2016. 12. 09. péntek
Natália
: 314 Ft   : 290 Ft Benzin: 352 Ft/l   Dízel: 365 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Magánkézbe került egy működőképes Harrier harci repülőgép

JETfly  |  2008-11-10 19:17:00

2008. október 11-én az Egyesült Államokban található Virginiában, a „Culpeper Air Fest”-en légi bemutatóval debütált Art Nalls, a tulajdonában lévő BAe „Sea Harrier”-rel. A nemrég felújított XZ439 (N94422 lajstromjelű) Harrier jelenleg az egyetlen ilyen típusú repülőgép a világon, amely magánkézben van, és ráadásul még repülőképes is. Ez nem is csoda, hiszen a helyből fel- és leszállni képes típus üzemeltetése rendkívül összetett és igencsak költséges. Tekintse meg további, az oldtimer repüléssel kapcsolatos híreinket >>>

Az oldtimer repülésben is észrevehető, hogy lassan befejeződik az idei szezon. Éppen ezért az elmúlt hónapban mindössze két komolyabb eseményt és egy jogi esetet jegyeztek fel a krónikások.

2008. október 9-én, a kanadai Saskatchewan tartományban lévő, Moose Jaw közelében, egy Canadair CT-114 „Tutor” típusú gép zuhant le. A repülőgép a kanadai erők „Snowbirds” nevü csapatához tartozott, és a jelentés szerint egy légi fotózáson vett részt. Sajnos a balesetben a személyzet mindkét tagja, a pilóta és a fényképész is egyaránt életét vesztette.

Még ugyanazon a napon, az Amerikai Egyesült Államokban látott napvilágot, az oldtimer repülést is érintő törvényi szabályozás egyik legújabb javaslata. Ennek értelmében az „U. S. Transportation Security Administration” (TSA) illetékesei azzal a meghökkentő indítvánnyal hozakodtak elő, miszerint szigorítani kellene az 5670 kg fölötti maximális felszálló súlyú repülőgépek biztonsági ellenőrzését is. Ennek értelmében az utasokat, minden egyes repülőgép üzemeltető – csakúgy, mint a hagyományos légitársaságok esetében – alapos ellenőrzés és/vagy szürés után repültethetné. E tervezetről, a TSA emberei már hivatalos tanulmányanyagot is kértek.

Ezen kívül, ugyancsak október 11-én következett be a hónap utolsó, szerencsés kimenetelü balesete. Azon a napon a kaliforniai San Diego-ban, az N149PE lajstromjelü, 1958-ban gyártott Piaggio/Focke-Wulf P.149D gépnek csuklott össze leszállás közben az orrfutója. Szerencsére személyi sérülés ezúttal nem történt. A kétüléses, tricikli elrendezésü futómüvekkel ellátott oktató- és túragépet 1956-ban rendszeresítették. Összesen 262 darabot gyártottak, melyekből Németországon és Svájcon kívül, Nigéria, Tanzánia és Uganda is vásárolt. A magmaradt gépeket az 1980-as évek elején vonták ki az aktív szolgálatból. Napjainkra kb. 20 példánya maradt még repülőképes állapotban, melyekből néhány magánkézben van, a legtöbbjük Európában.

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!
   MÁSOK ÍRTÁK
2016. 12. 06., 16:24

Orosz rulett a tengeren

A szíriai partok közelébe vezényelt orosz Admiral Kuznyecov repülőgép hordozó erősen korlátozott mértékben képes beavatkozni az Iszlám Állam és a szír kormányellenes erők elleni harcokba.
2016. 12. 05., 11:23

Repülés Kabulba, átszállás nélkül

Dr. Orosz Zoltán altábornagy: Jövőre elkezdődik a Magyar Honvédség légi szállítási képességének fejlesztése, új járműveket vesznek.
2016. 12. 02., 15:40

Repülős ajándékötletek a JETfly Webáruházból!

Válasszon karácsonyi ajándékot a JETfly Webáruházból! Repülős relikviák, könyvek, pilótadzsekik, bakancsok, pólók stb. széles kínálatával várjuk Vásárlóinkat! Kiszállítási akció!
2016. 12. 01., 10:54

Az utolsó Tu-144 utolsó repülései

Tupoljev–NASA repülő laboratórium, orosz gép amerikai műszerekkel. Emlékmű lesz a 77114-es? Akiket irritálnak bizonyos feliratok.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin