2017. 01. 23. hétfő
Rajmund, Zelma
: 308 Ft   : 290 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

MiG-1.42 "Raptor (F-22) Killer"

JETfly  |  2002-04-23 12:01:00

1999. január 12-én az ANPK MiG (Aviation Scientific Industrial Complex "MiG") (a "MIG" Tudományos Repülő Ipari Komplexum), vagy közismert nevén a Mikojan tervezőiroda első ízben mutatta be a közönségnek új ötödik generációs vadászrepülőgépét, az MFI-t (több-funkciós vadászrepülőgép) vagy 1.42. Az eseményre a Moszkvától 70 km-re fekvő Gromovi Repülő kísérleti és Kutató Intézet repülőterén került megrendelésre. Mikhail Korzsujev az ANPK MiG vezető konstruktőre, és főigazgatója tájékoztatót tartott Igor Sergejev védelmi miniszter, Anatolij Kornyukov, a légierő parancsnoka, valamint a MIG programokban részt vevőországok katonai képviselői előtt.

1999. január 12-én az ANPK MiG tervezőiroda első ízben mutatta be a közönségnek új ötödik generációs vadászrepülőgépét, az MFI-t vagy 1.42.

A rendezvény fő eseményeként leleplezték az MFI első prototípusát a Blue-01-t. Első ránézése az MIG az Eurofighter Typhoon -ra emlékeztet, mindkét repülőgép nagy, "csonkított "deltaszárnyakkal, két törzs alatti beömlőnyílással, és magas pilótafülkével rendelkezik, amely biztosítja a jó kilátást minden irányból. Azonban az MFI egy generációval előbbre van az Eurofighter Typhoon-nál, főként a kifinomult aerodinamikai elrendezése, illetve a korszerü, ötödik generációs, Lulka-Saturn AL-41F típusú hajtómüvei miatt.

Jurij Vorotnyikov a MFI vezető tervezője szerint: AL-41-es hajtómüvek gáz hőmérséklete 200 fokkal is melegebb lehet elődjénél, a Szu-27-esen használt AL-31F-nél. Az új hajtómü (vízszintes és függőleges irányban) elfordítható kiömlőnyílással rendelkezik, a jobb manőverezés érdekében. A két Al-41F hajtómü képessé teszik a repülőgépet akár 1,3-1,4 M sebesség folyamatos tartására. A müködőképes prototípus manőverezési együtthatója (a tömeg és a tolóerő viszonyszáma) 0,1, amelyet egy teljesen digitális irányító rendszerrel 0,09 alá terveznek csökkenteni a jövőben.

Vorotnyikov kijelentette, hogy az AL-41F paraméterei hasonlóak az F-22 Raptoron alkalmazott Pratt & Whitney F-119 -es hajtómüveihez. Az orosz hajtómüvet egy erre a célra átalakított MiG-25-ös vadászgépen tesztelték sikeresen, a tesztek szerint valamennyi lehetséges követelménynek megfelelt. A hajtómüvek jelenlegi- felújítás nélküli - élettartama 300 óra, amelyet a tervek szerint 25-50 órával tervez megnövelni a Mikojan és a Lulka-Saturn.

Az első repülését február végére tervezték, elődeikkel ellentétben a tervezők kereskedelmi forgalomba akarják hozni külföldön is az MFI-t. Ennek érdekében az MFI egy "leegyszerüsített "változatát dobják piacra, amelyet a MiG-29SMT harcászati vadászbombázó rendszereivel szerelnek fel, így elérhető áron kínálva a repülőgépet.

Az export verzió lényegesen olcsóbb lesz, és számíthat a külföldi érdeklődésre, ami megmentheti az egész projectet, mivel a pénzhiánytól szenvedő orosz légierőtől aligha s számíthatnak megrendelésekre. Az ellenvéleményekkel vitatkozó Korzsujev szerint a "leegyszerüsített" MFI még így is ötödik generációs vadászrepülőgép, amely légi harcban messze felülmúlja az összes külföldi repülőgépet.

Az új MIG bemutatása alkalmával Korzsujev bejelentette, hogy Mikojan cégnek sikerült kifejlesztenie az MFI "lopakodó "képességét, amely láthatatlanná teszi a centiméteres hullámhosszú radarok számára. A repülőgépet egy speciális bevonattal látták el, amely elnyeli radarhullámokat, így a hatásos visszaverő felület csupán 0,1 négyzetméter, amely 50-szer kisebb, mint a hasonló méretü vadászrepülőgépeké, mint például a Szu-27, vagy az F-15. Azonban az export ár csökkenthetősége, valamint a technológiák kiszivárgásának magakadályozása érdekében, az export változaton valószínüleg mellőzik a "lopakodó "technika alkalmazását.

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!
2017-01-16 10:44:24
2017. január 14-én szombaton, helyi idő szerint 9:27-kor a Hat Yai-ban megrendezett gyereknapi rendezvényen lezuhant a Thai Királyi Légierő egyik JAS-39 Gripen típusú vadászrepülőgépe.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 01. 20., 15:21
Start Abu Dhabiban, zárás Indianapolisban, Budapest mellett két meg nem nevezett európai helyszín, plusz Kazany. Két új teljes jogú Master-versenyző.
2017. 01. 20., 10:36
Részletes képgaléria az Ukrán Állami Repülési Múzeumból.
2017. 01. 19., 10:19
Megkezdődött a Magyar Honvédség kiképző pilótáinak felkészítése a honvédség új típusú kiképző repülőgépeire.
2017. 01. 18., 11:28
A nagy hidegben a szokásosnál is alaposabban kell felkészítenie a repülőgépeket a Szentgyörgyi Dezső Repülőbázis műszaki csapatának.

  Legfrissebbek most

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most