2017. 07. 25. kedd
Kristóf, Jakab
: 305 Ft   : 262 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Indiának egyre nagyobb fejtörést okoz az elöregedő An-32-es flottája

JETfly  |  2009-06-17 11:17:23

Egy indiai An-32-es szállítógép zuhant le a közelmúltban, miközben az északi hegyes terep fölött repült. A roncsokat kb. 3600 méter magasan találták meg a hegyek között. Ilyen terep felett repülni nem kis kihívás a pilóták számára, nemcsak a hegyek miatt, hanem a rossz időjárás és azon tény miatt, hogy az An-32-es már nem egy mai darab. Indiára egyre növekvő nyomás nehezedik arra vonatkozóan, hogy a több mint száz elöregedett An-32 szállítógép felújításának tervét véghez vigye, és ne új gépeket vásároljon.

Ez a modernizálás magában foglalja az új hajtómü komponenseket, új kabin elektronikát, valamint a szerkezeti egységek átépítését a kívánalmaknak megfelelően. Ez csak néhány millió dollárba kerül gépenként, és az An-32 szolgálatban maradását további 15-20 évvel meghosszabbítja. A gép hatótávolsága és terhelhetősége szintén nőni fog kis mértékben. Ez sokkal olcsóbb megoldás, mint új gépek beszerzése (kb. 10 millió dollárba kerül minden egyes An-32-es, míg nyugati megfelelője több mint duplájába).

Az An-32 valójában az orosz An-24-es modernizált, legújabb változata. Az eredeti dizájn a korai 60-as évekből származik. Azóta több mint 1100 An-24-es épült, és ezekből 600 még használatban van. A 60-as évek vége előtt kb. 600 darab javított változat épült An-26 néven, ezekből kb. 300 még mindig repül. Az An-24-est könnyü összekeverni az An-26-tal és az újságírók (illetve kormány hivatalnokok) gyakran meg is teszik. Az 1970-es években egy még erősebb változatot (An-30, An-32) állítottak szolgálatba, de ezekből csak kb. 360 darab készült. India volt a legfőbb vásárlója a 27 tonnás An-32-nek, ami alapvetően egy jobb hajtómüvel gyártott An-26-os, mely képes a trópusi körülmények közötti üzemelésre. Ez a verzió 6,7 tonna terhet vagy maximum 50 utast képes szállítani. Legnagyobb sebessége 540 km/h, hatótávolsága 2500 km. A legénység kettő pilótából és a rakodómesterből áll.

Antonov az eredeti An-24-eseket egyszerünek, robosztusnak és könnyen használhatónak építette. Ez sikerült neki. Negyven évvel később nem is meglepő, hogy még majdnem ezer darab An-24-es szériájú repülőgép még mindig repül. De nem ez az első eset, hogy ilyen történt. Hetven év után még mindig van néhány száz DC-3 szállítógép, amely a világ egyes eldugott helyein repül.De a kor bajjal is jár. Ezeknek az öreg gépeknek a hajtómüvei és egyes darabjai a legkritikusabb pillanatban mondják fel a szolgálatot. A fő probléma az An-26-osokkal a tartalék alkatrész. Gyárak sorai hullattak szét a Szovjetunió 1991-es felbomlásával. Az alkatrész ellátó hálózat lassan újraépül, ma már Oroszországon kívül sok gyár foglalkozik a szükséges alkatrészek gyártásával. Ezeknek az alkatrészeknek a minősége változó, ami sokkal izgalmasabbá teszi a repülést azok számára, akik ezen a típuson repülnek. India maga is számos alkatrészt gyárt, és az átépített An-32 is sok olyan új alkatrészt tartalmaz (mint pl. a modern elektronikus kabin), amely Indiában készült.

Több mint száz elöregedő An-32-es vár felújításra

A keleti Himalája azon területén, ahol az An-32 lezuhant, a II. világháború óta már több mint 450 repülőgép szenvedett balesetet. A leggyakoribb ok a jegesedés, szél és az alacsony felhőzet volt. Ez egy repülésre veszélyes hely, tekintet nélkül a gépek korára és állapotára.

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2017-07-18 16:35:29
Két turnusban, kilencvenhárom tanuló vett részt a nyár első hónapjaiban a kecskeméti repülőbázison szervezett honvédelmi táborokban. Többen közülük ismerősként üdvözölték a kiképzőiket – ők már tavaly is táboroztak a bázison.
2017-07-14 12:04:36
A napokban látott napvilágot a hír, miszerint Oroszország védelmi minisztériuma 2017. július 5-én szerződést kötött az Oroszország Helikopterei Holdinggal - annak is a kazanyi helikoptergyárával, további 10 darab Ansat-U típusú könnyű kiképző forgószárnyas vásárlásáról.
2017-07-12 16:37:58
2017. július 11-én, kedden, helyi idő szerint 14 óra 30 perc körül lezuhant a Bangladesi Légierő 102-es oldalszámú Jak-130-as kiképző repülőgépe. A gép kétfős személyzete sikeresen katapultált.
2017-07-12 12:49:46
Az ausztrál védelmi miniszter, Marise Payne a napokban megerősítette, hogy befejeződött az Ausztrál Királyi Légierő számara készült EA-18G Growlerek leszállítása, így teljessé vált a 12 gépes flotta. Az utolsó, 12. példány 2017. július 5-én landolt az Amberley légibázison.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 07. 24., 09:51
Hetvenöt éve dolgozik a világ legidősebb, 92 éves repülőgépszerelője, akinek esze ágában sincs nyugdíjba vonulni, annyira szereti a szakmáját.
2017. 07. 24., 09:38
A vizes világbajnokság megnyitóját követő napon a főváros XIII. kerületében, a Duna Aréna és környéke légterében megjelentek a Légirendészeti Szolgálat helikopterei.
2017. 07. 20., 10:20

Pápáról indult az amerikai ejtőernyős gyakorlat

Az MH Pápa Bázisrepülőtérről indult az amerikai hadsereg látványos bemutatója a Swift Response 2017 gyakorlat nyilvános napján, július 18-án, kedden. Az Egyesült Államok hadseregének és más szövetséges államok katonáinak ejtőernyős akciója Bulgáriában fejeződött be.
2017. 07. 19., 12:23
Swift Response 2017 gyakorlaton részt vevő amerikai erők június 22. és július 22. közt az MH Pápa Bázisrepülőtérre települve, illetve onnan indulva hajtja végre a Romániába és Bulgáriába tervezett légidesszant-műveleteket.

  Legfrissebbek most

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A védelmi és biztonsági területen működő Saab 2017. július közepén leszállította a Carl-Gustaf M4 többcélú fegyvereket Szlovákia számára.