Az Air France és az OnAir a világon elsőként bevezette a francia légitársaság nemzetközi járatain az in-flight mobiltelefon-szolgáltatást. Az Air France a világ első olyan légitársasága, amely in-flight mobiltelefon-szolgáltatást biztosít nemzetközi járatain. Mostantól a Mobile OnAir rendszernek köszönhetően az európai vonalakon közlekedő egyik Airbus A318-as típusú repülőgépen utazók SMS- és MMS-üzeneteket küldhetnek és fogadhatnak, illetve e-maileket küldhetnek minden olyan telefonon keresztül, amely internet-hozzáféréssel rendelkezik.
Az utasok kényelmét biztosító új szolgáltatás próbaüzemének második felében telefonhívások kezdeményezésére és fogadására is lehetőség nyílik.
A mobiltelefon-szolgáltatással rendelkező, 123 férőhelyes Airbus A318-ason utazók a szolgáltatással kapcsolatos további információkhoz az ülések zsebében található szórólapokból, illetve a személyzeti bejelentésből juthatnak. Az utasok egy húsz pontból álló kérdőív kitöltésével véleményezhetik az új szolgáltatást.
A hat hónapos próbaidőszak végén, az utasok véleményeinek és megjegyzéseinek kielemzését követően az Air France eldönti, hogy bevezesse-e a szolgáltatást az összes járatán.„Minden lehetőséget megragadunk, hogy elérhetővé tegyük a legújabb technológiai újításokat, nem feledkezve meg arról, hogy cégünk legfontosabb célja az utasok kényelmének és jó közérzetének biztosítása” – jelentette ki Patrick Roux, az Air France marketingrészlegének alelnöke.
Benoit Debains, az OnAir vezérigazgatója a következőt nyilatkozta: „Örömünkre szolgál, hogy az Air France az első olyan légitársaság, amely nemzetközi járatain kipróbálja a Mobile OnAir onboard mobiltelefon-rendszert. Ez jelentős lépésnek tekinthető az in-flight szolgáltatások új generációjának bevezetése szempontjából, és biztosak vagyunk abban, hogy a rendszer kísérleti alkalmazása meghatározó szerepet fog játszani a repülőgépen nyújtott jövőbeni kommunikációs szolgáltatások terén.”
Az Európai Légiközlekedés Biztonsági Szervezet (European Aviation Safety Authority, EASA) által hitelesített Mobile OnAir onboard mobiltelefon-rendszer nem zavarja az Airbus A318-as rádiónavigációs eszközeit. Használata kizárólag akkor engedélyezett, amikor a repülőgép eléri az utazómagasságot, és a „Kapcsolja ki telefonját” jelzés kialszik. A rendszer 3000 méteres (10 000 láb) magasságban aktiválódik. Az OnAir szerződésben áll több mobilszolgáltatóval, többek között a három legnagyobb francia céggel, az Orange-zsal, a Bouygues Telecommal és az SFR-rel.De hogyan müködik ez a rendszer? A mobiltelefonok a repülőgépbe épített miniatür hálózati cellához kapcsolódnak.Az adatok és hívások egy modemen keresztül egy müholdra, onnan egy földi állomásra, majd pedig az utasok mobilszolgáltatójának hálózatára jutnak. A mobil mobiltelefon-hálózat tehát a repülőgép belsejében található. Az utasok mobiltelefonjai olyan minimális erősségü rádiójeleket bocsátanak ki, amelyek nem okoznak zavaró interferenciát a repülőgép elektronikájában, illetve a földi irányításban.
A telefonokat ugyanúgy kell használni, mint a földön. A repülőgép fedélzetéről történő hívás esetén egyszerüen tárcsázni kell a nemzetközi számformátumot (+), vagy pedig 00-t, majd az országkódot és végül a teljes hívószámot, persze az előtte esetleg található 0 nélkül. Az adatforgalom költségét az utas mobilszolgáltatója számlázza ki. A tarifák hasonlóak, mint a szokásos nemzetközi mobiltelefonálásoké.
Mint ahogy arról korábban már lapunkon is beszámoltunk, Dánia - az F-35-ösök érkezésével - folyamatosan vonja ki a hadrendből F-16-os vadászbombázóit, melyek értékesítését már korábban meghirdették. A lehetséges vásárló kilétét a napokban hozták nyilvánosságra.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.