2017. 04. 29. szombat
Péter
: 312 Ft   : 286 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Új kiképző repülőgép repülési tesztje Svájcban

JETfly  |  2008-02-25 09:17:00

A svájci Pilatus cég sikeresen végrehajtotta az első repülési tesztet a legújabb PC–21 típusú kiképző-oktató repülőgépével. A repülőgépet a Szingapúri Légierő megrendelésére gyártja a svájci repülőgépgyár. Szingapúr még 2006 novemberében állapodott meg a Lockheed Martinnal, melynek értelmében 20 éven keresztül segíti az országot a légi kiképzésben. A program 2008 júniusában veszi kezdetét. Az illetékesek bejelentették, hogy ezzel a megállapodással kívánják modernizálni Szingapúr légierejét, ami ezáltal lehetőséget kap arra, hogy pilótáinak világszínvonalú kiképzést és gyakorlati lehetőséget biztosítson.

A BWC (Basic Wings Course) kiképzési programban a Lockheed Martin feladata a repülőgépek, a karbantartási munkálatok, a szimulátorok, a taneszközök és a szükséges oktatók biztosítása A svájci központú Pilatus Aircraft Ltd. biztosítja a korszerü PC-21 repülőgépet és a logisztikát, a Hawker Pacific Ltd. pedig a karbantartásért felelős.

Az új svájci gépeknek a Szingapúrban jelenleg rendszerben álló S.211 típusú kiképző repülőgépeket kell leváltaniuk. Várhatóan 2008 júniusában helyezik hadrendbe az első gépeket.

Az új repülőtechnika a Szingapúri Légierő 130. századához kerül, amely az Ausztrál Légierő (RAAF – Royal Australian Air Force) Pearce-ben található légibázisán állomásozik. Ez a bázis ad otthont a Szingapúri Légierő Repülőkiképző Iskolájának is.

 

PC–21

A Pilatus cég 1999 januárjában indította egy teljesen új kiképzőrendszernek, a PC–21 típusú repülőgépnek a fejlesztését. A fejlesztés, a tervezés során elsődleges cél volt, hogy a „végtermék” találkozzon a modern légierők 30 évre szóló elvárásaival.

Az elvárások tekintetében a PC–21 fejlesztése során három fő célra koncentráltak:

– Fejlettebb aerodinamikai jellemzők, mint bármely más, a piacon jelen lévő kiképző repülőgép  esetében;

– Költséghatékonyabb integrált kiképzőrendszer, mint bármely más turbólégcsavaros vagy  sugárhajtású kiképző repülőgép esetében;

– Hosszú távú müszaki támogatás, amelynek következményeként nem emelkednek az üzemeltetési költségek.

Technikai adatok:

Felszállási út hossza: 725 m

Kifutási út hossza: 900 m

Maximális sebesség: 685 km/h

Maximális túlterhelési értékek: +8 G és –4 G

Hatósugár: 1333 km

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2017-04-19 12:03:14
A napokban az olasz Alenia Aermacchi vállalat leszállította Ausztráliának a soron következő, ötödik C-27J Spartan típusú szállítógépet. A repülőgép (A34-004) az Ausztrál Királyi Légierő richmondi légibázisán landolt.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 04. 28., 09:57
Minden tartály tele volt kerozinnal, Törökországot el kellett volna kerülni?
2017. 04. 27., 11:57

MosonShow 2017

Videó a 2017-es mosonmagyaróvári makettkiállításról.
2017. 04. 26., 12:14
Észtországban az ötödik generációs gépek, kétszáz kilométerre az orosz határtól. Repült-e bevetést izraeli F-35-ös szíriai célpontok ellen?
2017. 04. 26., 11:21

Videó a Gripenek légifotózásáról

Elkészült a videó A szovjet repülőtér titkai múzeum csapatának légifotózásáról.

  Legfrissebbek most

A napokban megérkezett Izraelbe (a Nevatim légibázisra) a soron következő 3 F-35A Lighting II (Adir) típusú ötödik generációs vadászrepülőgép – írja a Lockheed Martin.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A napokban, a Nigériai Légierő megalakulásának 53. évfordulóján, 2017. április 22-én, a Makurdi légibázison tartott ünnepségen hivatalosan is hadrendbe állt az első 2 Mi-35M típusú harci helikopter.