2017. 02. 20. hétfő
: 308 Ft   : 290 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Hamarosan elkészül a CH-53K helikopter prototípusa

JETfly  |  2009-08-12 12:29:18

A Sikorsky Aircraft Corp. folyamatosan kapja az új, a tengerészgyalogság számára fejlesztett CH-53K nehéz szállítóhelikopter részegységeit. Az alkatrészek megérkezése arra utal, hogy az első prototípusok építése jó iramban halad. Ezek az egységek fogják alkotni azt a hét prototípust, melyeket a fejlesztési program alatt szállítanak le.

A hétből négy fog repülni, melyeken a fejlesztéseket tesztelik, a maradék három pedig földi és anyagfáradási teszteken vesz majd részt. A prototípusokat a Sikorsky fejlesztő központjában fogják összeszerelni, a floridai West Palm Beach-ben.

„Az első alkatrészek megérkezése egy jelentős és szemmel látható mérföldköve a programnak” - mondta John Johnson, a CH-53K program egyik illetékese. „Ez azt jelenti, hogy a program a tervrajz fázisából előrelépett a tényleges gyártási folyamatok fázisába. Nagyszerü látvány, hogyan kel életre egy ilyen lenyügöző repülőeszköz.”

A CH-53K fogja váltani a jelenlegi három hajtómüves CH-53E Super Stallion helikoptereket. A CH-53E jelenleg a világ legnagyobb és legerősebb tengerészeti forgószárnyasa. Ezek a gépek a tengerészgyalogság hajóiról és földi bázisairól üzemelnek, ahonnan katonai egységeket, felszereléseket és függesztett terheket szállítanak. A CH-53K majdnem megháromszorozza a hasznos terhet (egészen 14 tonnáig), amit képes 200 km-re extrém magas hőmérséklet esetén is elszállítani, a költségeket tekintve pedig jelentősen olcsóbban lehet majd üzemeltetni. A helikopter maximális felszállósúlya körülbelül 33 tonna, szemben a CH-53E körülbelül 31 tonnás tömegével. Külső függesztményként viszont majdnem 40 tonnát szállíthat az új gép, míg a Super Stallion csak 33 tonnára volt képes.

A helikopter glass cockpit-ot, fly-by-wire vezérlést, negyedik generációs rotorlapátokat, kevés karbantartást igénylő rotoragyat, új GE38-1B hajtómüveket, tágasabb kabint, a teherszállításhoz és a túléléshez szükséges fejlettebb eszközöket kap, de mindezek ellenére az üzemeltetési költség csökkenni fog. A 3 milliárd dolláros szerződést a helikopter kifejlesztésére 2006. április 5-én írta alá a Sikorsky Aircraft. A program keretei között 200 új forgószárnyast gyártanak le, amik a tengerészgyalogság régebbi CH-53E nehéz szállítóhelikoptereit fogják leváltani.

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!
2017-02-09 11:42:55
A Tunéziai Légierő a napokban átvehette az első 6 darab OH-58D Kiowa Warrior típusú forgószárnyasait. A ceremóniára 2017. február 4-én került sor a Gabes légibázison, melyen részt vett az ország miniszterelnöke, Youssef Chahed is.
2017-02-08 11:51:19
Az Egyesült Államok tengerészgyalogsága (USMC) várakozásai szerint 2019 végén a Bell Boeing V-22 Légi Utántöltő Rendszer (VARS) névvel illetett Osprey változat elérheti az ún. bevezető műveleti képességet (IOC), amely a hadrafoghatóság első lépcsőfoka.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 02. 20., 14:09

Riasztották a Német Légierő Typhoon-jait

Videó az éles riasztásról.
2017. 02. 20., 10:55
Visszatekintő a 2016-os NATO Days rendezvényre.
2017. 02. 17., 14:04
Hazatértek az Eltökélt Támogatás Művelet (Resolute Support Mission – RSM) hatodik váltásának egyéni tanácsadói beosztásokba vezényelt helikoptervezetői és repülő-műszaki szakemberei.
2017. 02. 16., 09:52
A hidegháború befejezését követően fokozatosan csökkent az USA fegyveres erőinek létszáma Európában, ezzel párhuzamosan számos bázist, repülőteret ürítettek ki.

  Legfrissebbek most

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

Az indiai HAL (Hindustan Aeronautics Limited) vállalat elsőként az Aero India 2017 szakkiállításon mutatta be, egyelőre még csak makett formájában az új, többcélú közepes kategóriájú IMRH forgószárnyast.