2017. 02. 27. hétfő
: 309 Ft   : 291 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Mobilozás a fedélzeten

JETfly  |  2008-02-25 07:58:18

Az Air France és az OnAir a világon elsőként bevezette a francia légitársaság nemzetközi járatain az in-flight mobiltelefon-szolgáltatást. Az Air France a világ első olyan légitársasága, amely in-flight mobiltelefon-szolgáltatást biztosít nemzetközi járatain. Mostantól a Mobile OnAir rendszernek köszönhetően az európai vonalakon közlekedő egyik Airbus A318-as típusú repülőgépen utazók SMS- és MMS-üzeneteket küldhetnek és fogadhatnak, illetve e-maileket küldhetnek minden olyan telefonon keresztül, amely internet-hozzáféréssel rendelkezik.

Az utasok kényelmét biztosító új szolgáltatás próbaüzemének második felében telefonhívások kezdeményezésére és fogadására is lehetőség nyílik.

A mobiltelefon-szolgáltatással rendelkező, 123 férőhelyes Airbus A318-ason utazók a szolgáltatással kapcsolatos további információkhoz az ülések zsebében található szórólapokból, illetve a személyzeti bejelentésből juthatnak. Az utasok egy húsz pontból álló kérdőív kitöltésével véleményezhetik az új szolgáltatást.

A hat hónapos próbaidőszak végén, az utasok véleményeinek és megjegyzéseinek kielemzését követően az Air France eldönti, hogy bevezesse-e a szolgáltatást az összes járatán.„Minden lehetőséget megragadunk, hogy elérhetővé tegyük a legújabb technológiai újításokat, nem feledkezve meg arról, hogy cégünk legfontosabb célja az utasok kényelmének és jó közérzetének biztosítása” – jelentette ki Patrick Roux, az Air France marketingrészlegének alelnöke.

Benoit Debains, az OnAir vezérigazgatója a következőt nyilatkozta: „Örömünkre szolgál, hogy az Air France az első olyan légitársaság, amely nemzetközi járatain kipróbálja a Mobile OnAir onboard mobiltelefon-rendszert. Ez jelentős lépésnek tekinthető az in-flight szolgáltatások új generációjának bevezetése szempontjából, és biztosak vagyunk abban, hogy a rendszer kísérleti alkalmazása meghatározó szerepet fog játszani a repülőgépen nyújtott jövőbeni kommunikációs szolgáltatások terén.”

Az Európai Légiközlekedés Biztonsági Szervezet (European Aviation Safety Authority, EASA) által hitelesített Mobile OnAir onboard mobiltelefon-rendszer nem zavarja az Airbus A318-as rádiónavigációs eszközeit. Használata kizárólag akkor engedélyezett, amikor a repülőgép eléri az utazómagasságot, és a „Kapcsolja ki telefonját” jelzés kialszik. A rendszer 3000 méteres (10 000 láb) magasságban aktiválódik. Az OnAir szerződésben áll több mobilszolgáltatóval, többek között a három legnagyobb francia céggel, az Orange-zsal, a Bouygues Telecommal és az SFR-rel.De hogyan müködik ez a rendszer? A mobiltelefonok a repülőgépbe épített miniatür hálózati cellához kapcsolódnak.Az adatok és hívások egy modemen keresztül egy müholdra, onnan egy földi állomásra, majd pedig az utasok mobilszolgáltatójának hálózatára jutnak. A mobil mobiltelefon-hálózat tehát a repülőgép belsejében található. Az utasok mobiltelefonjai olyan minimális erősségü rádiójeleket bocsátanak ki, amelyek nem okoznak zavaró interferenciát a repülőgép elektronikájában, illetve a földi irányításban.

A telefonokat ugyanúgy kell használni, mint a földön. A repülőgép fedélzetéről történő hívás esetén egyszerüen tárcsázni kell a nemzetközi számformátumot (+), vagy pedig 00-t, majd az országkódot és végül a teljes hívószámot, persze az előtte esetleg található 0 nélkül. Az adatforgalom költségét az utas mobilszolgáltatója számlázza ki. A tarifák hasonlóak, mint a szokásos nemzetközi mobiltelefonálásoké.

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!
2017-02-16 09:35:20
A Pakisztáni Légierő még az idén újabb 50 darab Block 3-as verziójú JF-17 Thunder típusú, könnyű vadászrepülőgépet rendel, nyilatkozta a légierő marsallja, illetve a PAC (Pakistan Aeronautical Complex) vállalat vezetője, Arshad Malik.
2017-02-15 12:07:20
2017. február 9-én, az amerikai Lockheed Martin vállalat mariettai üzemének területén ünnepélyes keretek között bemutatta az első Lockheed Martin LM-100J Super Herculest (Model L-382J), mely nem más, mint a C-130J Hercules katonai szállítógép polgári verziója.
2017-02-16 14:44:28
2017. február 14-18. között rendezik meg Bangalorban az Aero India 2017 légi és űrtechnológiai szakkiállítást. Az eseményen számos nemzetközi cég képviselteti magát újabb üzletek reményében: jelen van például a Saab is dinamikus Gripen programmal.
2017-02-15 10:34:41
A Japán Légi Önvédelmi Erő (JASDF) pilótája, Nakano alezredes az első japán repülőgépvezető, aki több hónapos elméleti képzést követően február 7-én levegőbe emelkedhetett az F-35A repülőgéppel.
2017-02-09 11:42:55
A Tunéziai Légierő a napokban átvehette az első 6 darab OH-58D Kiowa Warrior típusú forgószárnyasait. A ceremóniára 2017. február 4-én került sor a Gabes légibázison, melyen részt vett az ország miniszterelnöke, Youssef Chahed is.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 02. 27., 09:20
Az angol Mary Ellis és a magyar Nyemecz Pál: mindketten erőben és egészségben ünnepelhettek, a pilótahölgy ráadásul kedvenc típusával a levegőben.
2017. 02. 27., 09:18
Ezt hiányoltuk! Az új szoftverrel a C/D változat továbbra is élvonalbeli harci gép marad. A Griffek a lízing lejártával magyar tulajdonba kerülhetnek.
2017. 02. 24., 16:05
1300 pilóta hiányzik az orosz légierő jelenlegi állományából.
2017. 02. 23., 10:20
A Szolnoki Sportrepülő Egyesület megkapta a bírósági végzést. A szandai reptér megmaradt, de két klubnak kellett eljönnie onnan. A hangár-per és következményei.

  Legfrissebbek most

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

Az indonéz védelmi minisztérium a napokban szerződést kötött a francia NEXTER Systems vállalattal újabb CAESAR (CAmion Equipe d'un Systeme d'ARtillerie) típusú önjáró lövegek beszerzéséről.