2017. 02. 21. kedd
: 308 Ft   : 290 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Amerikai légi egységek- A 171. Légi Utántöltő Ezred

JETfly  |  2002-10-30 12:19:00

A 171th Air Refueling Wing ( a 171. Légi Utántöltő Ezred) 1947. január 17-én kezdte működését a Pennsylvania Air National Guard (a pennsylvániai nemzeti gárda), harrisburgi repülőtéren.

Mikor az 53. Fighter Wing-et (repülő ezredet) megszervezték a Greater Pittsburg Airporton, Coraopolisban állomásozó 112. Fighter Group 1949. április 22-én kapta meg a szövetségi elismerést azután jelölték ki az 53. Fighter Winghez. A 112. Fighter Group ekkor a 146th és a147th Fighter Squadronból (repülő század) állt.

Az 53. repülő ezred 1950. november 1.-én a 112. repülő ezredre keresztelték át, majd további névváltozás következett 1952. november 30-án. Az új egység név 112. Fighter Bomber Wing. A feladatok és a repülőgépek cseréjével a 112. Fighter Interceptor Wing (elfogóvadász ezred) nevet kapták 1955. július 1.-én. A légierő főparancsnoksága 1956. október 1.-én az egységet a harrisburgi State Airportról a Greater Pittsburg Airportra helyezte át.

1958. május 1.-én az egység a 112nd Air Defense Wing nevet kapta. A 147. Fighter Interceptor Squadront bevonták az ezred szervezetébe a 147th Aeromedical Transport Squadron néven 1961. május 1.-én. A századot C-119J „Flying Boxcar” típusú repülőgépekkel szerelték fel. 1963-ban a „Super Constellation” néven becézett négy légcsavarral hajtott C-121G repülők álltak a századnál szolgálatban. A század továbbra is végrehajtotta a ráosztott harci- szállítási feladatokat otthon és külföldön.

1964. február 16.-án a 171. Air Transport Groupot Greater Pittsburgh Airportra helyezték át. 1966 októberében a tervek szerint 171. ATG-t megszüntetik. Peter R. Phillipy tábornok, a 171st Military Airlift Wing parancsnoka és más katonai tanácsadók egy év halasztást kértek.1968. február 19-én a 171. Air Transport Groupot 171. Aeromedical Airlift Group néven átszervezték és a 375th Aeromedical Airlift Winghez rendelték, mely Scott Air Force bázison állomásozott Illinoisban.

1968. május 13.-án a 171-eseket hívták, hogy végezzék kiegészítő légiszállítási feladatukat, a 375. Ezrednél. Ők szállították a betegeket, a súlyos sérülteket összegyüjtő bázisokról a kezeléseket végző kórházakba. A 171-esek Pittsburgben állomásoztak. 1968. december 12-én kapták meg a parancsot, a vietnámi háborúban való részvételről. Az egység a National Guard (Nemzeti Gárda) kötelékébe került és sebesült szállítási feladatokat láttak el az amerikai kontinensen és külföldön.

Alkalmazkodtak a Department of Defense(Védelmi Minisztérium) új politikájához, a Nemzeti Gárda nagyobb szerepet játszott volna az amerikai katonai erőkben. Ennek hatására kiterjedt újjászervezés és átrendeződést hajtottak végre a Nemzeti Gárda rendszerében. Ezek eredménye képen 1972. október 4-én a 171st Aeromedical Air Wing megkapta mai a 171st Air Refueling Wing elnevezését. A meg növekedett parancsnokság, a Tactical Air Command (TAC) átadta az egységet a Military Airlift Command (MAC) vezetésének.

1976. július 1.-én az ezredet étveszi a TAC-tól a Strategic Air Command (SAC) és egy évvel később 1977 júliusában megkezdődik az átképzés a KC-135A típusú négy hajtómüves repülőgép üzemeltetésére.

1977. július 1.-én a 171-eseket kitüntetik a vietnámi köztársaság bátorsági keresztjével a vietnámi háborúban tanúsított áldozatos munkájuk megbecsüléséért. A 171-esek többször megkapták a SAC Unit Awards (kiváló csapat) díját, 1977. július 15.-én, 1984. június 30.-án és 1991. szeptember 21.-én.1983-ban és 1985-ben az egység képviselői az első és harmadik díjat hozták el a tekintélyes AirTattoo versenyen

Az ezred repülői és tagjai többször is részt vettek a Red Flag gyakorlatokon a nellisi légibázison. Az ezred tagjai önkéntesen szolgáltak Szaúd-Arábiában, ahol aktívan vettek részt az Operation Desert Shield hadmüveleteiben. Ezek a müveletek teljesítették a szövetségesek teljes jelenlétét a térségben 1990 december és 1991 május között. Ez idő alatt az ezred gépei több mint 3000 szövetséges repülőt tankoltak meg a levegőben. Munkájuk hatásosságára jellemző, hogy a Operation Desert Storm hadmüvelet alatt 100%-os teljesítményt nyújtottak. Az 556 harci bevetésen 4.6 millió gallon üzemanyagot tankoltak a szövetségesek gépeibe.

1991 és 1992-ben a 112. TActical Fighter Group átmenetileg 112. Air Refuelin Group néven a 171. Air Refueling Wing részeként müködik. 1992. június 1.-én megszünik a Strategic Air Command és a 171. Air Refueling Wing az Air Mobility Command (AMC) parancsnokság alá rendelték.

1993. október 1.-én a 112. ARG megszüntették a repülő század 147. néven újra szervezték. A 171 ARW húsz gépével a környék legnagyobb utántöltő egységének számít. Első alkalommal 1961-ben müködött együtt a 146. és 147. század.

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!
2017-02-09 11:42:55
A Tunéziai Légierő a napokban átvehette az első 6 darab OH-58D Kiowa Warrior típusú forgószárnyasait. A ceremóniára 2017. február 4-én került sor a Gabes légibázison, melyen részt vett az ország miniszterelnöke, Youssef Chahed is.
2017-02-08 11:51:19
Az Egyesült Államok tengerészgyalogsága (USMC) várakozásai szerint 2019 végén a Bell Boeing V-22 Légi Utántöltő Rendszer (VARS) névvel illetett Osprey változat elérheti az ún. bevezető műveleti képességet (IOC), amely a hadrafoghatóság első lépcsőfoka.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 02. 20., 14:09

Riasztották a Német Légierő Typhoon-jait

Videó az éles riasztásról.
2017. 02. 20., 10:55
Visszatekintő a 2016-os NATO Days rendezvényre.
2017. 02. 17., 14:04
Hazatértek az Eltökélt Támogatás Művelet (Resolute Support Mission – RSM) hatodik váltásának egyéni tanácsadói beosztásokba vezényelt helikoptervezetői és repülő-műszaki szakemberei.
2017. 02. 16., 09:52
A hidegháború befejezését követően fokozatosan csökkent az USA fegyveres erőinek létszáma Európában, ezzel párhuzamosan számos bázist, repülőteret ürítettek ki.

  Legfrissebbek most

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

Az indiai HAL (Hindustan Aeronautics Limited) vállalat elsőként az Aero India 2017 szakkiállításon mutatta be, egyelőre még csak makett formájában az új, többcélú közepes kategóriájú IMRH forgószárnyast.