2017. 02. 22. szerda
: 307 Ft   : 292 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Antonov nagyvasak parádéja - Galéria

JETfly  |  2008-10-18 18:30:23

Idén 6. alkalommal került megrendezésre szeptember 24-29 között Ukrajna szívében a Kijev melletti Gosztomel repülőtéren az AVIASVIT 2008 repülési és űrkutatási szakkiállítás. Ezt a kiállítást kétévente rendezik meg az Antonov gyár repülőterén. A keleti típusok szerelmesei itt megtalálják a számításukat, hiszen az ukrán légierő Szu-27-es harci gépeitől az Antonov gyár különleges típusaiig számos érdekesség csodálható meg földön és levegőben egyaránt. Tekintse meg galériánkat!

Nagy érdeklődéssel vágtunk neki az útnak, hiszen Ukrajna még egy elég felfedezetlen ország volt számunkra. Egy napos utazás után érkeztünk meg még a hátártól is 900 km-re fekvő Kijevbe.Terveinknek megfelelően a rendelkezésre álló 3 napot elosztottuk, 2 nap Gosztomelen és egy nap az ukrán légierő múzeumában. Első napon meglátogattuk a Múzeumot (erről később bővebb cikkben számolunk be). A másik két napon meglátogattuk az Antonov gyár repülőterét. Reggel mikor beléptünk a kapun már tudtuk hogy nem mindennapi látványban lesz részünk. Az út a kiállított gépekhez egy hatalmas hangáron keresztül vezetett. Itt voltak felállítva a különböző országok (22 köztük magyarok is) kiállítóinak pavilonjai. Miután kijutottuk a hatalmas hangárból egy újabb hatalmas fedett állóhely került elénk Itt volt kiállítva egy L-410 repülőgép és mellette egy civil cég (AVIACON) MI-24-ese! Ez a cég a különböző MI típusú helikopterek modernizálásával foglalkozik.

A Mi-24-es mellett az ukrán légvédelmi csapatok 3 eszközét lehetett látni egy SZ-200, SZ-300 és egy BUK M1-t. Tovább sétálva sok polgári kisrepülőt láthattunk és ezek mellett 2 orosz magánkézben lévő L-29 Delfint. Innen már egész közel kerültünk a kék vezérsíkos nagyvasakhoz. Szemben két AN-124 Ruszlán pihent magányosan, mögöttük elhaladva elértünk a statikus kiállításra. Kedvünket szegte egy kicsit egy helyi biztonsági szolgálatos úriember kijelentése: ma nem lesz repülés csak holnap! Maradt a statikus sor végigjárása. Az Antonov gyár szinte összes típusa ott sorakozott az orrunk előtt. Szemben a világ legnagyobb gépe az AN-225 Mrija. A gép minimálisan de mégis új festést kapott. Az eddig látott piros csíkok az oldalán kékre lettek festve. Így már ez a gép sem lógott ki a kék csíkos Antonovok közül. A kiállított gépek 90%-a az Antonov Design Bureau (ADB) cég gépei voltak. Jobbra nézve volt kiállítva egy AN-12-es mellette az egyetlen ADB-s AN-22-es. Hihetetlen méretü ez a repülőgép (mai napig büszkén viseli a világ legnagyobb légcsavaros repülőgép címet). A soron tovább haladva látható volt egy AN-74T mellette egy AN-140-es. A következő gép egy az ukrán MCSSZ állományába tartozó különleges AN-32P. Ez a gép a katasztrófa elhárításokban vesz részt. Még egy Ruszlán lelőtt elhaladva pillantottuk meg az egyetlen AN-70-t.(a másik példány sajnos elpusztult). Ez a gép még mindig tesztelés alatt áll. A másik oldalon a sort egy AN-148 típusú gép nyitotta. Ez a típus az Antonov gyár képviselői szerint nagy jövő előtt áll a polgári repülésben.

A kiállítást az Ukrán légierő gépei is megtisztelték. A sorban láthattunk egy Szu-25 békalábat, mellette egy hatalmas Szu-27 Flankert-t, majd egy Mig-29 Fulcrum-al folytatódott a sor és a végét egy L-39 Albatrosz zárta.

Másnap kilátogatva már messziről hallottuk a hajtómüindításokat. A statikus sorról kihúzva a pálya melletti gurulón készítették fel a gépeket a repülésre. Pontosan a program szerinti időben kezdte meg repülését nem kis örömünkre az AN-225-ös. Többször írt le 8-okat a pálya felett megmutatva magát minden oldalról. Lenyügözött mindenkit a gép hatalmas mérete. Ezután következett az AN-148-as bemutatója. A 148-ast követően emelkedett a levegőbe az AN-74t és az AN-140 hasonló bemutatóval. Őt követte a másik hatalmas gép az AN-225 légcsavaros testvére az AN-22-es.

Érdekes volt látni és hallani egy ekkora gépet légcsavarokkal repülni. Az AN-22 bemutatójával véget ért az ADB repülőgépeinek bemutatója. Ezután már csak a kisgépek, az L-29-ek és 3 darab Jak-52 repülését követhettük nyomon. Mindent összevetve egy nagyon jó kis programot nyújtott az ADB hiszen máshol ilyen repülőgépek repülését nem nagyon lehet látni, mondhatni ritkaságszámba megy. A légierő sajnos csak a földön képviseltette magát, bár program szerint repülniük kellett volna.  Az ADB kitett magáért, mert szinte minden repülőgépét megemelte, amit tudott még az egyetlen AN-22-t is. Aki a nagy gépeket szereti azoknak csak ajánlani, tudom ezt a rendezvényt, mert sehol máshol nincs ennyi nagy gép, mint itt. A helyszínre való eljutásért köszönetem fejezem ki Müllner Mártonnak és a csapat minden tagjának.    

Galéria: Antonov nagyvasak parádéja - Galéria

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!
2017-02-15 12:07:20
2017. február 9-én, az amerikai Lockheed Martin vállalat mariettai üzemének területén ünnepélyes keretek között bemutatta az első Lockheed Martin LM-100J Super Herculest (Model L-382J), mely nem más, mint a C-130J Hercules katonai szállítógép polgári verziója.
2017-02-15 10:34:41
A Japán Légi Önvédelmi Erő (JASDF) pilótája, Nakano alezredes az első japán repülőgépvezető, aki több hónapos elméleti képzést követően február 7-én levegőbe emelkedhetett az F-35A repülőgéppel.
2017-02-16 14:44:28
2017. február 14-18. között rendezik meg Bangalorban az Aero India 2017 légi és űrtechnológiai szakkiállítást. Az eseményen számos nemzetközi cég képviselteti magát újabb üzletek reményében: jelen van például a Saab is dinamikus Gripen programmal.
2017-02-09 11:42:55
A Tunéziai Légierő a napokban átvehette az első 6 darab OH-58D Kiowa Warrior típusú forgószárnyasait. A ceremóniára 2017. február 4-én került sor a Gabes légibázison, melyen részt vett az ország miniszterelnöke, Youssef Chahed is.
2017-02-08 11:51:19
Az Egyesült Államok tengerészgyalogsága (USMC) várakozásai szerint 2019 végén a Bell Boeing V-22 Légi Utántöltő Rendszer (VARS) névvel illetett Osprey változat elérheti az ún. bevezető műveleti képességet (IOC), amely a hadrafoghatóság első lépcsőfoka.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 02. 22., 15:39
A horvátok idén döntenek, Szlovénia nem akar új gépeket, a románok és szerbek minőségi és mennyiségi fölénybe kerülnek, ha a magyar légierő nem fejleszt.
2017. 02. 22., 10:52
Az osztrák kormány feljelentést tesz az Airbus repülőgépgyártó vállalat ellen.
2017. 02. 21., 13:16
Akár már idén charterjáratok használhatják a kecskeméti repülőbázist, ahol pilótaképzés – és átképzés is beindulhat.
2017. 02. 21., 12:48
Kéthajtóműves gép zuhant a bevásárlóközpontra Melbourne-ben, nyitás előtt még üres volt az épület.

  Legfrissebbek most

A Rosztech állami vállalat vezérigazgatója, Szergej Csemezov a napokban arról számolt be, hogy az Egyesült Arab Emirátusok szándéknyilatkozatot írt alá Oroszországgal Szu-35-ös vadászbombázók esetleges eladása ügyében.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin