2016. 12. 04.
Barbara, Borbála
: 314 Ft   : 295 Ft Benzin: 339 Ft/l   Dízel: 352 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Kínai utasszállító repülőgépeket vásárolnak az amerikaiak

JETfly  |  2008-11-05 08:16:00

A Kínában található Zhuhai városában 2008. november 4-én megnyitotta kapuit az egyre jelentősebbé váló Airshow China 2008 repülés és űrhajózás-technikai szakkiállítás. Az idén már a hetedik alkalommal megrendezett Zhuhai-i Air Show egyre rangosabb rendezvénynek számít, amelyre érdemes odafigyelni. Jellemző, hogy sajtóértesülések szerint az oroszok a legújabb harci gépüket, az egyelőre még csak berepülési fázisban lévő Szu-35-öst is elviszik a kínai szakkiállításra. Ugyanakkor már azt is bejelentették, hogy egy amerikai cég kínai gyártmányú regionális utasszállítókat vásárol, amire eddig nem volt példa.

Már az első napon egy érdekes, történelminek is nevezhető bejelentést tettek, ugyanis az amerikai GECAS, mely a General Electric konglomerátum üzleti repülésre szakosodott, főleg lízinggel foglalkozó leányvállalata 25 darab ARJ-21-700 típusú, regionális sugárhajtású utasszállító repülőgépet vásárolt.

Az ACAC ARJ21 (Advanced Regional Jet for the 21st Century ) típusjelzésü repülőgép Kína első saját fejlesztésü és építésü, sugárhajtású utasrepülőgépe, melyet a sanghaji AVIC I. és AVIC.II. tervezőirodák fejlesztettek ki szoros együttmüködésben több európai és amerikai céggel, köztük az Airbus konzorciummal, Boeing és McDonnell Douglas vállalatokkal. Ehhez hasonló eredményt - mármint utasszállító repülőgépet eladni az Egyesült Államokban - kevés vállalat ért el eddig, és külön kitüntetés az a tény a kínai COMAC számára, hogy megfelelnek az ottani szigorú technológiai és biztonsági előírásoknak. A gép 70-110 utas szállítására lesz képes 2000 mérföldes hatótávolságon belül.

Az ARJ21 (egy modern, kéthajtómüves utasszállító repülőgép, melyet elsősorban Kína belföldi útvonalain használnak majd) legnagyobb üzemeltetője a Shanghai és a Kunpeng Airlines légitársaság lesz.

Egyelőre egy prototípust szereltek össze a CACC sanghaji üzemében, ennek a szüzfelszállására kerül sor november végén. A tervek szerint a sorozatgyártás még 2009-ben megkezdődik, egy repülőgép ára 27-29 millió amerikai dollár lesz, ami alacsonynak számít ebben a kategóriában.Az első két megépített repülőgép még utasülések nélkül teszi meg repüléseit, csak a harmadik kezdi el a teszteket a teljes felszereltséggel.

Forrás: Kína Online

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!
   MÁSOK ÍRTÁK
2016. 12. 02., 15:40

Repülős ajándékötletek a JETfly Webáruházból!

Válasszon karácsonyi ajándékot a JETfly Webáruházból! Repülős relikviák, könyvek, pilótadzsekik, bakancsok, pólók stb. széles kínálatával várjuk Vásárlóinkat! Kiszállítási akció!
2016. 12. 01., 10:54

Az utolsó Tu-144 utolsó repülései

Tupoljev–NASA repülő laboratórium, orosz gép amerikai műszerekkel. Emlékmű lesz a 77114-es? Akiket irritálnak bizonyos feliratok.
2016. 11. 30., 10:07

A kolumbiai katasztrófa lehetséges okai

El se indulhatott volna ez a gép erre az útvonalra? Amikor nincs kerozinszaga a roncsnak. A navigációs tartalék és a kötelező kitérő reptér.
2016. 11. 30., 10:03

Fehér hattyú

35 éve repül a Tu-160-as nehézbombázó.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

Az idén 15 éves katonai toborzás Bács-Kiskun megyei történetét és eredményeit is megismerték azok, akik az MH Katonai Igazgatási és Központi Nyilvántartó Parancsnokság (MH KIKNYP) kecskeméti irodájának rendezvényén vettek részt a mai napon Kecskeméten, a Pallasz Athéné Egyetemen.