2016. 12. 10. szombat
Judit
: 314 Ft   : 296 Ft Benzin: 352 Ft/l   Dízel: 365 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Hamarosan elkészül a CH-53K helikopter prototípusa

JETfly  |  2009-08-12 12:29:18

A Sikorsky Aircraft Corp. folyamatosan kapja az új, a tengerészgyalogság számára fejlesztett CH-53K nehéz szállítóhelikopter részegységeit. Az alkatrészek megérkezése arra utal, hogy az első prototípusok építése jó iramban halad. Ezek az egységek fogják alkotni azt a hét prototípust, melyeket a fejlesztési program alatt szállítanak le.

A hétből négy fog repülni, melyeken a fejlesztéseket tesztelik, a maradék három pedig földi és anyagfáradási teszteken vesz majd részt. A prototípusokat a Sikorsky fejlesztő központjában fogják összeszerelni, a floridai West Palm Beach-ben.

„Az első alkatrészek megérkezése egy jelentős és szemmel látható mérföldköve a programnak” - mondta John Johnson, a CH-53K program egyik illetékese. „Ez azt jelenti, hogy a program a tervrajz fázisából előrelépett a tényleges gyártási folyamatok fázisába. Nagyszerü látvány, hogyan kel életre egy ilyen lenyügöző repülőeszköz.”

A CH-53K fogja váltani a jelenlegi három hajtómüves CH-53E Super Stallion helikoptereket. A CH-53E jelenleg a világ legnagyobb és legerősebb tengerészeti forgószárnyasa. Ezek a gépek a tengerészgyalogság hajóiról és földi bázisairól üzemelnek, ahonnan katonai egységeket, felszereléseket és függesztett terheket szállítanak. A CH-53K majdnem megháromszorozza a hasznos terhet (egészen 14 tonnáig), amit képes 200 km-re extrém magas hőmérséklet esetén is elszállítani, a költségeket tekintve pedig jelentősen olcsóbban lehet majd üzemeltetni. A helikopter maximális felszállósúlya körülbelül 33 tonna, szemben a CH-53E körülbelül 31 tonnás tömegével. Külső függesztményként viszont majdnem 40 tonnát szállíthat az új gép, míg a Super Stallion csak 33 tonnára volt képes.

A helikopter glass cockpit-ot, fly-by-wire vezérlést, negyedik generációs rotorlapátokat, kevés karbantartást igénylő rotoragyat, új GE38-1B hajtómüveket, tágasabb kabint, a teherszállításhoz és a túléléshez szükséges fejlettebb eszközöket kap, de mindezek ellenére az üzemeltetési költség csökkenni fog. A 3 milliárd dolláros szerződést a helikopter kifejlesztésére 2006. április 5-én írta alá a Sikorsky Aircraft. A program keretei között 200 új forgószárnyast gyártanak le, amik a tengerészgyalogság régebbi CH-53E nehéz szállítóhelikoptereit fogják leváltani.

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!
   MÁSOK ÍRTÁK
2016. 12. 09., 14:46

A Boeing tárgyalásokat, az Antonov gépet ajánl Trumpnak!

Nincs elszabadult költségvetés, ha nincs még költségvetés. Mennyibe kerül egy 747-es? És ki tudja, mit adnának az ukránok?!
2016. 12. 06., 16:24

Orosz rulett a tengeren

A szíriai partok közelébe vezényelt orosz Admiral Kuznyecov repülőgép hordozó erősen korlátozott mértékben képes beavatkozni az Iszlám Állam és a szír kormányellenes erők elleni harcokba.
2016. 12. 05., 11:23

Repülés Kabulba, átszállás nélkül

Dr. Orosz Zoltán altábornagy: Jövőre elkezdődik a Magyar Honvédség légi szállítási képességének fejlesztése, új járműveket vesznek.
2016. 12. 02., 15:40

Repülős ajándékötletek a JETfly Webáruházból!

Válasszon karácsonyi ajándékot a JETfly Webáruházból! Repülős relikviák, könyvek, pilótadzsekik, bakancsok, pólók stb. széles kínálatával várjuk Vásárlóinkat! Kiszállítási akció!

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin