2016. 12. 06. kedd
Miklós
: 314 Ft   : 292 Ft Benzin: 339 Ft/l   Dízel: 352 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Egy nem irányítható rakéta robbanása okozta a repülőgép katasztrófáját

JETfly  |  2008-03-24 19:27:00

Mint arról korábban beszámoltunk, március 20-án Oroszország Primorszkij területén, Vlagyivosztok közelében katasztrófát szenvedett az Orosz Légierő egy Szu–25 típusú csatarepülőgépe. Habár a vizsgálat még nem zárult le, az első megállapítások alapján a repülőszerencsétlenséget valószínűleg egy, az indítás pillanatában felrobbanó rakéta okozta.

A katasztrófa okát (okait) kutató bizottság a katasztrófa helyszínén megtalálta a repülőgép „fekete dobozát”, amelynek megfejtését katonai-repülési szakemberek végzik. A bizottság egy tagjának nyilatkozata alapján a helyszíni vizsgálatok még kilenc napot vesznek igénybe.

Kiképzési repülés – földi célok támadása – repülés közben a repülőgépre függesztett S–8 típusú, nem irányítható rakéta az indítás pillanatában felrobbant, ami katasztrófához vezetett, és a repülőgép a kínai határ közelében lezuhant. A repülőgép vezetőjének annyi ideje sem volt, hogy katapultáljon.

Egyes információk szerint a pilóta még jelentette a repülésvezetőnek, hogy „lángot látott kicsapni a csatarepülőgép törzse alól”, majd megszakadt az összeköttetés.

A katasztrófa helyszínén a földön sem emberi életben, sem anyagi kár nem keletkezett.

A szerencsétlenül járt repülőgépet 1986-ban gyártották. Az utolsó nagyjavítás óta a repülőgép több mint 400 órát repült. A repülőgép vezetője a 39 éves Szergej Jakovenko alezredes, századparancsnok volt. A pilóta 1990-ben fejezte be repülőgép-vezetői tanulmányait, és 18 éven keresztül hajtotta végre feladatát nap mint nap.

Az utóbbi három évben ez volt a harmadik Szu–25 típusú csatarepülőgép, amelyet az Orosz Légierő elvesztett.

Az első repülőesemény 2005. május 26-án történt Tádzsikisztánban, a repülőtechnika meghibásodása miatt. A repülés negyedik percében kigyulladt a repülőgép hajtómüve, minek következtében a földi irányítás katapultálásra adott parancsot. A repülőgép-vezető kisebb sérüléseket szenvedett, a repülőgép Dusanbétól 25 km-re zuhant le.

A második szerencsétlenség 2006. június 28-án történt. Egy négy gépből álló kötelék egyik tagjának pilótája repülés közben rosszul lett, csökkentette a repülési magasságot, hogy megfelelő helyet keressen a kényszerleszállásra, hogy mentse a repülőtechnikát. A katapultálási javaslatot a repülőgép-vezető elutasította. Végül a repülőgép erdős területre zuhant, a pilóta életét vesztette.

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!
   MÁSOK ÍRTÁK
2016. 12. 05., 11:23

Repülés Kabulba, átszállás nélkül

Dr. Orosz Zoltán altábornagy: Jövőre elkezdődik a Magyar Honvédség légi szállítási képességének fejlesztése, új járműveket vesznek.
2016. 12. 02., 15:40

Repülős ajándékötletek a JETfly Webáruházból!

Válasszon karácsonyi ajándékot a JETfly Webáruházból! Repülős relikviák, könyvek, pilótadzsekik, bakancsok, pólók stb. széles kínálatával várjuk Vásárlóinkat! Kiszállítási akció!
2016. 12. 01., 10:54

Az utolsó Tu-144 utolsó repülései

Tupoljev–NASA repülő laboratórium, orosz gép amerikai műszerekkel. Emlékmű lesz a 77114-es? Akiket irritálnak bizonyos feliratok.
2016. 11. 30., 10:07

A kolumbiai katasztrófa lehetséges okai

El se indulhatott volna ez a gép erre az útvonalra? Amikor nincs kerozinszaga a roncsnak. A navigációs tartalék és a kötelező kitérő reptér.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A napokban az indonéz védelmi minisztérium egy delegációja Oroszországba látogatott a célból, hogy információkat szerezzenek a Mi-26-os nehéz szállítóhelikopter esetleges beszerzéséről és hadrendbe állításáról.