2016. 12. 04.
Barbara, Borbála
: 314 Ft   : 295 Ft Benzin: 339 Ft/l   Dízel: 352 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Ducati versenymotor a Tornado vadászbombázó ellen

JETfly  |  2007-10-02 12:17:00

Oldalainkon is többször olvashattak már különleges versenyekről, amikor versenyautó méri össze lóerőit egy vadászrepülőgéppel. A legemlékezetesebb talán a Michael Schumacher által vezetett Ferrari és az Eurofighter összecsapása volt 2003-ban, míg utoljára egy holland F-16-os csapott össze egy Spyker F–1-es autóval. A 2007. október 1-jei versenyen egy Ducati küzdött meg egy Tornado GR4 típusú repülőgéppel. A versenyre október 1-jén került sor a Royal Air Force Marhamban található légibázisán.

A kihívó ezúttal egy Leon Haslam nevü motorversenyző volt, aki nem először ült az 1000 cc-es Ducati nyergében. A korábbi brit motorbajnok, Ron Haslam fia, aki harmadik a Brit Superbike-széria versenysorozatban, egy Tornado GR4 típusú repülőgépet hívott ki versenyre.

A verseny két résztvevője a betonon egymás mellett állt fel, és a légiirányítók által kilőtt zöld jelzőfény adta meg számukra a jelet a startra

A verseny távja 4000 ft (1219,20 m) volt.

A jelzőrakéta fényére a Ducati kapta el a rajtot, a Tornado a fékek kiengedése után csak lassan kezdett gyorsulni. A táv első részében a motor és vezetője előnyre tett szert. A Tornado GR4 ebben a szakaszban olyan volt, mint egy „esetlen kisliba". A repülőgép személyzete, Nigel Crennell repülő őrnagy, a pilóta és Leigh Borrow repülő hadnagy, fegyverrendszer-kezelő úgy gondolta, ennek fele sem tréfa. A repülőgép vezetője bekapcsolta a Rolls-Royce RB199 típusú hajtómüvek utánégető üzemmódját, és a „kisliba hattyúvá" változva robogott a cél felé.

A verseny végét a légiirányítók által fellőtt sárga jelzőfény jelezte, és a végén a Tornadót „intették" le győztesként.

A 4000 ft-es távolság végén a különbség mindössze 100 ft (30,48 m) volt a két gép között, de a repülőgép győzött.

A verseny után Leont arról kérdezték, hogy élte meg ezt a különleges versenyt. A motorversenyző elmondta, hogy az időjárási viszonyok tökéletesek voltak, és amikor a verseny kezdetén elhúzott a repülőgép mellett, biztos volt a győzelemében. A vereség miatt szomorúnak érezte magát, azonban nem mindennapi élményt jelentett számára a Tornado GR4 elleni küzdelem.

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!
   MÁSOK ÍRTÁK
2016. 12. 02., 15:40

Repülős ajándékötletek a JETfly Webáruházból!

Válasszon karácsonyi ajándékot a JETfly Webáruházból! Repülős relikviák, könyvek, pilótadzsekik, bakancsok, pólók stb. széles kínálatával várjuk Vásárlóinkat! Kiszállítási akció!
2016. 12. 01., 10:54

Az utolsó Tu-144 utolsó repülései

Tupoljev–NASA repülő laboratórium, orosz gép amerikai műszerekkel. Emlékmű lesz a 77114-es? Akiket irritálnak bizonyos feliratok.
2016. 11. 30., 10:07

A kolumbiai katasztrófa lehetséges okai

El se indulhatott volna ez a gép erre az útvonalra? Amikor nincs kerozinszaga a roncsnak. A navigációs tartalék és a kötelező kitérő reptér.
2016. 11. 30., 10:03

Fehér hattyú

35 éve repül a Tu-160-as nehézbombázó.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

Az idén 15 éves katonai toborzás Bács-Kiskun megyei történetét és eredményeit is megismerték azok, akik az MH Katonai Igazgatási és Központi Nyilvántartó Parancsnokság (MH KIKNYP) kecskeméti irodájának rendezvényén vettek részt a mai napon Kecskeméten, a Pallasz Athéné Egyetemen.