2016. 12. 05. hétfő
Vilma
: 314 Ft   : 295 Ft Benzin: 339 Ft/l   Dízel: 352 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Varacskos disznók az Alföldön - szemtől szemben a világ legveszélyesebb gépágyújával

JETfly  |  2008-09-08 09:18:50

Az idei repülőnap vendégeiként ismét Magyarországon köszönthettünk két A-10-est, melyek a 81. Fighter Squadron állományába tartoznak. Sokan aggatták a típusra a „legcsúnyább harci gép” jelzőt, a szerző véleménye szerint méltatlanul! Vajon azok a harckocsi személyzetek és konvojban közlekedő katonák is így gondolnak rá, akiknek légi fedezetet biztosítottak és biztosítanak nap mint nap Afganisztánban és Irakban, a már számtalanszor kivonásra ítélt, de még mindig repülő Varacskos disznók?

A 81-esek 1994 óta repülik az A-10-ket, 1973 óta pedig a németországi Spangdahlem bázison teljesítenek szolgálatot. A gép rettegett fegyverzete a General Electric GAU-8/A Avenger gépágyú, melynek egyes lőszerei tejesüveg nagyságúak. A 81-sek a nemzetközi terrorizmus ellen folytatott koalíciós hadmüveletek során eddig 109000 darab 30mm-est használtak fel, miközben 2000 felszállást teljesítettek és 7600 órát töltöttek a levegőben. Bár a gépek sajnos nem repültek a nagyközönség előtt, azért a statikus soron tekintélyes helyet foglaltak el, sokak, többek között Juhász Béla, e sorok és kép szerzőjének örömére.

A képre kattintva a felvétel nagy felbontásban is letölthető.

Szemtől szemben a világ legveszélyesebb gépágyújával

Sztorizzon Ön is!

A JETfly szerkesztői várják a hasonló, polgári vagy katonai repülőeszközöket ábrázoló felvételeket és rövid kis történeteket, érdekességeket, melyek a kép készítése kapcsán megfogalmazódtak Önökben. Csak és kizárólag saját készítésü felvételeket lehet beküldeni e-mailben a temesvarip@jetfly.hu címre. A JPG formátumú képek hosszabbik oldala pontosan 1024 pixel szélességü legyen, a kapcsolódó írás hossza pedig ne haladja meg az 1500 karaktert. A beküldött anyagokat átnézzük, és kizárólag akkor közöljük le, ha mind a kép, mind a szöveg elér egy általunk kívánatosnak tartott színvonalat és megfelel a kiírás követelményeinek. A képek és az írások szürésének jogát fenntartjuk.

Kérjük az e-mailben megadni a szerző következő adatait: - név, - postacím, - telefonszám, illetve a beküldött kép és írás internetes közléséhez való hozzájáruló nyilatkozat

Legyen Ön is a fotósunk!

A sorozat eddigi történetei:

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!
   MÁSOK ÍRTÁK
2016. 12. 02., 15:40

Repülős ajándékötletek a JETfly Webáruházból!

Válasszon karácsonyi ajándékot a JETfly Webáruházból! Repülős relikviák, könyvek, pilótadzsekik, bakancsok, pólók stb. széles kínálatával várjuk Vásárlóinkat! Kiszállítási akció!
2016. 12. 01., 10:54

Az utolsó Tu-144 utolsó repülései

Tupoljev–NASA repülő laboratórium, orosz gép amerikai műszerekkel. Emlékmű lesz a 77114-es? Akiket irritálnak bizonyos feliratok.
2016. 11. 30., 10:07

A kolumbiai katasztrófa lehetséges okai

El se indulhatott volna ez a gép erre az útvonalra? Amikor nincs kerozinszaga a roncsnak. A navigációs tartalék és a kötelező kitérő reptér.
2016. 11. 30., 10:03

Fehér hattyú

35 éve repül a Tu-160-as nehézbombázó.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

Az idén 15 éves katonai toborzás Bács-Kiskun megyei történetét és eredményeit is megismerték azok, akik az MH Katonai Igazgatási és Központi Nyilvántartó Parancsnokság (MH KIKNYP) kecskeméti irodájának rendezvényén vettek részt a mai napon Kecskeméten, a Pallasz Athéné Egyetemen.