orosz gép amerikai műszerekkel. Emlékmű lesz a 77114-es? Akiket irritálnak bizonyos feliratok.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin