2016. 12. 03. szombat
Ferenc, Olívia
: 314 Ft   : 295 Ft Benzin: 339 Ft/l   Dízel: 352 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Oroszország folytatja az An–70 szállítógép munkálatait

JETfly  |  2008-02-25 12:47:00

Oroszország folytatja az Ukrajnával közös projekt munkálatait az An–70 típusú katonai-szállító repülőgép fejlesztését illetően. A munkák folytatására két év szünet után kerül sor. 2006 nyarán az orosz fél mondta fel az együttműködést, mivel akkor azt mondták, hogy az Orosz Légierőnek nincs szüksége a repülőgépre annak magas ára, valamint szállítási kapacitása miatt.

„Az orosz fél kinyilatkozta, hogy folytatja a munkát, így mi együtt fogunk dolgozni az An–70-es projekten. A döntésről orosz kollégám, Anatolij Szerdjukov személyesen tájékoztatott” – nyilatkozta az ukrán védelmi miniszter, Jurij Ehanurov.

Ehanurov véleménye szerint a munkálatok befejezéséhez közel 300 millió dollárra és 1,5 évre van szükség.

Két évvel ezelőtt Venezuela próbált segítő kezet nyújtani az Antonov cégnek azzal, hogy egy tucat An–70 típusú szállítógépet kívánt rendelni. Oroszország azonban akkor elutasította az ajánlatot.

Az An–70 típusú repülőgépet a C–130, illetve az A400M ellenfelének szánják. Bizonyos mutatókban jelenleg jobb értékeket mutat az orosz–ukrán fejlesztésü gép, mint ellenfelei. A C–130 teherbírása 20 tonna, az A400M típusé 37 tonna, míg az An–70 képes 47 tonnát a fedélzetére venni és azt akár 1350 km-es távolságba elrepíteni. Az An–70 típus hatalmas előnye – amelyben mindig is élen jártak az orosz típusok ‑, hogy burkolat nélküli és rövid fel- és leszállópályán is kiválóan alkalmazhatóak. Az An–70 fejlesztését végző orosz–ukrán vállalat arra számít, hogy a típusból nagy számban lesz képes eladni Indiába és Kínába.

Az An–70 fejlesztése 1984-ben kezdődött, amit a Szovjetunió 1991-es felbomlása szakított félbe. A törés ellenére az első repülésre még 1994-ben sor került, míg a másodikra csak három évvel később, 1997-ben. A költségvetés alacsony volta miatt a fejlesztés döcögött, amit tovább lassított az a tény, hogy az első prototípus a D–27 típusú hajtómü tervezési problémája miatt lezuhant.

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!
   MÁSOK ÍRTÁK
2016. 12. 02., 15:40

Repülős ajándékötletek a JETfly Webáruházból!

Válasszon karácsonyi ajándékot a JETfly Webáruházból! Repülős relikviák, könyvek, pilótadzsekik, bakancsok, pólók stb. széles kínálatával várjuk Vásárlóinkat! Kiszállítási akció!
2016. 12. 01., 10:54

Az utolsó Tu-144 utolsó repülései

Tupoljev–NASA repülő laboratórium, orosz gép amerikai műszerekkel. Emlékmű lesz a 77114-es? Akiket irritálnak bizonyos feliratok.
2016. 11. 30., 10:07

A kolumbiai katasztrófa lehetséges okai

El se indulhatott volna ez a gép erre az útvonalra? Amikor nincs kerozinszaga a roncsnak. A navigációs tartalék és a kötelező kitérő reptér.
2016. 11. 30., 10:03

Fehér hattyú

35 éve repül a Tu-160-as nehézbombázó.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

Az idén 15 éves katonai toborzás Bács-Kiskun megyei történetét és eredményeit is megismerték azok, akik az MH Katonai Igazgatási és Központi Nyilvántartó Parancsnokság (MH KIKNYP) kecskeméti irodájának rendezvényén vettek részt a mai napon Kecskeméten, a Pallasz Athéné Egyetemen.