2017. 01. 24. kedd
Timót
: 310 Ft   : 289 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Egy nem irányítható rakéta robbanása okozta a repülőgép katasztrófáját

JETfly  |  2008-03-24 19:27:00

Mint arról korábban beszámoltunk, március 20-án Oroszország Primorszkij területén, Vlagyivosztok közelében katasztrófát szenvedett az Orosz Légierő egy Szu–25 típusú csatarepülőgépe. Habár a vizsgálat még nem zárult le, az első megállapítások alapján a repülőszerencsétlenséget valószínűleg egy, az indítás pillanatában felrobbanó rakéta okozta.

A katasztrófa okát (okait) kutató bizottság a katasztrófa helyszínén megtalálta a repülőgép „fekete dobozát”, amelynek megfejtését katonai-repülési szakemberek végzik. A bizottság egy tagjának nyilatkozata alapján a helyszíni vizsgálatok még kilenc napot vesznek igénybe.

Kiképzési repülés – földi célok támadása – repülés közben a repülőgépre függesztett S–8 típusú, nem irányítható rakéta az indítás pillanatában felrobbant, ami katasztrófához vezetett, és a repülőgép a kínai határ közelében lezuhant. A repülőgép vezetőjének annyi ideje sem volt, hogy katapultáljon.

Egyes információk szerint a pilóta még jelentette a repülésvezetőnek, hogy „lángot látott kicsapni a csatarepülőgép törzse alól”, majd megszakadt az összeköttetés.

A katasztrófa helyszínén a földön sem emberi életben, sem anyagi kár nem keletkezett.

A szerencsétlenül járt repülőgépet 1986-ban gyártották. Az utolsó nagyjavítás óta a repülőgép több mint 400 órát repült. A repülőgép vezetője a 39 éves Szergej Jakovenko alezredes, századparancsnok volt. A pilóta 1990-ben fejezte be repülőgép-vezetői tanulmányait, és 18 éven keresztül hajtotta végre feladatát nap mint nap.

Az utóbbi három évben ez volt a harmadik Szu–25 típusú csatarepülőgép, amelyet az Orosz Légierő elvesztett.

Az első repülőesemény 2005. május 26-án történt Tádzsikisztánban, a repülőtechnika meghibásodása miatt. A repülés negyedik percében kigyulladt a repülőgép hajtómüve, minek következtében a földi irányítás katapultálásra adott parancsot. A repülőgép-vezető kisebb sérüléseket szenvedett, a repülőgép Dusanbétól 25 km-re zuhant le.

A második szerencsétlenség 2006. június 28-án történt. Egy négy gépből álló kötelék egyik tagjának pilótája repülés közben rosszul lett, csökkentette a repülési magasságot, hogy megfelelő helyet keressen a kényszerleszállásra, hogy mentse a repülőtechnikát. A katapultálási javaslatot a repülőgép-vezető elutasította. Végül a repülőgép erdős területre zuhant, a pilóta életét vesztette.

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!
2017-01-18 15:38:12
A Francia Légierő vezetése 2017. január 6-án megerősítette, hogy a franciaországi Orléans-Bricy légibázisra megérkezett a 11. A400M Atlas típusú katonai teherszállító repülőgép, melyet az európai Airbus Defence and Space vállalat szállított le.
2017-01-16 10:44:24
2017. január 14-én szombaton, helyi idő szerint 9:27-kor a Hat Yai-ban megrendezett gyereknapi rendezvényen lezuhant a Thai Királyi Légierő egyik JAS-39 Gripen típusú vadászrepülőgépe.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 01. 24., 08:59
Az MH Légi Vezetési és Irányítási Központ (MH LVIK) repülésbiztonsági helyzete megfelelő, kritikus besorolású tényezők nem ismertek.
2017. 01. 23., 10:33
Kiváló magyar helyezések szabad osztályban, Szabó az utolsó napot másodikként zárta. Az ausztrál égbolt végig kék maradt.
2017. 01. 20., 15:21
Start Abu Dhabiban, zárás Indianapolisban, Budapest mellett két meg nem nevezett európai helyszín, plusz Kazany. Két új teljes jogú Master-versenyző.
2017. 01. 20., 10:36
Részletes képgaléria az Ukrán Állami Repülési Múzeumból.

  Legfrissebbek most

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

Az Olasz Hadsereg és a Leonardo konzorcium között megszületett a megállapodás a Mangusta helikopterek cseréjéről. Az A129 Mangusta helikoptereket felderítő és támadó szerepkörben alkalmazta az Olasz Hadsereg.