2017. 02. 19.
: 308 Ft   : 289 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Azonnal a frontokra küldik a legújabb varacskos disznókat

JETfly  |  2007-09-04 09:16:00

Amint múlt hónapban elkészültek az első példányok, az új A-10C gépeket egyből Irakba és Afganisztánba vezérelték. Ennek oka, hogy a földön harcoló katonák annyira elégedettek a gép teljesítményével, hogy az még a légierő döntéshozóinak is feltűnt. Leginkább ennek köszönhető, hogy felgyorsították a modernizációs programot, amely elsősorban új fedélzeti elektronika beépítését jelenti. Az A-10 alapvetőn alacsonyan és lassan repül, így kifejezetten alkalmas arra, hogy támogassa a földi csapatokat. A gépet úgy építették, hogy sérülések egész sora ellenére is visszatérhessen a repterére.

Jelenleg az A-10-ben a katonák jobban bíznak, mint bármelyik másik gépben, amelyet közvetlen légi támogatás végrehajtására vezényelnének. A felújítás során az A-10 ugyanazokat a célmegjelölő rendszereket kapja, mint a legmodernebb többfeladatú vadászgépek. A pilótafülkét színes kijelzőkkel szerelték fel, a rendszereket pedig ugyanolyan könnyü kezelni, mint az ezredforduló utáni ergonómiai tervezési szempontok szerint tervezett gépekben. Meglehetősen furcsán is néz ki a három évtizeddel ezelőtti gépben a jelen elektronikája. Az új kommunikációs rendszernek köszönhetően a megfelelő készülékkel ellátott katonák képeket és akár videókat is fogadhatnak az A-10C fedélzetéről. Az új avionikának köszönhetően az A-10C immár precíziós bombákat is oldhat, így immár mindent tud, amit egy közvetlen légi támogatásra „szakosodott" gépnek tudnia kell.A modernizáció felgyorsított ütem mellett is öt évet fog igénybe venni, így az USAF a következő évtized elejére 350 darab A-10C-vel fog rendelkezni. Természetesen kisebb modernizációkat a hajtómüveken is végeznek, illetve ellenőrzik és javítják a teljes sárkányszerkezetet. A C variánsra való modernizálás gépenként 13 millió dollárt emészt fel. Az USAF az elmúlt évtizedben többször is megpróbálta nyugdíjba küldeni a gépet, de úgy tünik, hogy az A-10 továbbra is olyan jól végzi a munkáját, hogy egyelőre igenis szükség lesz rá.

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!
2017-02-09 11:42:55
A Tunéziai Légierő a napokban átvehette az első 6 darab OH-58D Kiowa Warrior típusú forgószárnyasait. A ceremóniára 2017. február 4-én került sor a Gabes légibázison, melyen részt vett az ország miniszterelnöke, Youssef Chahed is.
2017-02-08 11:51:19
Az Egyesült Államok tengerészgyalogsága (USMC) várakozásai szerint 2019 végén a Bell Boeing V-22 Légi Utántöltő Rendszer (VARS) névvel illetett Osprey változat elérheti az ún. bevezető műveleti képességet (IOC), amely a hadrafoghatóság első lépcsőfoka.
2017-02-06 09:54:26
A Nellis légibázis 83-3014 oldalszámú F-15C Eagle vadászrepülőgépe 2017. január 25-én komoly mérföldkőhöz érkezett, ugyanis összesítve ezen a napon érte el a 10 000 repült órát.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 02. 17., 14:04
Hazatértek az Eltökélt Támogatás Művelet (Resolute Support Mission – RSM) hatodik váltásának egyéni tanácsadói beosztásokba vezényelt helikoptervezetői és repülő-műszaki szakemberei.
2017. 02. 16., 09:52
A hidegháború befejezését követően fokozatosan csökkent az USA fegyveres erőinek létszáma Európában, ezzel párhuzamosan számos bázist, repülőteret ürítettek ki.
2017. 02. 15., 15:07
Idén ünnepli az ukrán Antonov repülőgépgyár az első saját tervezésű repülőgépének, az An–2-esnek a megszületését.
2017. 02. 15., 14:52
Jön egy igazi Ju-52-es! Ez a hír terjedt napok óta szájról szájra és portálról portálra a hazai repülésimádók között, és valóban.

  Legfrissebbek most

2017. február 14-18. között rendezik meg Bangalorban az Aero India 2017 légi és űrtechnológiai szakkiállítást. Az eseményen számos nemzetközi cég képviselteti magát újabb üzletek reményében: jelen van például a Saab is dinamikus Gripen programmal.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

Az indiai HAL (Hindustan Aeronautics Limited) vállalat elsőként az Aero India 2017 szakkiállításon mutatta be, egyelőre még csak makett formájában az új, többcélú közepes kategóriájú IMRH forgószárnyast.