2017. 05. 25. csütörtök
Orbán
: 308 Ft   : 274 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Folytatódik az F-15-ös harci gépek kálváriája

JETfly  |  2007-12-14 19:17:00

Mint arról már a JETfly lapjain is beszámoltunk, az amerikai légierő F-15-ös flottáját felszállási tilalommal sújtották, miután november 2-án lezuhant egy F-15C. Az eset után megkezdték a flotta teljes körű átvizsgálását. A flotta november 23-án ismét megkapta az engedélyt a felszállásra, amit december 3-án egy újabb tilalom követett, mivel az illetékesek komolyabb hibára gyanakodtak (anyagfáradás, aminek következtében a repülőgép hirtelen manővereknél akár fel is szakadhat). A jelenlegi állapotok szerint több mint 500 F-15 kap átfogó, körülbelül 12-20 órás vizsgálatot.

Az F-15E-k egy része az eset idején éppen Afganisztánban teljesítettek szolgálatot, ezért nem érintette őket az azonnali felszállási tilalom, de amint kiderült, hogy a 27 éves F-15C problémáját nem a repülőgép kora, hanem szerkezeti hiba okozta, az F-15E-re is kiterjesztették a tilalmat. Alapos átvizsgálás és egy hét repülési szünet után azonban újra repülhettek, és a jelenlegi tilalom sem érinti őket. A legtöbb F-15E – ami jelenleg is kedvelt exportcikk többek között Szingapúr és Dél-Korea is a vásárlók körét erősíti - kevesebb, mint 10 éves szemben az F-15C több mint 20 évével.

A szerkezeti hiba sokkal gyakoribb azoknál a korosabb vadászgépeknél, melyek a megengedettnél több repülési idővel rendelkeznek. Az F-15-öst eredetileg 4000 órányi repülésre tervezték, de új alkatrészek és technikák alkalmazásával ezt 8000 órára tolták ki. Békés időszakokban ez a típus évente csupán 250-300 órát van a levegőben, szemben a háborús körülményekkel, amikor lényegesen több órát repülnek.

Az F-15-ben már koránál fogva is gyakran meghibásodik egy alkatrész. Természetesen átmeneti megoldást jelent, ha egy alapos átvizsgálás során felfedezik és kicserélik a repülőgép azon alkatrészeit, amelyek esélyesek a meghibásodásra. Ez azonban, nem mehet így sokáig, hiszen a pilótáknak is egyre nagyobb fejtörést okoz, hogy olyan géppel kell felszállniuk, ami nem éppen a legbiztonságosabb. Talán az F-22-esek oldhatnák meg igazán a problémát azzal, hogy az F-15-ösök helyébe lépnek

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2017-05-17 09:20:11
A múlt hét végén ért véget a helikopteres fegyvernem kiemelt, Fire Blade 2017 elnevezésű többnemzeti gyakorlata, ugyanakkor a hazai helikopteresek nem csupán a gyakorlat keretein belül álltak ez időben helyt.
2017-05-12 10:50:55
39 év szolgálat után befejeződött az RF-4E aktív szolgálata a Görög Légierőben. A Phantomokat üzemeltető 348. Taktikai Felderítő Század története 1953-ig nyúlik vissza, ekkor alakítottak át néhány F-84G-t felderítő feladatokra.
2017-05-15 13:50:53
A Roszoboronexport a napokban szerződést kötött a Bangladesi Légierővel 8 darab Szu-30SzME típusú vadászbombázó vásárlásáról, illetve további 4 példányra pedig opciót jelentettek – írja a BDmilitary.com.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 05. 25., 10:40
Az a bizonyos tizenöt centi, ami most nagyon sokat számított. A főfutók rendszere bonyolult, mégis az orrfutó szorult be már többször.
Galéria a május 22-én indult Load Diffuser 2017 hadgyakorlatról.
2017. 05. 22., 15:49
Hét ország részvételével hétfőn elkezdődött a kecskeméti repülőbázison a Load Diffuser 2017 nemzetközi légierő-gyakorlat.
2017. 05. 22., 13:13

Galéria a Load Diffuser 2017 gyakorlat nyitányáról

2017. május 22-én kezdetét vette a Load Diffuser 2017 hadgyakorlat a Kecskeméti Repülőbázison.

  Legfrissebbek most

Május 22-én megkezdődött a Magyar Honvédség légierejének idei legnagyobb méretű gyakorlata. A hét ország részvételével, június 9-ig tartó Load Diffuser 2017 igazgatója Szűcs Pál ezredes, az MH Összhaderőnemi Parancsnokság megbízott légierő haderőnem főnöke.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

Az Orosz Föderáció sarkvidéki területeire szánt Pancir-SzA légvédelmi harcjármű (NATO-kódja SA-22 Greyhound) tesztjeit júniusban kezdik el – tájékoztatta a sajtót az orosz védelmi ipar illetékese.