2016. 12. 11.
Árpád
: 314 Ft   : 296 Ft Benzin: 352 Ft/l   Dízel: 365 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Heves csatát igér a svájci Tigrisek cseréje

JETfly  |  2008-12-10 15:07:00

Az elmúlt hónapokban svájci szakemberek földi és repülési teszteket hajtottak végre azzal a három típussal, amely a svájci légierőben jelenleg szolgálatot teljesítő F-5 Tiger repülőgéptípus felváltására pályázik. A jelöltek a francia Rafale, a svéd Gripen és az európai konzorcium által épített Eurofihgter Typhoon. Az Emmenben zajló teszteket a légierő a svájci katonai beszerzési központtal (Armasuisse) együtt hajtotta végre.

A típus, amelyet kiválasztanak, a svájci légierő három F-5 Tiger századát fogja felváltani, és a későbbiekben a három, felújított F/A-18C/D Hornet repülőszázaddal fogja alkotni a légierő flottájának gerincét. A leendő szerződés ellenértéke el fogja érni az 1.9 milliárd dollárt, amelyben szerepelni fog a PC-21 Pilatus kiképző repülőgépek beszerzése is.

A TTE Programot az Atmasuisse indította el még 2006 végén a 30 éves F-5 Tiger flotta felváltására. A tender kiírásban szerepelt, hogy csak olyan repülőgéptípussal lehet pályázni, amely a gyártó ország légirejében megtalálható. 2008-ban a pályázatra a Boeing, a Dassault, az EADS és a Saab került meghívásra. A négy meghívottból három maradt, mivel a Boeing nem nyújtott be pályázatot.

A tesztek 2008 nyarán kezdődtek azok után, hogy a svéd Gripen július 28-án leszállt a svájci bázison. Az első kandidáló után október 9-én érkezett a francia Rafale, majd november 6-án a Eurofighter.

A jelöltek két, kétüléses repülőgépet bocsátottak a tesztelők rendelkezésére. Minden tesztrepülésen részt vett egy-egy svájci pilóta, akit a hátsó ülésben helyet foglaló gyári pilóták segítettek a repülőgép megismerésében.

A két Gripen 30 felszállás során több mint 35 órát töltött a levegőben, míg a Eurofighterek 31 felszállás során 45 órát, a Rafale pedig 39 felszállással több mint 60 órát teljesítettek.

A végrehajtott feladatok között szerepelt elfogás (célrepülőgépként a jelenlegi F-5, valamint F/A-18C/D típust alkalmazták), éjszakai és hangsebesség feletti repülés. A tesztrepülések során Emmen és Meiringen térségében zajméréseket is végeztek, amelyek eredményeit szintén figyelembe veszik az értékelés során.

A rendelkezésre álló adatokat kiértékelik, majd 2009-ben az értékelés ismeretében további kérdéseket, kéréseket fogalmaznak meg a gyártók felé. Végső döntés 2009 második felében várható.

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!
   MÁSOK ÍRTÁK
2016. 12. 09., 14:46

A Boeing tárgyalásokat, az Antonov gépet ajánl Trumpnak!

Nincs elszabadult költségvetés, ha nincs még költségvetés. Mennyibe kerül egy 747-es? És ki tudja, mit adnának az ukránok?!
2016. 12. 06., 16:24

Orosz rulett a tengeren

A szíriai partok közelébe vezényelt orosz Admiral Kuznyecov repülőgép hordozó erősen korlátozott mértékben képes beavatkozni az Iszlám Állam és a szír kormányellenes erők elleni harcokba.
2016. 12. 05., 11:23

Repülés Kabulba, átszállás nélkül

Dr. Orosz Zoltán altábornagy: Jövőre elkezdődik a Magyar Honvédség légi szállítási képességének fejlesztése, új járműveket vesznek.
2016. 12. 02., 15:40

Repülős ajándékötletek a JETfly Webáruházból!

Válasszon karácsonyi ajándékot a JETfly Webáruházból! Repülős relikviák, könyvek, pilótadzsekik, bakancsok, pólók stb. széles kínálatával várjuk Vásárlóinkat! Kiszállítási akció!

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin