2016. 12. 05. hétfő
Vilma
: 314 Ft   : 295 Ft Benzin: 339 Ft/l   Dízel: 352 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Befejeződtek a MiG-31M tesztjei

JETfly  |  2007-05-09 19:13:00

2007. április 27-én Oroszország befejezte a MiG-31 elfogó vadászrepülőgép legújabb verziójának tesztjeit. A MiG-31 típus tulajdonképpen a MiG-25 feljavított változata, amit anno az amerikai B-70 típusú bombázó ellen fejlesztettek ki. Amikor az Egyesült Államok 1967-ben törölte a B-70 típust magas ára miatt, az oroszok is változtattak, és felderítő szerepkörben alkalmazták a MiG-25 típust. A MiG-25-ről időközben kiderült, hogy egy kiváló felderítő repülőgép volt, repülési karakterisztikája (főleg magasság, sebesség vonatkozásában) a legtöbb, ilyen feladatra használt repülőgépénél jobbnak bizonyult, bár nem kelhetett versenyre az amerikai U-2 vagy SR-71 típusú kémrepülőgépekkel.

Van azonban egy hatalmas különbség. Addig, amíg az Egyesült Államok nem adta el a fenti két típust, addig Oroszország több országba exportálta a MiG-25 típusú repülőgépet. A MiG-31 típus a MiG-25 továbbfejlesztett változata, aminek köszönhetően a korábbi hibák nagy részét kiküszöbölték, és így egy nagyon lenyügöző elfogó vadászrepülőgépet alkottak.

A 46 tonna tömegü repülőgép 200 km-es tartományban müködő passzív szenzorokkal, valamint R33 típusú rádióvezérlésü rakétákkal van felszerelve. A MiG-31 nem túl jól manőverezhető, azonban maximális sebessége kompenzálja ezen hiányosságát. A repülőgép maximális sebessége elérheti a 3200 km/h-t is.

A MiG-31 modernizációs programját már a Szovjetunió 1991-es felbomlása után megkezdték. Az eltelt idő alatt a fennmaradt 350 repülőgépből 200-at modernizáltak valamilyen szinten. Az 1980-as években közel 500 darab MiG-31 típusú repülőgépet építettek. Az elmúlt néhány évben a MiG-31-flotta sokkal több pénzt kapott, és így a 25%-os harckészültségi mutatót sikerült 75%-ra emelni.

A MiG-31 típus az orosz légvédelem egyik legfőbb típusa, azonban Oroszország olyan területekre kívánja összpontosítani MiG-31-flottáját, ahol leginkább várható, hogy nagy sebességü „betolakodókkal” találkozhatnak (Kína és Európa). Oroszország bízik abban, hogy a modernizált MiG-31M után lesz külföldi érdeklődés is, és így folytathatják a felújítási munkálatokat. Jelenleg közel 100 darab MiG-31 vár modernizációra.

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!
   MÁSOK ÍRTÁK
2016. 12. 02., 15:40

Repülős ajándékötletek a JETfly Webáruházból!

Válasszon karácsonyi ajándékot a JETfly Webáruházból! Repülős relikviák, könyvek, pilótadzsekik, bakancsok, pólók stb. széles kínálatával várjuk Vásárlóinkat! Kiszállítási akció!
2016. 12. 01., 10:54

Az utolsó Tu-144 utolsó repülései

Tupoljev–NASA repülő laboratórium, orosz gép amerikai műszerekkel. Emlékmű lesz a 77114-es? Akiket irritálnak bizonyos feliratok.
2016. 11. 30., 10:07

A kolumbiai katasztrófa lehetséges okai

El se indulhatott volna ez a gép erre az útvonalra? Amikor nincs kerozinszaga a roncsnak. A navigációs tartalék és a kötelező kitérő reptér.
2016. 11. 30., 10:03

Fehér hattyú

35 éve repül a Tu-160-as nehézbombázó.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

Az idén 15 éves katonai toborzás Bács-Kiskun megyei történetét és eredményeit is megismerték azok, akik az MH Katonai Igazgatási és Központi Nyilvántartó Parancsnokság (MH KIKNYP) kecskeméti irodájának rendezvényén vettek részt a mai napon Kecskeméten, a Pallasz Athéné Egyetemen.