2017. 02. 23. csütörtök
: 308 Ft   : 292 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Újabb problémák a Fulcrummal

JETfly  |  2009-07-22 11:55:31

Három hónap alatt már másodszor veti alá tüzetes átvizsgálásnak India és Oroszország a MiG-29-es flottáit, mely a szerkezeti repedésekre irányul. Ez alkalommal a repülőgépek farok részében a korrózió által keletkezett repedéseket vizsgálták. Három hónappal ezelőtt Indiának a gépek más részein lévő, hasonló repedéseket kellett kivizsgálni. Oroszország annyira aggódott ez miatt, hogy leállították mind az összes 300 gépüket, és ezek közül 90-nél komoly korróziós problémákat találtak.

Mindezek ellenére, az indiai légierő a múlt évben a 78 darab MiG-29-esei közül az első hatot Oroszországba küldte egy nagyobb modernizációra. Ez körülbelül tízmillió dollárba fog kerülni gépenként, és a jelenlegi 25 éves élettartamot 40 évre hosszabbítja. Így az indiaiak úgy tervezik, hogy gépeiket a 2030-as évekig megtartják. Az indiai modernizációs program keretében a gépek képesek lesznek egy nagy hatótávolságú rakéta indítására, mely hasonló az AMRAAM-hez, amit az Egyesült Államok eladott Pakisztánnak. Ez azt jelenti, hogy a gép fázisvezérelt radart fog kapni. A MiG-29-es emellet egy modern kabint, légi utántöltési lehetőséget és egy csomó más apró trükkös dolgot is kap majd. Ez a modernizációs program tervezet nem lesz leállítva az újonnan kiderült korróziós problémák miatt.

A MiG-29-es 1983-ban állt orosz szolgálatba, mint egy válaszként az amerikai F-16-ra. Körülbelül 1600 darab készült belőle eddig, melyből 900 darabot exportáltak. India 1986-ban kapta az első MiG-29-esét, a szállítások folytatódtak az 1990-es évekig. A 22 tonnás repülőgép nagyjából összemérhető az F-16-ossal, de ez nagymértékben függ attól, hogy melyik típus melyik verziójáról beszélünk. Oroszország sok pénzt keres a gépek modernizációjával. Nem csak új elektronikát kapnak a gépek, de a sárkányszerkezetet is erősebbre építik. A MiG-29 eredetileg összesen 2500 repült órára lett tervezve. Abban az időben (korai 80-as évek) az oroszok úgy számolták, hogy a gépek száz óra körül repülnek évente. India majdnem kétszer ennyit repült velük, ezért most Oroszország felajánlotta, hogy rendbe teszi a gépek sárkányát úgy, hogy 4000 órát legyenek képesek repülni, több élettartam hosszabbításra vonatkozó modernizációt ígérve. Ez nem lesz könnyü, mivel hogy a MiG-29-es nem volt túl megbízható, és az idő előtti meghibásodásokkal is számolni kellett (mind mechanikai, mind elektromos). Összehasonlítva a nyugati gépekkel, mint például az F-16-os, a MiG-29-es csak körülbelül kétharmad részben bevethető. Noha a MiG-29 élettartamának meghosszabbítása a 2030-as évekig elméletben lehetséges, valójában ez igazi áttörés lenne az orosz repülőgépek képességeiben.

Mivel az indiai vadászflotta gyorsan öregszik, csak 29 vadász századuk van (kb. 24 gép minden századnál) a 45 helyett, amennyit szeretnének. Azonban modernizált vadászokkal a minőség egy bizonyos pontig helyettesítheti a mennyiséget. Valójában a nagy hatótávolságú levegő-levegő rakéták és az elektronikai hadviselés növekvő térnyerésével, a harci gépek sebessége és manőverező képessége már kevésbé fontos, mint az elektronika, vagy a függeszthető rakéta típusa. A MiG-29 modernizációs program befejezésére még három évet kell várni. Ez nem fogja megoldani a gép hajtómü problémáját (túlságosan füstöl), de az oroszok megígérték, hogy a múltban előforduló tartalék alkatrész problémák többé nem fognak megismétlődni…

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!
2017-02-16 09:35:20
A Pakisztáni Légierő még az idén újabb 50 darab Block 3-as verziójú JF-17 Thunder típusú, könnyű vadászrepülőgépet rendel, nyilatkozta a légierő marsallja, illetve a PAC (Pakistan Aeronautical Complex) vállalat vezetője, Arshad Malik.
2017-02-15 12:07:20
2017. február 9-én, az amerikai Lockheed Martin vállalat mariettai üzemének területén ünnepélyes keretek között bemutatta az első Lockheed Martin LM-100J Super Herculest (Model L-382J), mely nem más, mint a C-130J Hercules katonai szállítógép polgári verziója.
2017-02-15 10:34:41
A Japán Légi Önvédelmi Erő (JASDF) pilótája, Nakano alezredes az első japán repülőgépvezető, aki több hónapos elméleti képzést követően február 7-én levegőbe emelkedhetett az F-35A repülőgéppel.
2017-02-16 14:44:28
2017. február 14-18. között rendezik meg Bangalorban az Aero India 2017 légi és űrtechnológiai szakkiállítást. Az eseményen számos nemzetközi cég képviselteti magát újabb üzletek reményében: jelen van például a Saab is dinamikus Gripen programmal.
2017-02-09 11:42:55
A Tunéziai Légierő a napokban átvehette az első 6 darab OH-58D Kiowa Warrior típusú forgószárnyasait. A ceremóniára 2017. február 4-én került sor a Gabes légibázison, melyen részt vett az ország miniszterelnöke, Youssef Chahed is.
2017-02-08 11:51:19
Az Egyesült Államok tengerészgyalogsága (USMC) várakozásai szerint 2019 végén a Bell Boeing V-22 Légi Utántöltő Rendszer (VARS) névvel illetett Osprey változat elérheti az ún. bevezető műveleti képességet (IOC), amely a hadrafoghatóság első lépcsőfoka.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 02. 23., 10:20
A Szolnoki Sportrepülő Egyesület megkapta a bírósági végzést. A szandai reptér megmaradt, de két klubnak kellett eljönnie onnan. A hangár-per és következményei.
2017. 02. 23., 09:34
Hétfőn Stockholmban aláírták a Gripen vadászgépek korszerűsítéséről és repült óráinak növeléséről szóló szerződést.
2017. 02. 22., 15:39
A horvátok idén döntenek, Szlovénia nem akar új gépeket, a románok és szerbek minőségi és mennyiségi fölénybe kerülnek, ha a magyar légierő nem fejleszt.
2017. 02. 22., 10:52
Az osztrák kormány feljelentést tesz az Airbus repülőgépgyártó vállalat ellen.

  Legfrissebbek most

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A kiképzések évtizedek óta végzett biztosítása és támogatása mellett újabb képességeket is kifejlesztettek. 2016. december elsejétől új szervezet irányítása alatt tevékenykednek, és nem számítanak kevesebb munkára idén sem.