2017. 04. 25. kedd
Márk
: 312 Ft   : 286 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

A Nemzeti Közlekedési Hatóság Légiközlekedési Igazgatóságának hírei

JETfly  |  2009-03-27 12:44:48

Márciusi számunktól kezdődően havi rendszerességgel beszámolunk a Nemzeti Közlekedési Hatóság Légiközlekedési Igazgatóságának híreiről, eseményeiről, mindazokról a dolgokról, amelyek a hatósággal kapcsolatosak és fontosak a hazai repülőéletben tevékenykedők számára.

Először arról kérdeztük Vágó József légiközlekedési igazgatót, hogy milyen fontos nemzetközi auditok zajlottak 2008-ban a hatóságnál.– Számos auditot tartottak tavaly a nemzetközi repülési szervezetek Magyarországon, elsősorban a Légiközlekedési Igazgatóságon. Tavaly januárban az Európai Unió Bizottságának Security Auditjával indult az év, amelyet a repülőgép-tervezésre és -gyártásra vonatkozó Part 21-es audit követett. Ezután a JAA (Joint Aviation Authority – az unió egyesített légügyi hatósága) tartott egy úgynevezett Standardisation Auditot, majd a repülőmüszaki állomány képzésével kapcsolatos PART 66 és PART 147 auditok következtek. Nyáron az ICAO, az ENSZ nemzetközi repülési szervezete tartott átfogó repülésbiztonsági vizsgálatot, amely után további karbantartásra és a folyamatos légialkalmasság biztosítására vonatkozó PART auditok, a PART 145 és a PART-M következtek.

– Milyen eredménnyel zárultak azok az auditok?– Minden auditáló szervezet részéről pozitív kritikát kaptunk, és az volt a legfontosabb megállapításuk, hogy nem találtak olyan súlyos hiányosságot az igazgatóság müködésében, amely miatt ne tudnánk a feladatainkat maradéktalanul ellátni. Továbbá hogy a magyar hatóság mind létszám, mind felkészültség, mind pedig technikai színvonal tekintetében nagyon sokat fejlődött az elmúlt évben.

– Milyen auditokon kell az idén megfelelnie a Légiközlekedési Igazgatóságnak?– Áprilisban az Európai Unió Bizottsága tart Security Inspectiont Budapesten, majd további PART 21/66/147/145 auditok következnek. Ezenkívül az EuroControl szakemberei is ellátogatnak hozzánk az év folyamán. Majd további PART-F és PART-M auditokat tartanak nálunk. Fontos momentum továbbá az életünkben, hogy az idén január elsejétől az NKH LI a soros elnöke az EMAAG, azaz European Military Aviation Authority Groupnak. Ez a mandátum három évig tart.

– Melyek az idei év legfontosabb feladatai az auditok mellett a Légiközlekedési Igazgatóság számára?– A legfontosabbnak az évek óta elhúzódó JAR FCL-nek, azaz az EASA (Európai Repülésbiztonsági Ügynökség) által elfogadott közös európai pilóta szakszolgálati engedélynek a bevezetését tartom. Ezt a rendeletet várhatóan márciusban írja alá a szakminiszter, s az kilencven nappal később lép hatályba, azaz júliustól már a magyar pilóták szakszolgálati engedélye is EU-konformmá válik. Ezáltal elérjük, hogy a légiutas-kísérők kivételével minden repülési szakág, azaz a pilóták, a repülésmüszakiak és a repülésirányítók is immár minden uniós tagállamban elfogadott szakszolgálati engedélyt kapnak.

– Milyen más projektek lesznek még idén?– Az FCL bevezetése mellett a C–17-es projekt a másik fő kiemelt feladatunk 2009-ben. Mint ismeretes, Pápán lesz a NATO C–17-es stratégiai szállítóflottájának európai bázisa, és magyar katonai felségjellel repülnek majd azok a C–17-es Globemaster típusú szélestörzsü katonai szállítógépek, amelyek idetelepülnek. Ennek a hatósági előkészítő munkáján dolgozunk már 2007 óta. De nagyon fontosnak tartom azoknak a nemzetközi együttmüködési folyamatoknak a továbbvitelét is, amelyeket az elmúlt évek során elindítottunk, s amelyek tovább erősítik a magyar hatóság nemzetközi szerepvállalását, elismertségét. Ilyen volt többek között a bosnyák légiközlekedési ágazat hatósági szervezeti modelljének és szabályozási rendszerének kidolgozása. Emellett a már említett ICAOaudit hiányosságainak megszüntetésére is igen komoly figyelmet fordítunk, s továbbra is fontos feladatunk az a jogalkotási folyamat, amelynek révén olyan jogszabályi hátteret kívánunk kialakítani a magyar repülésben, amely egyaránt megfelel a nemzeti, az uniós és más nemzetközi elvárásoknak, feltételrendszereknek és a jelenlegi piacgazdasági körülményeknek.

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2017-04-19 12:03:14
A napokban az olasz Alenia Aermacchi vállalat leszállította Ausztráliának a soron következő, ötödik C-27J Spartan típusú szállítógépet. A repülőgép (A34-004) az Ausztrál Királyi Légierő richmondi légibázisán landolt.
2017-04-13 11:25:26
Az olasz Leonardo vállalat a torinoi üzemének területén, 2017. április 11-én ünnepélyes keretek között átadta az 500. szériagyártású Eurofighter Typhoon típusú vadászrepülőgépet, mely az Olasz Légierő állományába került.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 04. 25., 10:40
Képgaléria az idei, Hollandiában megrendezett gyakorlatról.
2017. 04. 24., 09:10
1997 hideg, szeles áprilisában, Loire melletti bázisáról (Tours Val de Loire repülőtér) települt Kecskemétre az Armée de l'Air Alpha Jet géppárja.
2017. 04. 21., 10:38
CFM-hajtóművek, San Francisco–New York: az Airbus szerint ez az igazi MOM-típus... Döntés előtt az eddig tiszta Boeing-flottát repülő Alaska-csoport.
2017. 04. 19., 11:06
Az MH Pápa Bázisrepülőtéren tájékozódott a székesfehérvári NATO Force Integration Unit (Magyarországon települő NATO Erőket Integráló Elem – NFIU HUN) állománya.

  Legfrissebbek most

Az Amerikai Haditengerészet feloldotta a Boeing T-45 Goshawk kiképzőgépekre elrendelt repülési tilalmat, ám bizonyos korlátozásokkal, mivel a fedélzeti oxigénellátó rendszer (Onboard Oxygen Generation System - OBOGS) vizsgálata még folytatódik.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin