2016. 12. 07. szerda
Ambrus
: 313 Ft   : 292 Ft Benzin: 352 Ft/l   Dízel: 365 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Amerikai légi egységek- A 171. Légi Utántöltő Ezred

JETfly  |  2002-10-30 12:19:00

A 171th Air Refueling Wing ( a 171. Légi Utántöltő Ezred) 1947. január 17-én kezdte működését a Pennsylvania Air National Guard (a pennsylvániai nemzeti gárda), harrisburgi repülőtéren.

Mikor az 53. Fighter Wing-et (repülő ezredet) megszervezték a Greater Pittsburg Airporton, Coraopolisban állomásozó 112. Fighter Group 1949. április 22-én kapta meg a szövetségi elismerést azután jelölték ki az 53. Fighter Winghez. A 112. Fighter Group ekkor a 146th és a147th Fighter Squadronból (repülő század) állt.

Az 53. repülő ezred 1950. november 1.-én a 112. repülő ezredre keresztelték át, majd további névváltozás következett 1952. november 30-án. Az új egység név 112. Fighter Bomber Wing. A feladatok és a repülőgépek cseréjével a 112. Fighter Interceptor Wing (elfogóvadász ezred) nevet kapták 1955. július 1.-én. A légierő főparancsnoksága 1956. október 1.-én az egységet a harrisburgi State Airportról a Greater Pittsburg Airportra helyezte át.

1958. május 1.-én az egység a 112nd Air Defense Wing nevet kapta. A 147. Fighter Interceptor Squadront bevonták az ezred szervezetébe a 147th Aeromedical Transport Squadron néven 1961. május 1.-én. A századot C-119J „Flying Boxcar” típusú repülőgépekkel szerelték fel. 1963-ban a „Super Constellation” néven becézett négy légcsavarral hajtott C-121G repülők álltak a századnál szolgálatban. A század továbbra is végrehajtotta a ráosztott harci- szállítási feladatokat otthon és külföldön.

1964. február 16.-án a 171. Air Transport Groupot Greater Pittsburgh Airportra helyezték át. 1966 októberében a tervek szerint 171. ATG-t megszüntetik. Peter R. Phillipy tábornok, a 171st Military Airlift Wing parancsnoka és más katonai tanácsadók egy év halasztást kértek.1968. február 19-én a 171. Air Transport Groupot 171. Aeromedical Airlift Group néven átszervezték és a 375th Aeromedical Airlift Winghez rendelték, mely Scott Air Force bázison állomásozott Illinoisban.

1968. május 13.-án a 171-eseket hívták, hogy végezzék kiegészítő légiszállítási feladatukat, a 375. Ezrednél. Ők szállították a betegeket, a súlyos sérülteket összegyüjtő bázisokról a kezeléseket végző kórházakba. A 171-esek Pittsburgben állomásoztak. 1968. december 12-én kapták meg a parancsot, a vietnámi háborúban való részvételről. Az egység a National Guard (Nemzeti Gárda) kötelékébe került és sebesült szállítási feladatokat láttak el az amerikai kontinensen és külföldön.

Alkalmazkodtak a Department of Defense(Védelmi Minisztérium) új politikájához, a Nemzeti Gárda nagyobb szerepet játszott volna az amerikai katonai erőkben. Ennek hatására kiterjedt újjászervezés és átrendeződést hajtottak végre a Nemzeti Gárda rendszerében. Ezek eredménye képen 1972. október 4-én a 171st Aeromedical Air Wing megkapta mai a 171st Air Refueling Wing elnevezését. A meg növekedett parancsnokság, a Tactical Air Command (TAC) átadta az egységet a Military Airlift Command (MAC) vezetésének.

1976. július 1.-én az ezredet étveszi a TAC-tól a Strategic Air Command (SAC) és egy évvel később 1977 júliusában megkezdődik az átképzés a KC-135A típusú négy hajtómüves repülőgép üzemeltetésére.

1977. július 1.-én a 171-eseket kitüntetik a vietnámi köztársaság bátorsági keresztjével a vietnámi háborúban tanúsított áldozatos munkájuk megbecsüléséért. A 171-esek többször megkapták a SAC Unit Awards (kiváló csapat) díját, 1977. július 15.-én, 1984. június 30.-án és 1991. szeptember 21.-én.1983-ban és 1985-ben az egység képviselői az első és harmadik díjat hozták el a tekintélyes AirTattoo versenyen

Az ezred repülői és tagjai többször is részt vettek a Red Flag gyakorlatokon a nellisi légibázison. Az ezred tagjai önkéntesen szolgáltak Szaúd-Arábiában, ahol aktívan vettek részt az Operation Desert Shield hadmüveleteiben. Ezek a müveletek teljesítették a szövetségesek teljes jelenlétét a térségben 1990 december és 1991 május között. Ez idő alatt az ezred gépei több mint 3000 szövetséges repülőt tankoltak meg a levegőben. Munkájuk hatásosságára jellemző, hogy a Operation Desert Storm hadmüvelet alatt 100%-os teljesítményt nyújtottak. Az 556 harci bevetésen 4.6 millió gallon üzemanyagot tankoltak a szövetségesek gépeibe.

1991 és 1992-ben a 112. TActical Fighter Group átmenetileg 112. Air Refuelin Group néven a 171. Air Refueling Wing részeként müködik. 1992. június 1.-én megszünik a Strategic Air Command és a 171. Air Refueling Wing az Air Mobility Command (AMC) parancsnokság alá rendelték.

1993. október 1.-én a 112. ARG megszüntették a repülő század 147. néven újra szervezték. A 171 ARW húsz gépével a környék legnagyobb utántöltő egységének számít. Első alkalommal 1961-ben müködött együtt a 146. és 147. század.

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!
   MÁSOK ÍRTÁK
2016. 12. 06., 16:24

Orosz rulett a tengeren

A szíriai partok közelébe vezényelt orosz Admiral Kuznyecov repülőgép hordozó erősen korlátozott mértékben képes beavatkozni az Iszlám Állam és a szír kormányellenes erők elleni harcokba.
2016. 12. 05., 11:23

Repülés Kabulba, átszállás nélkül

Dr. Orosz Zoltán altábornagy: Jövőre elkezdődik a Magyar Honvédség légi szállítási képességének fejlesztése, új járműveket vesznek.
2016. 12. 02., 15:40

Repülős ajándékötletek a JETfly Webáruházból!

Válasszon karácsonyi ajándékot a JETfly Webáruházból! Repülős relikviák, könyvek, pilótadzsekik, bakancsok, pólók stb. széles kínálatával várjuk Vásárlóinkat! Kiszállítási akció!
2016. 12. 01., 10:54

Az utolsó Tu-144 utolsó repülései

Tupoljev–NASA repülő laboratórium, orosz gép amerikai műszerekkel. Emlékmű lesz a 77114-es? Akiket irritálnak bizonyos feliratok.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin