2016. 12. 04.
Barbara, Borbála
: 314 Ft   : 295 Ft Benzin: 339 Ft/l   Dízel: 352 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Indiának egyre nagyobb fejtörést okoz az elöregedő An-32-es flottája

JETfly  |  2009-06-17 11:17:23

Egy indiai An-32-es szállítógép zuhant le a közelmúltban, miközben az északi hegyes terep fölött repült. A roncsokat kb. 3600 méter magasan találták meg a hegyek között. Ilyen terep felett repülni nem kis kihívás a pilóták számára, nemcsak a hegyek miatt, hanem a rossz időjárás és azon tény miatt, hogy az An-32-es már nem egy mai darab. Indiára egyre növekvő nyomás nehezedik arra vonatkozóan, hogy a több mint száz elöregedett An-32 szállítógép felújításának tervét véghez vigye, és ne új gépeket vásároljon.

Ez a modernizálás magában foglalja az új hajtómü komponenseket, új kabin elektronikát, valamint a szerkezeti egységek átépítését a kívánalmaknak megfelelően. Ez csak néhány millió dollárba kerül gépenként, és az An-32 szolgálatban maradását további 15-20 évvel meghosszabbítja. A gép hatótávolsága és terhelhetősége szintén nőni fog kis mértékben. Ez sokkal olcsóbb megoldás, mint új gépek beszerzése (kb. 10 millió dollárba kerül minden egyes An-32-es, míg nyugati megfelelője több mint duplájába).

Az An-32 valójában az orosz An-24-es modernizált, legújabb változata. Az eredeti dizájn a korai 60-as évekből származik. Azóta több mint 1100 An-24-es épült, és ezekből 600 még használatban van. A 60-as évek vége előtt kb. 600 darab javított változat épült An-26 néven, ezekből kb. 300 még mindig repül. Az An-24-est könnyü összekeverni az An-26-tal és az újságírók (illetve kormány hivatalnokok) gyakran meg is teszik. Az 1970-es években egy még erősebb változatot (An-30, An-32) állítottak szolgálatba, de ezekből csak kb. 360 darab készült. India volt a legfőbb vásárlója a 27 tonnás An-32-nek, ami alapvetően egy jobb hajtómüvel gyártott An-26-os, mely képes a trópusi körülmények közötti üzemelésre. Ez a verzió 6,7 tonna terhet vagy maximum 50 utast képes szállítani. Legnagyobb sebessége 540 km/h, hatótávolsága 2500 km. A legénység kettő pilótából és a rakodómesterből áll.

Antonov az eredeti An-24-eseket egyszerünek, robosztusnak és könnyen használhatónak építette. Ez sikerült neki. Negyven évvel később nem is meglepő, hogy még majdnem ezer darab An-24-es szériájú repülőgép még mindig repül. De nem ez az első eset, hogy ilyen történt. Hetven év után még mindig van néhány száz DC-3 szállítógép, amely a világ egyes eldugott helyein repül.De a kor bajjal is jár. Ezeknek az öreg gépeknek a hajtómüvei és egyes darabjai a legkritikusabb pillanatban mondják fel a szolgálatot. A fő probléma az An-26-osokkal a tartalék alkatrész. Gyárak sorai hullattak szét a Szovjetunió 1991-es felbomlásával. Az alkatrész ellátó hálózat lassan újraépül, ma már Oroszországon kívül sok gyár foglalkozik a szükséges alkatrészek gyártásával. Ezeknek az alkatrészeknek a minősége változó, ami sokkal izgalmasabbá teszi a repülést azok számára, akik ezen a típuson repülnek. India maga is számos alkatrészt gyárt, és az átépített An-32 is sok olyan új alkatrészt tartalmaz (mint pl. a modern elektronikus kabin), amely Indiában készült.

Több mint száz elöregedő An-32-es vár felújításra

A keleti Himalája azon területén, ahol az An-32 lezuhant, a II. világháború óta már több mint 450 repülőgép szenvedett balesetet. A leggyakoribb ok a jegesedés, szél és az alacsony felhőzet volt. Ez egy repülésre veszélyes hely, tekintet nélkül a gépek korára és állapotára.

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!
   MÁSOK ÍRTÁK
2016. 12. 02., 15:40

Repülős ajándékötletek a JETfly Webáruházból!

Válasszon karácsonyi ajándékot a JETfly Webáruházból! Repülős relikviák, könyvek, pilótadzsekik, bakancsok, pólók stb. széles kínálatával várjuk Vásárlóinkat! Kiszállítási akció!
2016. 12. 01., 10:54

Az utolsó Tu-144 utolsó repülései

Tupoljev–NASA repülő laboratórium, orosz gép amerikai műszerekkel. Emlékmű lesz a 77114-es? Akiket irritálnak bizonyos feliratok.
2016. 11. 30., 10:07

A kolumbiai katasztrófa lehetséges okai

El se indulhatott volna ez a gép erre az útvonalra? Amikor nincs kerozinszaga a roncsnak. A navigációs tartalék és a kötelező kitérő reptér.
2016. 11. 30., 10:03

Fehér hattyú

35 éve repül a Tu-160-as nehézbombázó.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

Az idén 15 éves katonai toborzás Bács-Kiskun megyei történetét és eredményeit is megismerték azok, akik az MH Katonai Igazgatási és Központi Nyilvántartó Parancsnokság (MH KIKNYP) kecskeméti irodájának rendezvényén vettek részt a mai napon Kecskeméten, a Pallasz Athéné Egyetemen.