2017. 04. 27. csütörtök
Zita
: 313 Ft   : 287 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Bázislátogatás a Jetfly Klub keretében

JETfly  |  2002-11-15 19:11:00

2002. november 15.-én délután 13 óra körül a Jetfly Klub, repülést szerető tagjai várakoztak a kecskeméti repülőbázis előtt. Mindenki erre a pillanatra várt, mikor közelebbről ismerkedhet meg a magyar vadászgépek otthonával.

A klubtagokat Hamar György alezredes, mint vendéglátó fogadta a magassági épület eligazító termében. A megszokott előadásokat Kilián Nándor ezredes a Szentgyörgyi Dezső Repülőbázis parancsnok-helyettese nyitotta meg és röviden vázolta a bázis minden napjait, életét és terveit.

Kovács István alezredes az újra indított pilótaképzést, az NFTC-t mutatta be az érdeklődőknek. Hogy lesz a jelentkezőből vadászpilóta? A több lépcsőből álló program ismertetésével, magyar előképzés, kanadai három lépcsős elméleti és gyakorlati képzés, erre a kérdésre is választ kaptak a jelenlevők. Fekete Róbert röviden ismertette a bázis és a repülőtér rövid történetét.

Az elmélet után következzen a gyakorlat. Rövid séta a 2. Müszaki század hangárjáig. Itt várták vendégeiket a legnépszerübb házigazdák, a bázison szolgálatban lévő két típus, a MiG-29-es és az L-39ZO egy-egy képviselője. A vadászgépeket egy legenda képviselte, a 23-as oldalszámú gép, amelyet a Milleniumi Repülőnapra szerkesztőségünk munkatársai festettek sólyom madárra. A két gép minden érdekességét megörökítették az ott lévők. A szakmai kérdésekre, amiből volt bőven Snaiker Sándor százados és Illés Zoltán százados válaszolt. Sokan most ültek először egy MiG-29-s vagy Albatros pilóta fülkéjében. Programon kívüli érdekességnek számított az Ukrán Légierő An-26-os szállítógépének felszállása.

Milyen módszerrel és eszközökkel irányítják a repülőket a földön és a levegőben? Sokan tették már fel ezt a kérdést. A választ hamarosan megtudhatjuk. Irány a repülésirányító torony. A NATO csatlakozásunk óta az itteni munka is megváltozott. Több részre osztották. Egyik eleme a közel-körzeti irányítás, ami a repülőtér 60 km-es körzetét foglalja magában. Érdekes volt látni, hogy dolgozik együtt a több éves radar technika a modern számítógépes megjelenítő és vezérlő rendszerrel. Természetesen a toronyirányítást is megszemlélték a vendégek. Láthatták Közép-Európa legmodernebb leszállító fényrendszerét és rövid ismertető keretében megtudták, hogy zajlik egy kiképzési repülés a toronyban.

Elérkezett a búcsú pillanata. A klubtagok elégedetten hagyták el a bázis kapuit.

Remélem mindenkinek egy kellemes élménnyel gazdagítottuk életét.

A Jetfly Klub szervezői nagyon köszönik Pintér Zoltán dandártábornoknak a bázis parancsnokának és Kilián Nándor ezredesnek a bázis parancsnok-helyettesének a lehetőséget, hogy közelről ismerhettük meg a bázis életét.

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2017-04-19 12:03:14
A napokban az olasz Alenia Aermacchi vállalat leszállította Ausztráliának a soron következő, ötödik C-27J Spartan típusú szállítógépet. A repülőgép (A34-004) az Ausztrál Királyi Légierő richmondi légibázisán landolt.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 04. 27., 11:57

MosonShow 2017

Videó a 2017-es mosonmagyaróvári makettkiállításról.
2017. 04. 26., 12:14
Észtországban az ötödik generációs gépek, kétszáz kilométerre az orosz határtól. Repült-e bevetést izraeli F-35-ös szíriai célpontok ellen?
2017. 04. 26., 11:21

Videó a Gripenek légifotózásáról

Elkészült a videó A szovjet repülőtér titkai múzeum csapatának légifotózásáról.
2017. 04. 25., 10:40
Képgaléria az idei, Hollandiában megrendezett gyakorlatról.

  Legfrissebbek most

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

Funkcióiban és tartalmában is megújítják azt az adatbázist, amelyet a Szlovákiában működő NATO Tűzszerész Kiválósági Központ (NATO EOD CoE) fog üzemeltetni a szövetségen belüli katonák közreműködésével.