A szingapúri műrepülő-kötelék jövő évben repül újra közönség előtt, s ekkorra a kötelék már teljes egészében F-16-osokból fog állni. Utoljára 2000-ben repültek; akkor még A-4 Sky Hawkokkal és F-16-osokkal vegyesen. A csapat pilótái, mint mindig, most is három különböző harci századból kerülnek ki, akik a pontos repülés, illetve kötelékezés művészetét még alapkiképzésük során sajátították el. A kötelék parancsnoka szerint a programjuk hasonlítani fog az ezredfordulón látotthoz, ugyanakkor hat teljesen új manőverrel is készülnek.
A Szingapúri Köztársaság, amely kb. másfélszer akkora területen fekszik, mint Budapest, olyan légierőt tart fenn, amelyről hazánkban belátható időn belül még csak álmodni sem lehet. A rendelkezésre álló kevés terület, illetve a légierő méretei miatt egyedülálló módon egyes századok nem a szigetország öt repterének egyikén, hanem Ausztráliában, Franciaországban és az USA-ban állomásoznak. Az A-4-hez képest az F-16-os megjelenése a kötelékben komoly változásokat jelent a show-érték területén is. A Falconnal ellentétben az A-4 nem rendelkezik utánégetővel, s hajtómüve is egyes manőverek kivitelezéséhez nem rendelkezik elég teljesítménnyel, így sokszor „lendületből" kell velük repülni. Az F-16-os hajtómüvei ezenfelül jóval hangosabbak is, így sokaknak a hajtómü által keltett hanghatás is tetszeni fog. A hat gépből álló kötelék két gépét már Szingapúr nemzeti színeibe, pirosba és fehérbe öltöztették, a maradék négy az elkövetkező hetekben veheti fel új ruháját.
Mint ahogy arról korábban már lapunkon is beszámoltunk, Dánia - az F-35-ösök érkezésével - folyamatosan vonja ki a hadrendből F-16-os vadászbombázóit, melyek értékesítését már korábban meghirdették. A lehetséges vásárló kilétét a napokban hozták nyilvánosságra.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.