2017. 02. 22. szerda
: 308 Ft   : 292 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Új kiképző repülőgép repülési tesztje Svájcban

JETfly  |  2008-02-25 09:17:00

A svájci Pilatus cég sikeresen végrehajtotta az első repülési tesztet a legújabb PC–21 típusú kiképző-oktató repülőgépével. A repülőgépet a Szingapúri Légierő megrendelésére gyártja a svájci repülőgépgyár. Szingapúr még 2006 novemberében állapodott meg a Lockheed Martinnal, melynek értelmében 20 éven keresztül segíti az országot a légi kiképzésben. A program 2008 júniusában veszi kezdetét. Az illetékesek bejelentették, hogy ezzel a megállapodással kívánják modernizálni Szingapúr légierejét, ami ezáltal lehetőséget kap arra, hogy pilótáinak világszínvonalú kiképzést és gyakorlati lehetőséget biztosítson.

A BWC (Basic Wings Course) kiképzési programban a Lockheed Martin feladata a repülőgépek, a karbantartási munkálatok, a szimulátorok, a taneszközök és a szükséges oktatók biztosítása A svájci központú Pilatus Aircraft Ltd. biztosítja a korszerü PC-21 repülőgépet és a logisztikát, a Hawker Pacific Ltd. pedig a karbantartásért felelős.

Az új svájci gépeknek a Szingapúrban jelenleg rendszerben álló S.211 típusú kiképző repülőgépeket kell leváltaniuk. Várhatóan 2008 júniusában helyezik hadrendbe az első gépeket.

Az új repülőtechnika a Szingapúri Légierő 130. századához kerül, amely az Ausztrál Légierő (RAAF – Royal Australian Air Force) Pearce-ben található légibázisán állomásozik. Ez a bázis ad otthont a Szingapúri Légierő Repülőkiképző Iskolájának is.

 

PC–21

A Pilatus cég 1999 januárjában indította egy teljesen új kiképzőrendszernek, a PC–21 típusú repülőgépnek a fejlesztését. A fejlesztés, a tervezés során elsődleges cél volt, hogy a „végtermék” találkozzon a modern légierők 30 évre szóló elvárásaival.

Az elvárások tekintetében a PC–21 fejlesztése során három fő célra koncentráltak:

– Fejlettebb aerodinamikai jellemzők, mint bármely más, a piacon jelen lévő kiképző repülőgép  esetében;

– Költséghatékonyabb integrált kiképzőrendszer, mint bármely más turbólégcsavaros vagy  sugárhajtású kiképző repülőgép esetében;

– Hosszú távú müszaki támogatás, amelynek következményeként nem emelkednek az üzemeltetési költségek.

Technikai adatok:

Felszállási út hossza: 725 m

Kifutási út hossza: 900 m

Maximális sebesség: 685 km/h

Maximális túlterhelési értékek: +8 G és –4 G

Hatósugár: 1333 km

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!
2017-02-16 14:44:28
2017. február 14-18. között rendezik meg Bangalorban az Aero India 2017 légi és űrtechnológiai szakkiállítást. Az eseményen számos nemzetközi cég képviselteti magát újabb üzletek reményében: jelen van például a Saab is dinamikus Gripen programmal.
2017-02-09 11:42:55
A Tunéziai Légierő a napokban átvehette az első 6 darab OH-58D Kiowa Warrior típusú forgószárnyasait. A ceremóniára 2017. február 4-én került sor a Gabes légibázison, melyen részt vett az ország miniszterelnöke, Youssef Chahed is.
2017-02-08 11:51:19
Az Egyesült Államok tengerészgyalogsága (USMC) várakozásai szerint 2019 végén a Bell Boeing V-22 Légi Utántöltő Rendszer (VARS) névvel illetett Osprey változat elérheti az ún. bevezető műveleti képességet (IOC), amely a hadrafoghatóság első lépcsőfoka.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 02. 21., 13:16
Akár már idén charterjáratok használhatják a kecskeméti repülőbázist, ahol pilótaképzés – és átképzés is beindulhat.
2017. 02. 21., 12:48
Kéthajtóműves gép zuhant a bevásárlóközpontra Melbourne-ben, nyitás előtt még üres volt az épület.
2017. 02. 21., 12:43
Használt MiG-29-esek Szerbiának, használt F-16-osok Romániának.
2017. 02. 20., 14:09

Riasztották a Német Légierő Typhoon-jait

Videó az éles riasztásról.

  Legfrissebbek most

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

Jogosultak a NATO keretében szolgáló hajózók tréningjeire, hazánkban katonai szervezetként egyedül felelnek meg az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség akkreditációs követelményeinek, üzemeltetik az ország egyetlen barokamráját.