2017. 04. 30.
Katalin, Kitti
: 312 Ft   : 286 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

A Lockheed Martin Co. új "Telemaintenance" rendszere

JETfly  |  2002-09-22 15:55:00

A Lockheed Martin Aeronautics Co. – a Lockheed Martin vállalatcsoport tagja [NYSE: LMT] – szeptember 5-én Forth Worth-ben (Texas) egy 2 órás repülés során mutatta be új „távoli műszaki támogató és karbantartó” (Telemaintenance) koncepcióját, melyhez egy a Honeywell cég által biztosított kereskedelmi alapú irídium műholdas kommunikációs rendszerrel felszerelt F-16 vadászgépet használtak.

A prezentáció célja az volt hogy bemutassák, hogyan csökkenthető a karbantartási ciklus, mely már magában gyorsabb és precízebb ismételt feladatra történő felkészítést biztosíthat, növelve ezáltal a lehetséges küldetések arányát.

A bemutató alatt mesterséges úton műszaki hibákat vittek be egy repülőgép hibajelentő rendszerébe, mely képes a legtöbb berendezés hibáit kártya vagy modul szintre izolálni, az információt tárolni és jelenteni azt a pilóta számára. A fellépő hibák földetérést követő letöltése helyett és a pilóta jelzését megelőzően a müszaki problémák már jó előre kötegelt adatátvitellel kerülnek elküldésre mialatt a gép még a levegőben, távol a bázistól tartózkodik.

A standard repülőgépek VHF/UHF rádióinak képessége csupán a látótávolságig terjed, mely tekintettel a föld görbületére, használatukat néhány száz mérföld távolságra korlátozza nagy magasságból. Ezzel ellentétben a müholdas kommunikáció határtalan átvitelt biztosít.

„Ezt a képességet igazán tudnánk használni”, nyilatkozta az USAF hivatalos képviselője, aki részt vett a bemutatón. „Ha az Opeartion Eduring Freedom küldetések során, melyeket a múlt év során Afganisztán felett F-16 –os gépekkel repültünk, tudtuk volna mikor és milyen problémák léptek fel, tevékenyek lehettünk volna a földön, és nem kellett volna a gépek visszatérésére várni. A teljesítőképesség nagyon fontos, amikor csupán korlátozott számú személyzet áll rendelkezésre a hosszan tartó, folyamatos harci bevetések során.”

Amikor az információ a bázisra érkezik a felkészülési/karbantartási ciklus máris megkezdődhet. A müszaki mérnökök megrendelhetik a szükséges alkatrészeket, azonosíthatják a vonatkozó utasításokat, eszközöket, előkészíthetik a munkahelyet és egyéb kiszolgáló berendezéseket valamint kijelölhetik a szerelőket. Ezt követően a mechanikusok átnézhetik ezen utasításokat, összeállíthatják a munka elvégzéséhez szükséges szerszámokat, berendezéseket, fogyó anyagokat és konzultálhatnak müszaki szakemberekkel, ha szükséges.

A rendszer képes továbbá a fogyó anyagok állapotának távoli jelentésére is, mint például az üzemanyag, fegyverek és defenzív zavaró/elhárító felszerelések. Ezek a repülőgép állapotára vonatkozó információkkal együtt segítik a hadmüveleti és müszaki tervezők munkáját, hogy kellő időben eldönthessék a gép rendelkezésre áll-e a következő indítási ciklusra és milyen készletek utántöltése szükséges.

Harci körülmények között ezáltal a pilóta általánosságban kihagyhatja majd a kiszolgálók tájékoztatását és egyenesen hírszerzési és hadmüveleti jelentést tehet. Ez felgyorsítja a hírszerzési müveleteket is.

„Valós idejü visszajelzés a müszaki szakemberek számára tökéletesítheti a problémamegoldást , ezáltal csökkentve a moduláris egységek szükségtelen cseréjét és lerövidívte a javítási időt” mondta Troy Miklos a „telemaintenance” project vezető mérnöke.

A „telemaintenance” koncepció, mely része a cég által indított „Warfighter and Logistics Information” elnevezésü független kutató és fejlesztő tevékenységnek, csak egyike a „rendszerközpontú hadviselés” témakörben folytatott jó néhány tanulmánynak.

A Fort Worth, Texas-i székhelyü Lockheed Martin Aeronautics Co, vezető helyet foglal el korszerü repülőgépek és azzal kapcsolatos technológiák tervezésben, fejlesztésben, rendszer integrációjában és gyártásában egyaránt. Megrendelőihez tartoznak az Egyesült Államok katonai védelmi egységei, és a szövetséges országok a világ minden táján. Termékeik az F-16, F/A-22, F-35 JSF, F-117, T-50, C-5, C-130, C-130J, P-3, S-3 és U-2

A Lockheed Martin Corp. világszerte megközelítőleg 125.000 embert alkalmaz, 2001-es értékesítése 24 billió USD volt.

Fotók: Lockheed Martin Corp.

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2017-04-19 12:03:14
A napokban az olasz Alenia Aermacchi vállalat leszállította Ausztráliának a soron következő, ötödik C-27J Spartan típusú szállítógépet. A repülőgép (A34-004) az Ausztrál Királyi Légierő richmondi légibázisán landolt.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 04. 28., 09:57
Minden tartály tele volt kerozinnal, Törökországot el kellett volna kerülni?
2017. 04. 27., 11:57

MosonShow 2017

Videó a 2017-es mosonmagyaróvári makettkiállításról.
2017. 04. 26., 12:14
Észtországban az ötödik generációs gépek, kétszáz kilométerre az orosz határtól. Repült-e bevetést izraeli F-35-ös szíriai célpontok ellen?
2017. 04. 26., 11:21

Videó a Gripenek légifotózásáról

Elkészült a videó A szovjet repülőtér titkai múzeum csapatának légifotózásáról.

  Legfrissebbek most

A napokban megérkezett Izraelbe (a Nevatim légibázisra) a soron következő 3 F-35A Lighting II (Adir) típusú ötödik generációs vadászrepülőgép – írja a Lockheed Martin.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A napokban, a Nigériai Légierő megalakulásának 53. évfordulóján, 2017. április 22-én, a Makurdi légibázison tartott ünnepségen hivatalosan is hadrendbe állt az első 2 Mi-35M típusú harci helikopter.