2016. 12. 04.
Barbara, Borbála
: 314 Ft   : 295 Ft Benzin: 339 Ft/l   Dízel: 352 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

A régi F-16-os vadászgépek búcsúja

JETfly  |  2007-06-23 20:13:00

Az amerikai Nemzeti Gárda nyugdíjazta a még rendszerben lévő utolsó F-16A/B Fighting Falcon vadászgépeit is. A 162. Vadászrepülő-ezred állományában már csak néhány ilyen régi típusú F-16-os volt, a többi alakulat pedig már korábban áttért a lényegesen modernebb F-16C/D változatok üzemeltetésére. A világ számos országában azonban még mindig repülnek a korai szériákból származó, akár 25 éves gépek is, igaz, ezek jelentős része azóta átesett valamilyen modernizálási folyamaton, erre jó példa az európai államok MLU programja. 

Az utolsó feladatot 2007. június 15-én teljesítették az öreg gépek, ezt követően ünnepélyesen kivonták a szolgálatból őket. A kiszolgált, de bevethető állapotban lévő F-16A/B Fighting Falconok pályafutása azonban nem a nálunk megszokott lángvágós feldarabolással ér véget, hanem lekonzerválva és bármikor újra üzembe helyezhetően kerülnek tárolásra az arizonai Davis-Monthan repülőtéren. A sivatagi bázis gyakorlatilag páramentes klímája miatt tökéletesen alkalmas a technikai eszközök megőrzésére, ezért itt több ezer kivont repülőeszközt tárolnak. Ezek egy részét akár reaktiválhatják is, illetve alkatrészforrásként is felhasználhatóak. Nem ritka az sem, hogy a nyugdíjazott gépeket később értékesítik.  

A 162. Vadászrepülő-ezred az arizonai Tucson légitámaszponton állomásozik, kötelékébe négy vadászrepülő-század tartozik, melyek közül háromnak a kiképzés, míg a negyediknek a tesztelés a fő feladata. Az alakulat parancsnoka elmondta, hogy 1985-ben kapták meg az első A/B gépeket. Az elmúlt 22 évben igen intenzíven használták a típust, ez idő alatt nem kevesebb mint 1640 amerikai és szövetséges pilótát képeztek ki az F-16-osra. Az utoljára kivont három gépet (egy együléses A és két kétüléses B) leszámítva már teljesen áttértek a C/D változatok üzemeltetésére.

Az első együléses F-16A repülőgép 1976 decemberében emelkedett a levegőbe, a típus csapatszolgálatba állítására pedig 1979-ben került sor az Utah államban található Hill légibázison, a 388. Taktikai Vadászrepülő-ezred kötelékében

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!
   MÁSOK ÍRTÁK
2016. 12. 02., 15:40

Repülős ajándékötletek a JETfly Webáruházból!

Válasszon karácsonyi ajándékot a JETfly Webáruházból! Repülős relikviák, könyvek, pilótadzsekik, bakancsok, pólók stb. széles kínálatával várjuk Vásárlóinkat! Kiszállítási akció!
2016. 12. 01., 10:54

Az utolsó Tu-144 utolsó repülései

Tupoljev–NASA repülő laboratórium, orosz gép amerikai műszerekkel. Emlékmű lesz a 77114-es? Akiket irritálnak bizonyos feliratok.
2016. 11. 30., 10:07

A kolumbiai katasztrófa lehetséges okai

El se indulhatott volna ez a gép erre az útvonalra? Amikor nincs kerozinszaga a roncsnak. A navigációs tartalék és a kötelező kitérő reptér.
2016. 11. 30., 10:03

Fehér hattyú

35 éve repül a Tu-160-as nehézbombázó.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

Az idén 15 éves katonai toborzás Bács-Kiskun megyei történetét és eredményeit is megismerték azok, akik az MH Katonai Igazgatási és Központi Nyilvántartó Parancsnokság (MH KIKNYP) kecskeméti irodájának rendezvényén vettek részt a mai napon Kecskeméten, a Pallasz Athéné Egyetemen.