Az Airbus európai repülőgépgyártó konzorcium több milliárd dollárról mond le, hogy megpróbáljon lépést tartani a Boeing 787 Dreamliner sikerével. Mint arról korábban lapunk is beszámolt, az utóbbi időben az Airbus gondokkal küzd, melynek eredményeképpen több alkalommal tartottak munkabeszüntetéseket a cégóriás több gyárában, illetve a tervek szerint az elkövetkező négy évben tízezer dolgozójától válik meg a cég. Most egy nem túl gyakori lépésre szánta el magát a cég: az A350 típust fél áron kínálják a légitársaságok számára. Az akciótól azt remélik, hogy sikerül a Dreamlinerrel szembeni hátrányukon csökkenteni.
Az Airbus A350-800 és 900 típus ára 189 és 215 millió dollár volt, most 102 millió dollárért kínálja a cég a gépeket, ami 46, illetve 53 százalékos árcsökkentést jelent. Nem ritka az, hogy egy cég csökkenti árait, azonban ilyen mértékü „leértékelés” nagyon ritka. A fő konkurens az amerikai Boeing által gyártott Dreamliner – amely minden eladási rekordot megdöntött a közelmúltban –, ők szintén engedtek a gép árából, és a hivatalos 153 millió dollár helyett 102 millió dollárért kínálják.
Az Airbus azt reméli, hogy az árcsökkentés ösztönzőleg hat a légitársaságokra, és növekedni fog a megrendelések száma. Az Emírségek a jövő hétre tervezi egy száz A350 típusú repülőgépről szóló megrendelés bejelentését, amely az eredeti ár szerint 19 és 21,5 millió dollárba kerülne, azonban az árengedménynek köszönhetően a számla „csak” 10 millió dollárra fog rúgni, sőt az sem elképzelhetetlen, hogy még ennél is kevesebbet fognak fizetni, további kedvezményeknek köszönhetően.
Az Airbus arra számít, hogy további megrendeléseket fog kapni. Az amerikai US Airwaytől, 20-30 gép megrendelése körvonalazódik, egy korábbi kölcsönszerződésnek köszönhetően, illetve potenciális vásárlóként jelentkezett a Finnair.
Az Airbus konzorcium problémái akkor kezdődtek, amikor szinte minden erejüket az A380 típusú repülőgép tervezésére, fejlesztésére fordították. A cégnek 2005-ben kellett volna megkezdeni az A380 repülőgép-óriások átadását a megrendelőknek. A gép fejlesztésére a cég 10 milliárd dollárt fordított. 2006 novemberében vált világossá, hogy az A380-asok átadása további tíz hónapot késik.
Mint ahogy arról korábban már lapunkon is beszámoltunk, Dánia - az F-35-ösök érkezésével - folyamatosan vonja ki a hadrendből F-16-os vadászbombázóit, melyek értékesítését már korábban meghirdették. A lehetséges vásárló kilétét a napokban hozták nyilvánosságra.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.