2017. 01. 20. péntek
Fábián, Sebestyén
: 308 Ft   : 290 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Újabb mérföldkövön van túl a T-50 Golden Eagle

JETfly  |  2002-12-08 18:29:00

A Lockheed Martin és a Korean Aerospace Industry (KAI) a héten jelentette be, hogy a T-50 Golden Eagle szuperszonikus kiképző repülőgéppel november 25-én sikerült elérni a gép 40.000 lábas szolgálati csúcsmagasságát.

„Nagyon elégedettek vagyunk, hogy a berepülési program ilyen korai szakaszában sikerült elérni a csúcsmagasságot.” – mondta Cho, Gwang Je alezredes a teszt berepülőpilótája. „A repülőgép nagyon jól és biztonságosan viselkedett 40.000 lábon és az összes rendszer megfelelően müködött.”

A T-50 becsült csúcsmagassága 48.500 láb, ahol a maximális emelkedési sebesség már csak 100 láb percenként teljes utánégetéssel. A szolgálati csúcsmagasságot azonban 40.000 lábban határozták meg.

A teszt során a csúcsmagasság elérése előtt 35.000 lábon a pilóta növelte a tolóerőt, majd a csúcsmagasságon flatter, stabilitási és kormányzási teszteket hajtott végre 0,6 Mach sebességen. A nagyobb sebességü teszteket ezen a magasságon a közel jövőben fogják végrehajtani.

A T-50 az egyetlen jelenleg fejlesztés alatt álló olyan kiképző gép, amely utánégetővel ellátott hajtómüvel rendelkezik. Az utánégető igen fontos a nagyobb magasságok és a szuperszonikus sebesség, valamint a gyorsabb kormányreakciók eléréséhez. A Golden Eagle először október 15-én használta az utánégetést repülés közben, és a közeli hetekben várható az első utánégetéssel végrehajtott felszállás. A forszázs rendszer eddig hibátlanul müködött.

E jelentőségteljes repülést az 1. számú repülőgéppel hajtották végre. A program folyamán eddig a két teszt repülőgép összesen 24,1 órát teljesített 24 felszállás során.

A T-50 Golden Eagle egy szuperszonikus haladó kiképző repülőgép, amit a KAI fejleszt a Koreai Légierő számára. A Lockheed Martin, mint a KAI fő alvállalkozója minden nemü technikai segítséget nyújt a programhoz, és felelős a repülőgép avionikai, repülésvezérlő rendszereinek, valamint a szárny fejlesztéséért. A két vállalat közösen értékesíti a gépet a nemzetközi piacon.

A T-50 Teljes Körü Fejlesztési Program 1997-ben kezdődött és 2005-ig fog tartani. Az előszéria gyártási engedélyezése 2003. harmadik negyedévében várható, a szállítások pedig 2005-ben kezdődhetnek.

A Golden Eagle olyan manőverező képességgel és fedélzeti rendszerekkel fog rendelkezni, ami lehetővé teszi, hogy a jövő pilótái felkészülhessenek az olyan jelenlegi fejlett és következő generációs repülőgépek repülésére, mint az F-16, az F/A-22 és az F-35 JSF.

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!
2017-01-16 10:44:24
2017. január 14-én szombaton, helyi idő szerint 9:27-kor a Hat Yai-ban megrendezett gyereknapi rendezvényen lezuhant a Thai Királyi Légierő egyik JAS-39 Gripen típusú vadászrepülőgépe.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 01. 20., 10:36
Részletes képgaléria az Ukrán Állami Repülési Múzeumból.
2017. 01. 19., 10:19
Megkezdődött a Magyar Honvédség kiképző pilótáinak felkészítése a honvédség új típusú kiképző repülőgépeire.
2017. 01. 18., 11:28
A nagy hidegben a szokásosnál is alaposabban kell felkészítenie a repülőgépeket a Szentgyörgyi Dezső Repülőbázis műszaki csapatának.
2017. 01. 17., 09:48
Harci repülőgépekkel balesetek, katasztrófák sajnos előfordulnak még a legkorszerűbb technológiák mellett is.

  Legfrissebbek most

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most