2017. 06. 24. szombat
Iván
: 309 Ft   : 277 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Antonov nagyvasak parádéja - Galéria

JETfly  |  2008-10-18 18:30:23

Idén 6. alkalommal került megrendezésre szeptember 24-29 között Ukrajna szívében a Kijev melletti Gosztomel repülőtéren az AVIASVIT 2008 repülési és űrkutatási szakkiállítás. Ezt a kiállítást kétévente rendezik meg az Antonov gyár repülőterén. A keleti típusok szerelmesei itt megtalálják a számításukat, hiszen az ukrán légierő Szu-27-es harci gépeitől az Antonov gyár különleges típusaiig számos érdekesség csodálható meg földön és levegőben egyaránt. Tekintse meg galériánkat!

Nagy érdeklődéssel vágtunk neki az útnak, hiszen Ukrajna még egy elég felfedezetlen ország volt számunkra. Egy napos utazás után érkeztünk meg még a hátártól is 900 km-re fekvő Kijevbe.Terveinknek megfelelően a rendelkezésre álló 3 napot elosztottuk, 2 nap Gosztomelen és egy nap az ukrán légierő múzeumában. Első napon meglátogattuk a Múzeumot (erről később bővebb cikkben számolunk be). A másik két napon meglátogattuk az Antonov gyár repülőterét. Reggel mikor beléptünk a kapun már tudtuk hogy nem mindennapi látványban lesz részünk. Az út a kiállított gépekhez egy hatalmas hangáron keresztül vezetett. Itt voltak felállítva a különböző országok (22 köztük magyarok is) kiállítóinak pavilonjai. Miután kijutottuk a hatalmas hangárból egy újabb hatalmas fedett állóhely került elénk Itt volt kiállítva egy L-410 repülőgép és mellette egy civil cég (AVIACON) MI-24-ese! Ez a cég a különböző MI típusú helikopterek modernizálásával foglalkozik.

A Mi-24-es mellett az ukrán légvédelmi csapatok 3 eszközét lehetett látni egy SZ-200, SZ-300 és egy BUK M1-t. Tovább sétálva sok polgári kisrepülőt láthattunk és ezek mellett 2 orosz magánkézben lévő L-29 Delfint. Innen már egész közel kerültünk a kék vezérsíkos nagyvasakhoz. Szemben két AN-124 Ruszlán pihent magányosan, mögöttük elhaladva elértünk a statikus kiállításra. Kedvünket szegte egy kicsit egy helyi biztonsági szolgálatos úriember kijelentése: ma nem lesz repülés csak holnap! Maradt a statikus sor végigjárása. Az Antonov gyár szinte összes típusa ott sorakozott az orrunk előtt. Szemben a világ legnagyobb gépe az AN-225 Mrija. A gép minimálisan de mégis új festést kapott. Az eddig látott piros csíkok az oldalán kékre lettek festve. Így már ez a gép sem lógott ki a kék csíkos Antonovok közül. A kiállított gépek 90%-a az Antonov Design Bureau (ADB) cég gépei voltak. Jobbra nézve volt kiállítva egy AN-12-es mellette az egyetlen ADB-s AN-22-es. Hihetetlen méretü ez a repülőgép (mai napig büszkén viseli a világ legnagyobb légcsavaros repülőgép címet). A soron tovább haladva látható volt egy AN-74T mellette egy AN-140-es. A következő gép egy az ukrán MCSSZ állományába tartozó különleges AN-32P. Ez a gép a katasztrófa elhárításokban vesz részt. Még egy Ruszlán lelőtt elhaladva pillantottuk meg az egyetlen AN-70-t.(a másik példány sajnos elpusztult). Ez a gép még mindig tesztelés alatt áll. A másik oldalon a sort egy AN-148 típusú gép nyitotta. Ez a típus az Antonov gyár képviselői szerint nagy jövő előtt áll a polgári repülésben.

A kiállítást az Ukrán légierő gépei is megtisztelték. A sorban láthattunk egy Szu-25 békalábat, mellette egy hatalmas Szu-27 Flankert-t, majd egy Mig-29 Fulcrum-al folytatódott a sor és a végét egy L-39 Albatrosz zárta.

Másnap kilátogatva már messziről hallottuk a hajtómüindításokat. A statikus sorról kihúzva a pálya melletti gurulón készítették fel a gépeket a repülésre. Pontosan a program szerinti időben kezdte meg repülését nem kis örömünkre az AN-225-ös. Többször írt le 8-okat a pálya felett megmutatva magát minden oldalról. Lenyügözött mindenkit a gép hatalmas mérete. Ezután következett az AN-148-as bemutatója. A 148-ast követően emelkedett a levegőbe az AN-74t és az AN-140 hasonló bemutatóval. Őt követte a másik hatalmas gép az AN-225 légcsavaros testvére az AN-22-es.

Érdekes volt látni és hallani egy ekkora gépet légcsavarokkal repülni. Az AN-22 bemutatójával véget ért az ADB repülőgépeinek bemutatója. Ezután már csak a kisgépek, az L-29-ek és 3 darab Jak-52 repülését követhettük nyomon. Mindent összevetve egy nagyon jó kis programot nyújtott az ADB hiszen máshol ilyen repülőgépek repülését nem nagyon lehet látni, mondhatni ritkaságszámba megy. A légierő sajnos csak a földön képviseltette magát, bár program szerint repülniük kellett volna.  Az ADB kitett magáért, mert szinte minden repülőgépét megemelte, amit tudott még az egyetlen AN-22-t is. Aki a nagy gépeket szereti azoknak csak ajánlani, tudom ezt a rendezvényt, mert sehol máshol nincs ennyi nagy gép, mint itt. A helyszínre való eljutásért köszönetem fejezem ki Müllner Mártonnak és a csapat minden tagjának.    

Galéria: Antonov nagyvasak parádéja - Galéria

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2017-06-22 12:06:35
A napokban több kínai hírportálon fotók jelentek meg arról, hogy a kínai Chengdu Aircraft Industry Corporation (CAC) vállalat területén megkezdődött az első, Mianmarnak szánt JF-17 Thunder berepülési programja.
2017-06-21 13:59:19
A Lufthansát választották Európa legjobb légitársaságának (Best Airline in Europe). A díj átadására a Paris Air Show alkalmából, 2017. június 20-án, Le Bourget-ban került sor. A Skytrax légiipari piackutató intézet mintegy 18 millió utast kérdezett meg a témában több, mint 160 országból.
2017-06-16 15:30:30
Mostantól a hét minden egyes napján közlekedik a Ukraine International Airlines Boeing 737-es típusú repülőgépe Kijev Boriszpil repülőtere és a budapesti Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér között. Az új járatot, amelynek első gépe máris majdnem telt házzal érkezett Kijevből, ünnepélyes keretek között fogadták a budapesti repülőtéren.
2017-06-16 12:38:24
Speciális festést kapott egy E-3A Sentry légtérellenőrző (AWACS) repülőgép abból az alkalomból, hogy 35 éve áll az Észak-atlanti Szerződés Szervezete szolgálatában.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 06. 22., 10:31
Kevés jellemzőbb mozzanata van a hazai örökségvédelemnek, mint a Budaörsi Repülőtér nyolcvanadik születésnapja.
2017. 06. 21., 12:47
Az ejtőernyősnek az ugrás soha el nem múló szerelem.
2017. 06. 20., 16:11
A svéd Saab jelenlegi csúcstípusa a JAS-39 Gripen hasonlóan a többi korszerű kortársához folyamatos továbbfejlesztés alatt áll.
2017. 06. 20., 16:10
Az NMA kompozit törzzsel és szárnnyal készül. A Qatar a blokád ellenére nem mond le rendelést. A Boeing negyvenezer új gép eladását prognosztizálja.

  Legfrissebbek most

Az MH Pápa Bázisrepülőtéren települt Stratégiai Légiszállítási Képesség (SAC) program részére június 19-én leszállították az első állandó állomáshelyű C-17-es hajtóművet.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A napokban hozták nyilvánosságra a hírt, mely szerint a Kanadai Különleges Erők Irakban harcoló egységének egyik mesterlövésze 3 450 méterről lőtte le az Iszlám Állam egyik terroristáját, mellyel új rekordot állított fel.