2017. 01. 16. hétfő
Gusztáv
: 307 Ft   : 290 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Tizenöt éve a csúcson az európai repülőgépgyártó sikermodellje

JETfly  |  2009-01-08 20:17:00

Az Airbus cég a napokban ünnepelte az első A330-as átadásának 15. évfordulóját. A típus üzembe állításával - a gyártó szerint - új dimenzióba lépett a légi utasszállítás, hiszen kategóriájában az egyik legsikeresebb és legköltséghatékonyabb típusról beszélünk. Ez a két hajtóműves, közepes és hosszabb távolságokra rendszeresített szélestörzsű repülőgép, a kedvező tapasztalatok miatt még sokáig fogja szolgálni az utazni vágyókat, azok legnagyobb örömére. 

Az első A330-300 változatot 1993. december 30-án adták át az Air Inter légitársaságnak, ami regionális járatokat indított Franciaországon belül. A repülőgépet aztán a Brussels Airlines is rendszeresítette, ami már afrikai célállomásokra is szállított utasokat, így az A330-as alkalmazása kibővült, és több mint 50.000 repülési órát gyüjtött össze.

Az elmúlt 15 év során az A300-300-ast hosszabb útvonalakra is rendszeresítették, például Frankfurtból Seattle-be is szállított utasokat. Az európai nagyvárosokból napjainkban leginkább a Közel-Keletre utazhatunk ezzel a típussal, továbbá Ázsiából Ausztráliát is elérhetjük vele. Az Air Asia X 2008 októberében kapta meg az első A330-300-as utasszállítóját. 2009-ben is számos légitársaság kapja meg az Airbus ezen repülőgépét, többek között az Etihad, a Gulf Air, az Oman Air, a Saudi Arabian Airlines, az Aeroflot és a Finnair. Elsőként azonban a Singapore Airlines kapja meg az A330-300-at, az előzetes tervek szerint ebben a hónapban.

Összességében több mint 1000 darabot rendeltek az A330-as repülőgépcsalád különböző változataiból (például az A330-200F teherszállító).

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!
2017-01-09 12:44:50
A horvát katonai vezetés tenderért felelős bizottsága a napokban tájékoztatta az ország védelmi minisztériumát arról, hogy az új vadászrepülőgépek vásárlása ügyében két típus közül válasszanak, az egyik a svéd JAS-39C/D Gripen, a másik pedig a dél-koreai FA-50.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 01. 13., 14:45
Trump a program ellen, a minisztere mellette. Az első áttelepülő alakulat: irány Japán. Helyettesítheti a Villámot a Lódarázs? Elképesztő manőverek.
2017. 01. 12., 09:26
Visszatekintő a 2016-os szliácsi repülőnapra.
2017. 01. 12., 09:22
A motoros repülés centenáriumának évében német pilóták emlékrepülést szerveztek Magyarországra, így tisztelegve Almásy László pilóta, Afrika-kutató emléke előtt.
2017. 01. 11., 10:47
Ukrán helyett orosz típus, katonai és polgári célokra. Vállszárny, T-vezérsík, hátsó rámpa, tavaszi bemutatkozás, nyári szűzfelszállás.

  Legfrissebbek most

2017. január 14-én szombaton, helyi idő szerint 9:27-kor a Hat Yai-ban megrendezett gyereknapi rendezvényen lezuhant a Thai Királyi Légierő egyik JAS-39 Gripen típusú vadászrepülőgépe.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

Az elmúlt huszonhat év legnagyobb honvédelmi és haderő-fejlesztési programját indítja el 2017 januárjától a Magyar Honvédség, Zrínyi 2026 néven – jelentette be dr. Simicskó István honvédelmi miniszter.