2024. 03. 28. csütörtök
Gedeon, Johanna
: 396 Ft   : 367 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Emelte P-8A Poseidon megrendelését a U.S. Navy

JETfly  |  2009. 06. 24., 18:17

Az amerikai haditengerészet 114-ről 123-ra emelte az új P-8A felderítő repülőgép megrendeléseit, mivel az illetékesek úgy gondolják, hogy az új gépek, melyek a 161 darab elöregedett P-3C-t fogják felváltani, sokkal jobban alkalmazhatóbbak. Az első kettő P-8 prototípus mostanában repült először, a harmadik pedig még az év vége előtt levegőbe fog emelkedni.

Az amerikai haditengerészet a Boeing 737 utasszállító repülőgép katonai verzióját üzemelteti P-8A néven. A B-737-et az 1960-as évek óta sikeresen alkalmazzák, mint utasgépet. Ez a típus először 1965-ben repült, és több mint 5000 darabot építettek belőle.

Így tehát a P-8A a Boeing 737-700C kereskedelmi repülőgép módosított változata. Korábban, 2001-ben a haditengerészet kezdte el a 737-eseket teher/utas szállítóként (C-40A) alkalmazni. Ezekből 19 darab épült, 11 darab a haditengerészet részére, a maradék pedig a légierő számára. A 78 tonnás gép 121 utas, vagy nyolc raklap (vagy a kettő kombinációja, általában három raklap és 70 utas) szállítására alkalmas. Hatótávolsága 5600 kilométer. Normál esetben a személyzet öt főből áll (két pilóta, fedélzeti parancsnok, rakodómester és egy szállítás biztonsági szakember, akit a haditengerészet csak légi utas kísérőnek hív). A légierő négy darab V-40B-t kapott, ami alapvetően parancsnoki szállítógép, mely légi harcálláspontként is üzemeltethető. A többi hat légierős gép C-40C típusjelü, mely lényegében ugyanaz, mint a C-40A. Ezeket a tartalékos haditengerészet üzemelteti és a sürgős alkatrész-, illetve személyzetpótlásra használják ott, ahol erre szükség van. A C-40A váltotta fel a C-137-est, ami a 148 tonnás B-707 katonai változata.

A B-737 P-8-as verziójának az utazósebessége 910 kilométer/óra, személyzete 10-11 fő (pilóták, operátorok). Szárnyain függesztési pontok vannak, melyekre torpedókat, illetve rakétákat lehet függeszteni. A P-8A lesz az első 737-es, melynek bombatere és szárny alatti pilonjai lesznek. Ez a típus darabonként kb. 275 millió dollárba kerül. A haditengerészet további hét C-40A beszerzését is tervezi.

A gépen használt új szenzor olcsóbb, könnyebb és sokkal megbízhatóbb. Így a P-8-as képes lesz a szárazföldi felderítésre is (ahogy a P-3C-ket már használták), valamint elektronikai felderítésre is. A haditengerészet arra számít, hogy a P-8-as nagyon sokoldalú és megbízható repülőgép lesz.

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 03. 18., 16:21
Az elmúlt napokban több friss hírt is olvashattunk az MH Kiss József 86. Helikopterdandárról, többek között arról is, hogy először ugrottak ejtőernyősök a H225M típusú közepes, többcélú forgószárnyasból.
2024. 03. 12., 13:39
A Pilatus svájci repülőgépgyártó a közelmúltban jelentette be, hogy a PC-21 típusú kiképző repülőgépekből álló globális flottája elérte és meghaladta az 500 000 repült órás történelmi mérföldkövet.
2024. 03. 06., 11:10
Ritka eset, amikor egy repülőgép-típus beszerzése világpolitikai jelentőségű alkudozások központi témája lesz. Márpedig pont ennek lehettünk szemtanúi, lassan több, mint egy esztendeje. A török taktika bevált, Svédország NATO-tagságának támogatásáért cserébe 23 milliárd dollárért 40 F-16V Block 70 Viper megvásárlására, és 79 Falcon felújítására kapnak lehetőséget.
2024. 03. 05., 12:25
Több évtizedes elmaradást pótolva a Honvédelmi Sportszövetség 2024-ben útjára indította a Honvéd Kadét Pilóta Programot, amelynek elsődleges célja a Magyar Honvédség légiereje számára a minőségi utánpótlás biztosítása.
2024-03-21 13:58:05
Modern helikopterek váltják a régi eszközöket a Magyar Honvédség kutató-mentő szolgálatában – jelentette be a honvédelmi miniszter. Szalay-Bobrovniczky Kristóf hozzátette: a napokban a régi típusú Mi-17-es helikoptereket a modern H145M forgószárnyasok váltották fel.
2024-03-21 09:15:14
2006. március 21-én nagyszabású eseményre, a Magyar Légierő első öt JAS 39 Gripenjének (3 C és 2 D változat) érkezésére várták a sajtó képviselőit a Kecskeméti Repülőbázison. A repülőgépeket a Magyar Légierő négy, illetve a Svéd Légierő három hajózója repülte hazánkba. A kétórás út a Svéd Védelmi Beszerzések Hivatalának linköpingi területéről indult.  
2024-03-05 10:15:09
2024. március 4-én, hétfőn, Gróf Gergely ezredes, a kecskeméti MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár parancsnoka tartott tájékoztatót, melyben többek között a bázison jelenleg zajló elektronikai hadviselési gyakorlatokról, valamint a Magyar Légierő Gripen flottájának idei évre tervezett feladatairól is hallhattunk információkat.
   MÁSOK ÍRTÁK
2024. 03. 25., 11:58
A magyar és a svéd kormány korszakos megállapodást kötött, ugyanis a már meglévő vadászgépek mellé négy új JAS-39 típusú vadászbombázóval bővül hazánk repülőgépflottája.
2024. 03. 25., 10:41
2024. 03. 22., 09:25
A máltai Universal Air március 26-ától hetente kétszer indít légijáratokat Pécs-Pogány reptérről a Málta–Pécs–München útvonalon.
2024. 03. 20., 09:21
A nyolcvanas évek második felében, a Tomcat üzemeltetés csúcspontján, az amerikai haditengerészet 22 elsővonalbeli (repülőgép-hordozós) százada repülte az F-14-est, megosztva a csendes-óceáni és az atlanti-óceáni flotta hordozói között.

  Legfrissebbek most

2022. október 28-án került sor Dani Zoltán székely származású nyugalmazott ezredes nagykanizsai előadására a Halis István Városi Könyvtárban. Az F-117-es lelövésének 25. jubileuma alkalmából idézzük most fel a prezentáció anyagát!

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin