2016. 12. 04.
Barbara, Borbála
: 314 Ft   : 295 Ft Benzin: 339 Ft/l   Dízel: 352 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Új kiképző repülőgép repülési tesztje Svájcban

JETfly  |  2008-02-25 09:17:00

A svájci Pilatus cég sikeresen végrehajtotta az első repülési tesztet a legújabb PC–21 típusú kiképző-oktató repülőgépével. A repülőgépet a Szingapúri Légierő megrendelésére gyártja a svájci repülőgépgyár. Szingapúr még 2006 novemberében állapodott meg a Lockheed Martinnal, melynek értelmében 20 éven keresztül segíti az országot a légi kiképzésben. A program 2008 júniusában veszi kezdetét. Az illetékesek bejelentették, hogy ezzel a megállapodással kívánják modernizálni Szingapúr légierejét, ami ezáltal lehetőséget kap arra, hogy pilótáinak világszínvonalú kiképzést és gyakorlati lehetőséget biztosítson.

A BWC (Basic Wings Course) kiképzési programban a Lockheed Martin feladata a repülőgépek, a karbantartási munkálatok, a szimulátorok, a taneszközök és a szükséges oktatók biztosítása A svájci központú Pilatus Aircraft Ltd. biztosítja a korszerü PC-21 repülőgépet és a logisztikát, a Hawker Pacific Ltd. pedig a karbantartásért felelős.

Az új svájci gépeknek a Szingapúrban jelenleg rendszerben álló S.211 típusú kiképző repülőgépeket kell leváltaniuk. Várhatóan 2008 júniusában helyezik hadrendbe az első gépeket.

Az új repülőtechnika a Szingapúri Légierő 130. századához kerül, amely az Ausztrál Légierő (RAAF – Royal Australian Air Force) Pearce-ben található légibázisán állomásozik. Ez a bázis ad otthont a Szingapúri Légierő Repülőkiképző Iskolájának is.

 

PC–21

A Pilatus cég 1999 januárjában indította egy teljesen új kiképzőrendszernek, a PC–21 típusú repülőgépnek a fejlesztését. A fejlesztés, a tervezés során elsődleges cél volt, hogy a „végtermék” találkozzon a modern légierők 30 évre szóló elvárásaival.

Az elvárások tekintetében a PC–21 fejlesztése során három fő célra koncentráltak:

– Fejlettebb aerodinamikai jellemzők, mint bármely más, a piacon jelen lévő kiképző repülőgép  esetében;

– Költséghatékonyabb integrált kiképzőrendszer, mint bármely más turbólégcsavaros vagy  sugárhajtású kiképző repülőgép esetében;

– Hosszú távú müszaki támogatás, amelynek következményeként nem emelkednek az üzemeltetési költségek.

Technikai adatok:

Felszállási út hossza: 725 m

Kifutási út hossza: 900 m

Maximális sebesség: 685 km/h

Maximális túlterhelési értékek: +8 G és –4 G

Hatósugár: 1333 km

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!
   MÁSOK ÍRTÁK
2016. 12. 02., 15:40

Repülős ajándékötletek a JETfly Webáruházból!

Válasszon karácsonyi ajándékot a JETfly Webáruházból! Repülős relikviák, könyvek, pilótadzsekik, bakancsok, pólók stb. széles kínálatával várjuk Vásárlóinkat! Kiszállítási akció!
2016. 12. 01., 10:54

Az utolsó Tu-144 utolsó repülései

Tupoljev–NASA repülő laboratórium, orosz gép amerikai műszerekkel. Emlékmű lesz a 77114-es? Akiket irritálnak bizonyos feliratok.
2016. 11. 30., 10:07

A kolumbiai katasztrófa lehetséges okai

El se indulhatott volna ez a gép erre az útvonalra? Amikor nincs kerozinszaga a roncsnak. A navigációs tartalék és a kötelező kitérő reptér.
2016. 11. 30., 10:03

Fehér hattyú

35 éve repül a Tu-160-as nehézbombázó.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

Az idén 15 éves katonai toborzás Bács-Kiskun megyei történetét és eredményeit is megismerték azok, akik az MH Katonai Igazgatási és Központi Nyilvántartó Parancsnokság (MH KIKNYP) kecskeméti irodájának rendezvényén vettek részt a mai napon Kecskeméten, a Pallasz Athéné Egyetemen.