2017. 01. 17. kedd
Antal, Antónia
: 307 Ft   : 290 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Gondok vannak a Boeing legújabb utasszállítójával, a Dreamlinerrel

JETfly  |  2007-09-06 15:16:00

A Boeing először 2007. július 8-án mutatta be a nagyközönség számára legújabb gépét, a 787 Dreamlinert. A dátumot amerikai módon leírva (7/8/7) gyorsan kiderül, hogy miért épp ezt a napot választották. A dátumban ugye a típus köszön vissza – egy olyan marketingfogás, amely nemcsak a Boeingnek, hanem a média képviselőinek is tetszett. A Boeing mérnökei azonban egyáltalán nem tartották jó ötletnek a korai dátumot, hiszen a gép akkor még messze volt attól, hogy a levegőbe emelkedjen.

A mérnökök nem hiába aggódnak, hiszen a júliusi show rengeteg időt vett igénybe. Az első felszállást augusztus 27-én hajtották volna végre, ám ezt a határidőt nem tudták tartani. A következő időpontot szeptember végére tüzték ki, de már most látható, hogy ezt a dátumot is túl optimistán határozták meg, így ezt sem fogják tudni tartani. A Boeing várhatóan a héten jelenti majd be, hogy októberre tolja az első felszállás időpontját. Ugyanakkor belső információk szerint az első felszállás eddigi halasztásai egy folyamat kezdete, s akár 2008. januárig is várni kell, amíg a Dreamliner a levegőbe emelkedhet.Az első felszállás előtt egy repülőgép végszerelése még mindig egy adott projekt legkritikusabb fázisa. Ismeretes, hogy az Airbus A-380 is hónapokat, illetve félmilliárd eurót veszített különböző, a típus elektromos vezetékeinek beépítése során felmerült problémákkal. Ez a csúszás komoly kihatással volt a cég egészére.Közben természetesen a Boeing mérnökei is óriási nyomás alatt állnak, hiszen az első gépet 2008 májusában már át szeretnék adni. Előtte természetesen számos próbarepülést kell elvégezni, amelyre annál kevesebb idő marad, minél később száll fel először az első 787. Egyelőre azonban még az ún. „Power ont" sem sikerült elérni, azaz hogy a repülőgép összes elektronikus rendszerét egyszerre bekapcsolják és teszteljék. A 787-est a Boeing akár legnagyobb dobásának is tekinthetjük. A 757 nem volt nagyon kelendő, a 747 növelése is téves iránynak bizonyult, egyesek már arról is beszéltek, hogy a Boeing idővel kivonul a civil repülés piacáról. Bár a 787 még ugye fel sem emelkedett a levegőbe, máris 634 gépre van megrendelés. Kérdés persze, hogy a Dreamliner projekt hajrájában a mérnökök mennyire fogják bírni a nyomást, s nem jár-e majd úgy a Boeing, mint európai vetélytársa.

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!
2017-01-09 12:44:50
A horvát katonai vezetés tenderért felelős bizottsága a napokban tájékoztatta az ország védelmi minisztériumát arról, hogy az új vadászrepülőgépek vásárlása ügyében két típus közül válasszanak, az egyik a svéd JAS-39C/D Gripen, a másik pedig a dél-koreai FA-50.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 01. 16., 16:25
A tavalyi esztendőben számtalan híresség hagyott el bennünket. Voltak köztük azonban olyanok is, akik halálhírét nem kapta fel a média.
2017. 01. 13., 14:45
Trump a program ellen, a minisztere mellette. Az első áttelepülő alakulat: irány Japán. Helyettesítheti a Villámot a Lódarázs? Elképesztő manőverek.
2017. 01. 12., 09:26
Visszatekintő a 2016-os szliácsi repülőnapra.
2017. 01. 12., 09:22
A motoros repülés centenáriumának évében német pilóták emlékrepülést szerveztek Magyarországra, így tisztelegve Almásy László pilóta, Afrika-kutató emléke előtt.

  Legfrissebbek most

2017. január 14-én szombaton, helyi idő szerint 9:27-kor a Hat Yai-ban megrendezett gyereknapi rendezvényen lezuhant a Thai Királyi Légierő egyik JAS-39 Gripen típusú vadászrepülőgépe.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

Az elmúlt huszonhat év legnagyobb honvédelmi és haderő-fejlesztési programját indítja el 2017 januárjától a Magyar Honvédség, Zrínyi 2026 néven – jelentette be dr. Simicskó István honvédelmi miniszter.