2017. 01. 16. hétfő
Gusztáv
: 307 Ft   : 290 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Oroszország folytatja az An–70 szállítógép munkálatait

JETfly  |  2008-02-25 12:47:00

Oroszország folytatja az Ukrajnával közös projekt munkálatait az An–70 típusú katonai-szállító repülőgép fejlesztését illetően. A munkák folytatására két év szünet után kerül sor. 2006 nyarán az orosz fél mondta fel az együttműködést, mivel akkor azt mondták, hogy az Orosz Légierőnek nincs szüksége a repülőgépre annak magas ára, valamint szállítási kapacitása miatt.

„Az orosz fél kinyilatkozta, hogy folytatja a munkát, így mi együtt fogunk dolgozni az An–70-es projekten. A döntésről orosz kollégám, Anatolij Szerdjukov személyesen tájékoztatott” – nyilatkozta az ukrán védelmi miniszter, Jurij Ehanurov.

Ehanurov véleménye szerint a munkálatok befejezéséhez közel 300 millió dollárra és 1,5 évre van szükség.

Két évvel ezelőtt Venezuela próbált segítő kezet nyújtani az Antonov cégnek azzal, hogy egy tucat An–70 típusú szállítógépet kívánt rendelni. Oroszország azonban akkor elutasította az ajánlatot.

Az An–70 típusú repülőgépet a C–130, illetve az A400M ellenfelének szánják. Bizonyos mutatókban jelenleg jobb értékeket mutat az orosz–ukrán fejlesztésü gép, mint ellenfelei. A C–130 teherbírása 20 tonna, az A400M típusé 37 tonna, míg az An–70 képes 47 tonnát a fedélzetére venni és azt akár 1350 km-es távolságba elrepíteni. Az An–70 típus hatalmas előnye – amelyben mindig is élen jártak az orosz típusok ‑, hogy burkolat nélküli és rövid fel- és leszállópályán is kiválóan alkalmazhatóak. Az An–70 fejlesztését végző orosz–ukrán vállalat arra számít, hogy a típusból nagy számban lesz képes eladni Indiába és Kínába.

Az An–70 fejlesztése 1984-ben kezdődött, amit a Szovjetunió 1991-es felbomlása szakított félbe. A törés ellenére az első repülésre még 1994-ben sor került, míg a másodikra csak három évvel később, 1997-ben. A költségvetés alacsony volta miatt a fejlesztés döcögött, amit tovább lassított az a tény, hogy az első prototípus a D–27 típusú hajtómü tervezési problémája miatt lezuhant.

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!
2017-01-09 12:44:50
A horvát katonai vezetés tenderért felelős bizottsága a napokban tájékoztatta az ország védelmi minisztériumát arról, hogy az új vadászrepülőgépek vásárlása ügyében két típus közül válasszanak, az egyik a svéd JAS-39C/D Gripen, a másik pedig a dél-koreai FA-50.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 01. 13., 14:45
Trump a program ellen, a minisztere mellette. Az első áttelepülő alakulat: irány Japán. Helyettesítheti a Villámot a Lódarázs? Elképesztő manőverek.
2017. 01. 12., 09:26
Visszatekintő a 2016-os szliácsi repülőnapra.
2017. 01. 12., 09:22
A motoros repülés centenáriumának évében német pilóták emlékrepülést szerveztek Magyarországra, így tisztelegve Almásy László pilóta, Afrika-kutató emléke előtt.
2017. 01. 11., 10:47
Ukrán helyett orosz típus, katonai és polgári célokra. Vállszárny, T-vezérsík, hátsó rámpa, tavaszi bemutatkozás, nyári szűzfelszállás.

  Legfrissebbek most

2017. január 14-én szombaton, helyi idő szerint 9:27-kor a Hat Yai-ban megrendezett gyereknapi rendezvényen lezuhant a Thai Királyi Légierő egyik JAS-39 Gripen típusú vadászrepülőgépe.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

Az elmúlt huszonhat év legnagyobb honvédelmi és haderő-fejlesztési programját indítja el 2017 januárjától a Magyar Honvédség, Zrínyi 2026 néven – jelentette be dr. Simicskó István honvédelmi miniszter.