2016. 12. 06. kedd
Miklós
: 314 Ft   : 295 Ft Benzin: 339 Ft/l   Dízel: 352 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Búcsúznak a spanyol felderítő Phantomok

JETfly  |  2002-10-30 14:23:00

2002. október 18. szomorú dátum a Phantom II kedvelőinek. Ezen a napon állították le a spanyolországi RF-4-esek repülését véglegesen.

A torrejóni légibázison, ahol ezek a gépek állomásoztak megható ceremóniával búcsúztak a repülőktől. A megemlékezésen részvett más Phantom üzemeltető ország, Görögország, Németország, képviselője, két német Tornado és az F-4-es „kis öccse” a 12. ezred EF-18 Hornet gépe.1978-ban a Peace Alfa II program keretében négy RF-4C felderítő Phantomot vásárolt Spanyolország, a CR.12-41 és -44 közötti széria számokat kapták. Ugyanekkor még négy F-4C vadászgéppel is gazdagodott a Spanyol Légierő, amelyeket C.12-37 és -40 közötti szériaszámmal láttak el. Mind a nyolc gépet a USAF, az Amerikai Légierő használta előtte.

1989-ben újabb nyolc RF-4C kaptak a spanyolok. A gépek tízévi szolgálat után nagyjavításon estek át, majd a Kentacky ANG ( nemzeti gárda légiereje) adta át a 12. ezredhez tartozó 123. századnak Torrejonban. Ezek a felderítő Phantomok különböznek az először érkezettekhez képest. Az újabb repülőket új rádióval, új radarral, új VOR/ILS egységgel, terepkövető radarral, ECM rendszerrel, légi utántölthető lehetőséggel és KS-86 kamerával szerelték fel. A hajtómüveket a füstmentes J79-GE-15E típusúra cserélték. Ezek a gépek a CR.12-45-től –52-ig kapták a sorozat számúkat. Az első szállítmányból származó CR.12-42 számú gépet megtartották. A még megtartottak hat gépet az eredeti kötelékből(C12-09,-10,-14,-19,-37 és -20) amiken javításokat végeztek a fegyverzeten és a célzó rendszeren. A maradékot 1990-ben véglegesen kivonták a használatból.

További hat ex-USAF RF-4C-t (EdA CR12-53-tól –58-ig ) 1995 októberében továbbították, majd kicserélték az EdA-s első kötelék RF-4C típusokra. Ezek a típusokat már fölszerelték gyors digitális UHF/VHF rádiókommunikációs rendszerrel, Itek AN/ARL-46 típusú radar veszély jelző rendszerrel, AN/ALE-40 radar és infra csapdával és lehetővé tették négy AIM-9L Sidewinder alkalmazását és indítását. Később 1996-ban ismételten felújították a gépeket APQ-99-es terep követő radarral, Texas Instruments AN/APQ-172-es radarral és az izraeli gyártású beépített légi utántöltő rendszerrel(habár néhány példányon még mindig az eredeti USAF légi utántöltőt használják még mindig).

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!
   MÁSOK ÍRTÁK
2016. 12. 05., 11:23

Repülés Kabulba, átszállás nélkül

Dr. Orosz Zoltán altábornagy: Jövőre elkezdődik a Magyar Honvédség légi szállítási képességének fejlesztése, új járműveket vesznek.
2016. 12. 02., 15:40

Repülős ajándékötletek a JETfly Webáruházból!

Válasszon karácsonyi ajándékot a JETfly Webáruházból! Repülős relikviák, könyvek, pilótadzsekik, bakancsok, pólók stb. széles kínálatával várjuk Vásárlóinkat! Kiszállítási akció!
2016. 12. 01., 10:54

Az utolsó Tu-144 utolsó repülései

Tupoljev–NASA repülő laboratórium, orosz gép amerikai műszerekkel. Emlékmű lesz a 77114-es? Akiket irritálnak bizonyos feliratok.
2016. 11. 30., 10:07

A kolumbiai katasztrófa lehetséges okai

El se indulhatott volna ez a gép erre az útvonalra? Amikor nincs kerozinszaga a roncsnak. A navigációs tartalék és a kötelező kitérő reptér.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A napokban az indonéz védelmi minisztérium egy delegációja Oroszországba látogatott a célból, hogy információkat szerezzenek a Mi-26-os nehéz szállítóhelikopter esetleges beszerzéséről és hadrendbe állításáról.