2016. 12. 05. hétfő
Vilma
: 314 Ft   : 295 Ft Benzin: 339 Ft/l   Dízel: 352 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Egy magyar hölgy az Amerikai Haditengerészet bemutatókötelékének tagjai között

JETfly  |  2008-02-18 12:05:01

Ahhoz, hogy megértsük, mit is takar a „Kék” álom, egy kicsit vissza kell térnünk a múltba. Egy fiatal lány – ma már hölgy – 1994-ben, 13 éves korában Magyarországról, egészen pontosan Dunaújvárosból az Egyesült Államokba érkezik. Ez a második nyári vakáció, amit itt tölt, elég ahhoz, hogy elhatározza, itt akar iskolába járni. Az akkori kislány álmaiban meg nem szerepelt az a bizonyos „Kék” álom.

Az egyszerüség kedvéért nevezzük a hölgyet Évának (Eva), akinek a vezetékneve is igen elterjedt Magyarországon: Takács (Takacs). A hölgy – akkor még fiatal lány – 1994-ben megérkezik az Államokba, és 2002-ben állampolgárságot kap. Édesanyja, testvére és két unokahúga Jacksonville-ben él, édesapja, mostohaanyja és mostohatestvére Detroitban él, míg egyik nagymamája egy Tampához kozeli kisvárosban lakik.

Éva 1999. szeptember 8-án vonult be az Amerikai Haditengerészet állományába, és az alapkiképzést már a „Recruit Training Command” tagjaként kapta meg. Az alapkiképzést követően Éva Pensacolában a Haditengerészet Repülőmüszaki Oktatási Központjában kezdte jetmechanikus-karrierjét, ahol kiváló eredménnyel végzett, és E3 (Airman) rendfokozatot kapott. Innen útja a VS-22 „Checkmates” századhoz vezetett, és négy hónappal később előléptették E4 (Petty Officer 3rd Class) rendfokozatba. A század tagjaként szolgált a USS Harry S. Truman repülőgép-hordozó fedélzetén, bevetéseken vett részt a Perzsa-öbölben és a Földközi-tengeren. A VS-22 század sikeres küldetése után, 2002 júliusában újra előléptették, immár E5 (Petty Officer 2nd Class) rendfokozatba.

2004-ben elvégezte a Basic Instructor Traininget (oktatói alapképzést), majd Jacksonville-ben a CNATTU (Center for Naval Aviation Technical Training Unit) állományába került. Jacksonville-ben 2005 novemberében előléptették E6 „Petty Officer First Class” rendfokozatba. Ennek előzményeként az év elején elnyerte a negyedév junior tengerésze címet, később a negyedév junior oktatója címet, majd pedig az év junior oktatója kitüntetést.

Éva és Kevin Davis őrnagy, aki 2007-ben egy bemutató során életét vesztette

Térjünk vissza a „Kék” álomra: mi is volt az, és hogyan vált valóra? Az álom 2005 nyarán kezdődött, amikor egy Jacksonville-ben megtartott repülőnap alkalmával repülhetett a „Fat Albert”-tel, a Blue Angels bemutatókötelék C–130 típusú szállító repülőgépével. A gép 1970-ben csatlakozott a kötelékhez, és az eltelt idő alatt több mint 140 000 mérföldet (224 000 km) repült. A gép több mint 40 fő kiszolgálószemélyzetet, felszerelést, cseralkatrészeket és kommunikációs berendezéseket szállít egy-egy légibemutató helyszínére.

2006 áprilisában Évának megadatott, hogy részt vegyen egy felvételi procedúrán, és annak sikeres teljesítése esetén csatlakozhasson a „Kék Angyalok” híres csapatához. A felvételi (elméleti és gyakorlati) három napon keresztül zajlott. Az eljárás hosszú és kemény volt, de a fiatal hölgy állta a sarat, minden „próbát” kiválóan teljesített.

Végül 2006. május 31-én kapta a nagy jelentőségü telefonhívást, mely szerint kiválasztották a Blue Angels gépészeti karbantartó csoportjába.

Eva Takacs, azaz Takács Éva 2006 decemberében csatlakozott az Amerikai Haditengerészet bemutatókötelékéhez, a Blue Angelshez, és az idén már második szezonját tölti a „Kék Angyalokkal”.

Köszönet Évának a cikk létrejöttéért, köszönet a „lektorálásért”.

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!
   MÁSOK ÍRTÁK
2016. 12. 05., 11:23

Repülés Kabulba, átszállás nélkül

Dr. Orosz Zoltán altábornagy: Jövőre elkezdődik a Magyar Honvédség légi szállítási képességének fejlesztése, új járműveket vesznek.
2016. 12. 02., 15:40

Repülős ajándékötletek a JETfly Webáruházból!

Válasszon karácsonyi ajándékot a JETfly Webáruházból! Repülős relikviák, könyvek, pilótadzsekik, bakancsok, pólók stb. széles kínálatával várjuk Vásárlóinkat! Kiszállítási akció!
2016. 12. 01., 10:54

Az utolsó Tu-144 utolsó repülései

Tupoljev–NASA repülő laboratórium, orosz gép amerikai műszerekkel. Emlékmű lesz a 77114-es? Akiket irritálnak bizonyos feliratok.
2016. 11. 30., 10:07

A kolumbiai katasztrófa lehetséges okai

El se indulhatott volna ez a gép erre az útvonalra? Amikor nincs kerozinszaga a roncsnak. A navigációs tartalék és a kötelező kitérő reptér.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A napokban az indonéz védelmi minisztérium egy delegációja Oroszországba látogatott a célból, hogy információkat szerezzenek a Mi-26-os nehéz szállítóhelikopter esetleges beszerzéséről és hadrendbe állításáról.