2016. 12. 06. kedd
Miklós
: 314 Ft   : 295 Ft Benzin: 339 Ft/l   Dízel: 352 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Folytatódik az F-15-ös harci gépek kálváriája

JETfly  |  2007-12-14 19:17:00

Mint arról már a JETfly lapjain is beszámoltunk, az amerikai légierő F-15-ös flottáját felszállási tilalommal sújtották, miután november 2-án lezuhant egy F-15C. Az eset után megkezdték a flotta teljes körű átvizsgálását. A flotta november 23-án ismét megkapta az engedélyt a felszállásra, amit december 3-án egy újabb tilalom követett, mivel az illetékesek komolyabb hibára gyanakodtak (anyagfáradás, aminek következtében a repülőgép hirtelen manővereknél akár fel is szakadhat). A jelenlegi állapotok szerint több mint 500 F-15 kap átfogó, körülbelül 12-20 órás vizsgálatot.

Az F-15E-k egy része az eset idején éppen Afganisztánban teljesítettek szolgálatot, ezért nem érintette őket az azonnali felszállási tilalom, de amint kiderült, hogy a 27 éves F-15C problémáját nem a repülőgép kora, hanem szerkezeti hiba okozta, az F-15E-re is kiterjesztették a tilalmat. Alapos átvizsgálás és egy hét repülési szünet után azonban újra repülhettek, és a jelenlegi tilalom sem érinti őket. A legtöbb F-15E – ami jelenleg is kedvelt exportcikk többek között Szingapúr és Dél-Korea is a vásárlók körét erősíti - kevesebb, mint 10 éves szemben az F-15C több mint 20 évével.

A szerkezeti hiba sokkal gyakoribb azoknál a korosabb vadászgépeknél, melyek a megengedettnél több repülési idővel rendelkeznek. Az F-15-öst eredetileg 4000 órányi repülésre tervezték, de új alkatrészek és technikák alkalmazásával ezt 8000 órára tolták ki. Békés időszakokban ez a típus évente csupán 250-300 órát van a levegőben, szemben a háborús körülményekkel, amikor lényegesen több órát repülnek.

Az F-15-ben már koránál fogva is gyakran meghibásodik egy alkatrész. Természetesen átmeneti megoldást jelent, ha egy alapos átvizsgálás során felfedezik és kicserélik a repülőgép azon alkatrészeit, amelyek esélyesek a meghibásodásra. Ez azonban, nem mehet így sokáig, hiszen a pilótáknak is egyre nagyobb fejtörést okoz, hogy olyan géppel kell felszállniuk, ami nem éppen a legbiztonságosabb. Talán az F-22-esek oldhatnák meg igazán a problémát azzal, hogy az F-15-ösök helyébe lépnek

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!
   MÁSOK ÍRTÁK
2016. 12. 05., 11:23

Repülés Kabulba, átszállás nélkül

Dr. Orosz Zoltán altábornagy: Jövőre elkezdődik a Magyar Honvédség légi szállítási képességének fejlesztése, új járműveket vesznek.
2016. 12. 02., 15:40

Repülős ajándékötletek a JETfly Webáruházból!

Válasszon karácsonyi ajándékot a JETfly Webáruházból! Repülős relikviák, könyvek, pilótadzsekik, bakancsok, pólók stb. széles kínálatával várjuk Vásárlóinkat! Kiszállítási akció!
2016. 12. 01., 10:54

Az utolsó Tu-144 utolsó repülései

Tupoljev–NASA repülő laboratórium, orosz gép amerikai műszerekkel. Emlékmű lesz a 77114-es? Akiket irritálnak bizonyos feliratok.
2016. 11. 30., 10:07

A kolumbiai katasztrófa lehetséges okai

El se indulhatott volna ez a gép erre az útvonalra? Amikor nincs kerozinszaga a roncsnak. A navigációs tartalék és a kötelező kitérő reptér.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A napokban az indonéz védelmi minisztérium egy delegációja Oroszországba látogatott a célból, hogy információkat szerezzenek a Mi-26-os nehéz szállítóhelikopter esetleges beszerzéséről és hadrendbe állításáról.