2017. 03. 30. csütörtök
Zalán
: 310 Ft   : 289 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Mobilozás a fedélzeten

JETfly  |  2008-02-25 07:58:18

Az Air France és az OnAir a világon elsőként bevezette a francia légitársaság nemzetközi járatain az in-flight mobiltelefon-szolgáltatást. Az Air France a világ első olyan légitársasága, amely in-flight mobiltelefon-szolgáltatást biztosít nemzetközi járatain. Mostantól a Mobile OnAir rendszernek köszönhetően az európai vonalakon közlekedő egyik Airbus A318-as típusú repülőgépen utazók SMS- és MMS-üzeneteket küldhetnek és fogadhatnak, illetve e-maileket küldhetnek minden olyan telefonon keresztül, amely internet-hozzáféréssel rendelkezik.

Az utasok kényelmét biztosító új szolgáltatás próbaüzemének második felében telefonhívások kezdeményezésére és fogadására is lehetőség nyílik.

A mobiltelefon-szolgáltatással rendelkező, 123 férőhelyes Airbus A318-ason utazók a szolgáltatással kapcsolatos további információkhoz az ülések zsebében található szórólapokból, illetve a személyzeti bejelentésből juthatnak. Az utasok egy húsz pontból álló kérdőív kitöltésével véleményezhetik az új szolgáltatást.

A hat hónapos próbaidőszak végén, az utasok véleményeinek és megjegyzéseinek kielemzését követően az Air France eldönti, hogy bevezesse-e a szolgáltatást az összes járatán.„Minden lehetőséget megragadunk, hogy elérhetővé tegyük a legújabb technológiai újításokat, nem feledkezve meg arról, hogy cégünk legfontosabb célja az utasok kényelmének és jó közérzetének biztosítása” – jelentette ki Patrick Roux, az Air France marketingrészlegének alelnöke.

Benoit Debains, az OnAir vezérigazgatója a következőt nyilatkozta: „Örömünkre szolgál, hogy az Air France az első olyan légitársaság, amely nemzetközi járatain kipróbálja a Mobile OnAir onboard mobiltelefon-rendszert. Ez jelentős lépésnek tekinthető az in-flight szolgáltatások új generációjának bevezetése szempontjából, és biztosak vagyunk abban, hogy a rendszer kísérleti alkalmazása meghatározó szerepet fog játszani a repülőgépen nyújtott jövőbeni kommunikációs szolgáltatások terén.”

Az Európai Légiközlekedés Biztonsági Szervezet (European Aviation Safety Authority, EASA) által hitelesített Mobile OnAir onboard mobiltelefon-rendszer nem zavarja az Airbus A318-as rádiónavigációs eszközeit. Használata kizárólag akkor engedélyezett, amikor a repülőgép eléri az utazómagasságot, és a „Kapcsolja ki telefonját” jelzés kialszik. A rendszer 3000 méteres (10 000 láb) magasságban aktiválódik. Az OnAir szerződésben áll több mobilszolgáltatóval, többek között a három legnagyobb francia céggel, az Orange-zsal, a Bouygues Telecommal és az SFR-rel.De hogyan müködik ez a rendszer? A mobiltelefonok a repülőgépbe épített miniatür hálózati cellához kapcsolódnak.Az adatok és hívások egy modemen keresztül egy müholdra, onnan egy földi állomásra, majd pedig az utasok mobilszolgáltatójának hálózatára jutnak. A mobil mobiltelefon-hálózat tehát a repülőgép belsejében található. Az utasok mobiltelefonjai olyan minimális erősségü rádiójeleket bocsátanak ki, amelyek nem okoznak zavaró interferenciát a repülőgép elektronikájában, illetve a földi irányításban.

A telefonokat ugyanúgy kell használni, mint a földön. A repülőgép fedélzetéről történő hívás esetén egyszerüen tárcsázni kell a nemzetközi számformátumot (+), vagy pedig 00-t, majd az országkódot és végül a teljes hívószámot, persze az előtte esetleg található 0 nélkül. Az adatforgalom költségét az utas mobilszolgáltatója számlázza ki. A tarifák hasonlóak, mint a szokásos nemzetközi mobiltelefonálásoké.

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2017-03-23 13:41:00
2017. március 16-tól április közepéig hat darab Eurofighter Typhoon állomásozik az izlandi Keflavik repülőterén. A vadászrepülőgépek az Olasz Légierő alakulataitól érkeztek és a NATO észak-európai légvédelmi készültségi erőit fogják támogatni.
2017-03-23 10:44:35
Megkezdődtek az MH 59. Szentgyörgyi Dezső Repülőbázis kettős célú hasznosításra történő átalakításának előkészületei. A tervek szerint 2018 végére kell megfelelnie a katonai és polgári gépeket fogadó repülőtérre vonatkozó civil szabályzóknak és elvárásoknak.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 03. 28., 14:37
Történelmi jelentőségű repülésnek is nevezhető az a felszállás, amelyet a napokban hajtott végre a kanadai Bombardier repülőgépgyár új CS100-as repülőgépe amikor nonstop átrepült London City repülőteréről a New York-i JFK-re.
2017. 03. 27., 10:39
Negyven éve ütközött a ködös repülőtéren a két 747-es. Humán faktor és technikai tanulságok.
2017. 03. 24., 13:02
A nagy kérdés az akkumulátor és a hatótávolság. A NASA tervei és a Long EZ rekordváltozata. Óceánrepülés elektromos géppel? Az easy is beszáll a fejlesztésbe.
2017. 03. 23., 16:49

Korszerű kiképzőgépekkel gyarapodik a Magyar Légierő

Elvégezték az utolsó simításokat azokon a Zlin Z−242L típusú repülőgépeken, amelyek március 24-én érkeznek hazai állomáshelyükre.

  Legfrissebbek most

Döntött az Orosz Légierő vezetése – a „Fecskék” lecserélhetik MiG-29-eseiket a legújabb MiG-35-ösökre. Az erről szóló bejelentést a malajziai LIMA-2017 kiállításon hozták nyilvánosságra.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

Oroszország védelmi minisztériuma a napokban jóváhagyta, hogy újra szolgálatba állhassanak a korábban lekonzervált Mi-14Psz típusú, kutató-mentő feladatkörű helikopterei.