2017. 03. 30. csütörtök
Zalán
: 310 Ft   : 287 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

A robotrepülőgépek légi utántölthetőségét fejlesztenék

JETfly  |  2008-11-22 12:49:00

Aki kicsit is járatos az aviatika világában, az tudhatja, hogy mindig is foglalkoztatta a repülőgép fejlesztőket a repülőgép „lelkének” tekinthető pilóta személye. Mivel az ember képességei határokhoz vannak kötve, igen nagy érdeklődésre tett szert az ember nélküli robotrepülőgépek (UAV) megjelenése. Továbbra is maradt azonban számos megoldandó probléma, többek között az egyhuzamban történő repülés időtartama és a pontosan végrehajtott légi utántöltés.

Kutatók szerint egy vadászrepülőgép pilótája elméletileg körülbelül 72 órát lenne képes egyszerre repülni, ennek kivitelezése azonban a gyakorlatban lehetetlen. A robotrepülőgépek esetében már kedvezőbb a helyzet, hiszen a földi irányító sokkal nagyobb szabadsággal rendelkezik, mint a cockpitben ülő pilóta. Az UAV ugyanis képes a levegőben maradni addig, amíg az irányító elintézi ügyes-bajos dolgait, vagy éppen a váltás is megoldható. Ehhez természetesen szükség van a robotrepülőgép megfelelő technikai felkészítésére, valamint a légi utántöltés biztosítására is.

Sokféle elképzelés született már arról, hogyan lehetne ezt hatékonyan kivitelezni. A Boeing cég már 2005 óta fáradozik azon, hogy hasonló képességgel ruházza fel a korábban törölt X-45C UCAV (Unmannes Combat Air Vehicle) robotrepülőgépeit, mint az ember vezette, utántölthető gépeit. Friss hír ezzel kapcsolatban, hogy a Boeing 49 millió dollár értékü szerződést nyert el a légi utántöltő program második fázisához, így haladhatnak tovább a fejlesztéssel.

Hamarosan meg kell barátkoznunk a hordozók fedélzeteit ios ellepő UAV gépekkel...

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2017-03-23 13:41:00
2017. március 16-tól április közepéig hat darab Eurofighter Typhoon állomásozik az izlandi Keflavik repülőterén. A vadászrepülőgépek az Olasz Légierő alakulataitól érkeztek és a NATO észak-európai légvédelmi készültségi erőit fogják támogatni.
2017-03-23 10:44:35
Megkezdődtek az MH 59. Szentgyörgyi Dezső Repülőbázis kettős célú hasznosításra történő átalakításának előkészületei. A tervek szerint 2018 végére kell megfelelnie a katonai és polgári gépeket fogadó repülőtérre vonatkozó civil szabályzóknak és elvárásoknak.
2017-03-22 16:35:07
Mint ahogy arról korábban már lapunkon is beszámoltunk, a Malajziában megrendezett LIMA-2017 nemzetközi légiszalonon mutatkoznak be az Orosz Vitézek új gépeikkel, a Szu-30SzM típussal. Az orosz kötelék programja ráadásul új elemeket is tartalmaz.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 03. 28., 14:37
Történelmi jelentőségű repülésnek is nevezhető az a felszállás, amelyet a napokban hajtott végre a kanadai Bombardier repülőgépgyár új CS100-as repülőgépe amikor nonstop átrepült London City repülőteréről a New York-i JFK-re.
2017. 03. 27., 10:39
Negyven éve ütközött a ködös repülőtéren a két 747-es. Humán faktor és technikai tanulságok.
2017. 03. 24., 13:02
A nagy kérdés az akkumulátor és a hatótávolság. A NASA tervei és a Long EZ rekordváltozata. Óceánrepülés elektromos géppel? Az easy is beszáll a fejlesztésbe.
2017. 03. 23., 16:49

Korszerű kiképzőgépekkel gyarapodik a Magyar Légierő

Elvégezték az utolsó simításokat azokon a Zlin Z−242L típusú repülőgépeken, amelyek március 24-én érkeznek hazai állomáshelyükre.

  Legfrissebbek most

Döntött az Orosz Légierő vezetése – a „Fecskék” lecserélhetik MiG-29-eseiket a legújabb MiG-35-ösökre. Az erről szóló bejelentést a malajziai LIMA-2017 kiállításon hozták nyilvánosságra.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

Amikor egy településen felszámolják a katonai szervezetet, legtöbbször nemcsak munkahelyek tucatjai szűnnek meg, hanem sokszor elvesznek a relikviák, és az évek múltával egyre inkább elhalványul az emlékezet is.