2017. 04. 24. hétfő
György
: 314 Ft   : 293 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Megalakult az Európai Légi Szállítási Parancsnokság

JETfly  |  2007-05-31 09:13:00

Azzal, hogy európai országok egyre gyakrabban vállalnak el békefenntartói és humanitárius feladatokat, s mindezt ráadásul Európán kívül, komoly gondok adódtak a nagy távolságú szállítási kapacitást illetően. Az egyik lehetséges megoldás a társulás, azaz hogy a részt vevő országok egymás szállítógépeit kölcsönösen igénybe vehetik. A NATO rendelkezik ilyen megoldással, ám az igényeket bérelt An-124 gépekkel elégítik ki, aminek sok parancsnok különösebben nem örül.

A NATO-ban számos terv létezik az An-124 kiváltására. Egyebek mellett – elsősorban amerikai nyomásra, ugyanis így egy-két évig meg lehetett volna hosszabbítani a C-17-es gyártósor termelését – tervezték három C-17 beszerzését is. Ez azonban rontja a még mindig készülőfélben lévő európai szállítógép esélyeit, így a biztosnak tünő C-17-beszerzés során még lehetnek meglepetések.

 

A400M – így néz ki, ha majd repülni is tud már (CGI)

Az öreg kontinens elmaradása a nagy távolságokat áthidalni képes szállítási kapacitás terén a hidegháború időszakára vezethető vissza. Akkor ugyanis az elképzelések szerint a Szovjetunió/NATO (mindenki helyettesítse be a neki tetsző verziót) „házhoz" hozta volna a háborút, azaz csupán regionális léptékekben kellett gondolkodni és tervezni. A világ megváltozott, ám az európai válasz, az A400M még legalább kétévnyi távolságra van.Ugyanakkor örömteli tény, hogy egyes európai nemzetek nemcsak felismerték a hiányosságokat, hanem cselekednek is. Az egyik talán leglényegesebb lépés az Európai Légi Szállítási Parancsnokság, az EATC (European Air Transport Command) megalakulása. Az alapító országok, Belgium, Franciaország, Hollandia és Németország szállítási kapacitásának jelentős részét ajánlotta fel a parancsnokságnak, így a C-160 és C-130 gépek a jövőben feltehetőleg még többet fognak repülni, s valószínüleg gazdaságosabban is üzemelnek majd. Ha a négy alapító ország által rendelt 117 A400M gép egy része is a parancsnokság alá kerül, akkor ezzel Európa közel kerül a szállítási kapacitás hiányának felszámolásához.

 

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2017-04-13 11:25:26
Az olasz Leonardo vállalat a torinoi üzemének területén, 2017. április 11-én ünnepélyes keretek között átadta az 500. szériagyártású Eurofighter Typhoon típusú vadászrepülőgépet, mely az Olasz Légierő állományába került.
2017-04-11 14:26:01
Az Egyiptomi Légierő vezetése a napokban tette közzé, hogy 2017. április 4-én újabb 3 darab Rafale érkezett meg Egyiptomba. A mostani leszállítással már 9-re (a megrendelt 24-ből) nőtt az ország felségjelét viselő Rafale-ok száma.
2017-04-10 14:15:34
Repüléstudományi konferenciát rendezett április 6-án, Szolnokon a Nemzeti Közszolgálati Egyetem Hadtudományi és Honvédtisztképző Kar Katonai Repülő Intézete.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 04. 21., 10:38
CFM-hajtóművek, San Francisco–New York: az Airbus szerint ez az igazi MOM-típus... Döntés előtt az eddig tiszta Boeing-flottát repülő Alaska-csoport.
2017. 04. 19., 11:06
Az MH Pápa Bázisrepülőtéren tájékozódott a székesfehérvári NATO Force Integration Unit (Magyarországon települő NATO Erőket Integráló Elem – NFIU HUN) állománya.
2017. 04. 19., 10:47
2017. április 18-án, kedden légifotózáson vett részt A szovjet repülőtér titkai múzeum csapata, melynek során An-26-osból fotózhatták a 30-as és 36-os oldalszámú Gripeneket!
2017. 04. 18., 12:07
Együttműködési megállapodást írt alá április 13-án az európai Airbus Helicopters gyár és a románi IAR Brasov repülőgépgyár.

  Legfrissebbek most

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

Egy nemzet, intézmény, szervezet vagy éppen katonai alakulat életében nagy jelentőséggel bírnak a jeles évfordulók.