2017. 02. 20. hétfő
: 308 Ft   : 290 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Légicsaták a Hungexpo felett

JETfly  |  2007-09-08 10:26:48

A grafikus számítógépes játékok közül mindig is kiemelkedtek realisztikusságukkal a különféle repülőgépszimulátorok. A valóságos repülési élményt szinte teljes egészében visszaadó szoftverek rohamléptékkel fejlődtek az elmúlt évtizedben, így napjainkban, aki beleül egy virtuális vadászgép pilótafülkéjébe, annak szinte az igazival megegyező élményben lesz része. A hazánkban is népszerű, versenyzéssel összekötött szórakozásnak nagy hagyományokra visszatekintő múltja van, hiszen idén már ötödik alkalommal rendezik meg Budapesten a BNV-n a Repülőgépszimulátor Bajnokságot.

Hogyan lehet valaki virtuális pilóta?

Az első és legfontosabb, hogy rendelkeznie kell megfelelő szimulátor szoftverekkel és az azok futtatásához szükséges hardverekkel. Ezt követően már csak ügyesség és persze sok-sok gyakorlás szükséges ahhoz, hogy bárkiből sikeres szobapilóta legyen. A játék persze otthon, egyedül is élvezetes lehet, de még inkább az, ha mindezt az interneten vagy bármilyen lokális hálózaton másokkal együtt játsszuk. A repülőgépszimulátorozás csúcsa azonban kétségkívül az, amikor egy bajnokság keretében, értékes díjakért (azaz tétre menően) feszülnek egymásnak a virtuális vasmadarak pilótafülkéjében ülő mindenre elszánt pilóták. Ilyen versenyek szerencsére már Magyarországon is vannak, a következő ezen a hétvégén lesz Budapesten. 

Versenyben a virtuális légi győzelemért

A repülőgépszimulátorozás célja lehet az, hogy egyszerüen csak repkedjünk gépünkkel a virtuális légtérben egyik pontról a másikra, vagy ha katonai gépet választunk, akkor légiharcolhatunk vagy bombázhatunk is. A Magyar Repülőszimulátor Bajnokságon két katonai típussal repülhetnek a versenyzők, az egyik a II. Világháború legendás Messerschmitt vadászgépe a Bf-109, míg a másik napjaink csúcsvadásza a Magyar Légierőben is szolgálatban álló MiG-29-es.

A versenyben mindegyik pilóta ugyanazon szoftverrel de külön monitoron, külön gépen versenyez, melyek hálózatba vannak kapcsolva, így egy légtérben csapnak össze. Cél a másik gép megsemmisítése vagy harcképtelenné tétele, a megfelelő szabályok betartásával. Győztesnek az tekinthető, aki az ellenfele megsemmisülése után saját gépét még minimum 10 másodpercig uralma alatt (értsd a gépe vezethető marad) a levegőben tartja (ez alól a müszaki hiba kivétel csak).    

A versenyzők számától függően vagy sorsolással alakulnak ki azok a négyfős csoportok, melyek csoportmérkőzéseket vagy körmérkőzések bonyolítanak le egymással. Ha valaki a saját, jól megszokott joystickjét akarja használni, annak természetesen erre lehetősége van, de a rendezők mindenki számára biztosítanak azonos eszközöket a versenyen.

Virtuális légicsata a BNV-n

Idén is Budapesten, a BNV B-pavilonjának 3/A standján lesz a két napos virtuális légicsata.
Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!
2017-02-09 11:42:55
A Tunéziai Légierő a napokban átvehette az első 6 darab OH-58D Kiowa Warrior típusú forgószárnyasait. A ceremóniára 2017. február 4-én került sor a Gabes légibázison, melyen részt vett az ország miniszterelnöke, Youssef Chahed is.
2017-02-08 11:51:19
Az Egyesült Államok tengerészgyalogsága (USMC) várakozásai szerint 2019 végén a Bell Boeing V-22 Légi Utántöltő Rendszer (VARS) névvel illetett Osprey változat elérheti az ún. bevezető műveleti képességet (IOC), amely a hadrafoghatóság első lépcsőfoka.
2017-02-06 09:54:26
A Nellis légibázis 83-3014 oldalszámú F-15C Eagle vadászrepülőgépe 2017. január 25-én komoly mérföldkőhöz érkezett, ugyanis összesítve ezen a napon érte el a 10 000 repült órát.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 02. 20., 10:55
Visszatekintő a 2016-os NATO Days rendezvényre.
2017. 02. 17., 14:04
Hazatértek az Eltökélt Támogatás Művelet (Resolute Support Mission – RSM) hatodik váltásának egyéni tanácsadói beosztásokba vezényelt helikoptervezetői és repülő-műszaki szakemberei.
2017. 02. 16., 09:52
A hidegháború befejezését követően fokozatosan csökkent az USA fegyveres erőinek létszáma Európában, ezzel párhuzamosan számos bázist, repülőteret ürítettek ki.
2017. 02. 15., 15:07
Idén ünnepli az ukrán Antonov repülőgépgyár az első saját tervezésű repülőgépének, az An–2-esnek a megszületését.

  Legfrissebbek most

2017. február 14-18. között rendezik meg Bangalorban az Aero India 2017 légi és űrtechnológiai szakkiállítást. Az eseményen számos nemzetközi cég képviselteti magát újabb üzletek reményében: jelen van például a Saab is dinamikus Gripen programmal.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

Az indiai HAL (Hindustan Aeronautics Limited) vállalat elsőként az Aero India 2017 szakkiállításon mutatta be, egyelőre még csak makett formájában az új, többcélú közepes kategóriájú IMRH forgószárnyast.