2017. 05. 27. szombat
Hella
: 307 Ft   : 274 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Megalakult az Európai Légi Szállítási Parancsnokság

JETfly  |  2007-05-31 09:13:00

Azzal, hogy európai országok egyre gyakrabban vállalnak el békefenntartói és humanitárius feladatokat, s mindezt ráadásul Európán kívül, komoly gondok adódtak a nagy távolságú szállítási kapacitást illetően. Az egyik lehetséges megoldás a társulás, azaz hogy a részt vevő országok egymás szállítógépeit kölcsönösen igénybe vehetik. A NATO rendelkezik ilyen megoldással, ám az igényeket bérelt An-124 gépekkel elégítik ki, aminek sok parancsnok különösebben nem örül.

A NATO-ban számos terv létezik az An-124 kiváltására. Egyebek mellett – elsősorban amerikai nyomásra, ugyanis így egy-két évig meg lehetett volna hosszabbítani a C-17-es gyártósor termelését – tervezték három C-17 beszerzését is. Ez azonban rontja a még mindig készülőfélben lévő európai szállítógép esélyeit, így a biztosnak tünő C-17-beszerzés során még lehetnek meglepetések.

 

A400M – így néz ki, ha majd repülni is tud már (CGI)

Az öreg kontinens elmaradása a nagy távolságokat áthidalni képes szállítási kapacitás terén a hidegháború időszakára vezethető vissza. Akkor ugyanis az elképzelések szerint a Szovjetunió/NATO (mindenki helyettesítse be a neki tetsző verziót) „házhoz" hozta volna a háborút, azaz csupán regionális léptékekben kellett gondolkodni és tervezni. A világ megváltozott, ám az európai válasz, az A400M még legalább kétévnyi távolságra van.Ugyanakkor örömteli tény, hogy egyes európai nemzetek nemcsak felismerték a hiányosságokat, hanem cselekednek is. Az egyik talán leglényegesebb lépés az Európai Légi Szállítási Parancsnokság, az EATC (European Air Transport Command) megalakulása. Az alapító országok, Belgium, Franciaország, Hollandia és Németország szállítási kapacitásának jelentős részét ajánlotta fel a parancsnokságnak, így a C-160 és C-130 gépek a jövőben feltehetőleg még többet fognak repülni, s valószínüleg gazdaságosabban is üzemelnek majd. Ha a négy alapító ország által rendelt 117 A400M gép egy része is a parancsnokság alá kerül, akkor ezzel Európa közel kerül a szállítási kapacitás hiányának felszámolásához.

 

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2017-05-19 12:06:56
Ma 13 éve emelkedett a levegőbe a Wizz Air első menetrend szerinti járata. Az elmúlt években a Wizz Air Közép- és Kelet-Európa legnagyobb diszkont légitársaságává fejlődött, miközben figyelemreméltó eredményeket ért el.
2017-05-17 09:20:11
A múlt hét végén ért véget a helikopteres fegyvernem kiemelt, Fire Blade 2017 elnevezésű többnemzeti gyakorlata, ugyanakkor a hazai helikopteresek nem csupán a gyakorlat keretein belül álltak ez időben helyt.
2017-05-15 13:50:53
A Roszoboronexport a napokban szerződést kötött a Bangladesi Légierővel 8 darab Szu-30SzME típusú vadászbombázó vásárlásáról, illetve további 4 példányra pedig opciót jelentettek – írja a BDmilitary.com.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 05. 26., 15:37
Fotók a május 22-én indult Load Diffuser 2017 hadgyakorlatról.
2017. 05. 26., 09:05
A 2017. május 25-i üzemnap galériája.
2017. 05. 25., 10:40
Az a bizonyos tizenöt centi, ami most nagyon sokat számított. A főfutók rendszere bonyolult, mégis az orrfutó szorult be már többször.
Galéria a május 22-én indult Load Diffuser 2017 hadgyakorlatról.

  Legfrissebbek most

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

Harminckilenc esztendeje, 1978. május 26-án vesztette életét Hüse Károly posztumusz őrnagy, a magyar katonai és polgári ejtőernyőzés már életében legendássá vált alakja.