2017. 07. 28. péntek
Szabolcs
: 305 Ft   : 261 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Módosítják a Raptor-pilóták kiképzését

JETfly  |  2007-04-05 20:12:00

A legújabb, együléses harci gépekhez már nem gyártanak kétüléses kiképző- és gyakorlóváltozatokat, a leendő pilóták az adott típus kezelését szimulátorban, majd pedig egyedül, külső instrukciók alapján az első felszállások alkalmával sajátítják el. Ez azonban kockázatos az olyan rendkívül drága harci gépek esetében, mint például az F-22A Raptor, ezért az amerikai légierő vezetése úgy döntött, módosítják a kiképzési programot. Ezentúl a kezdő pilótáknak előbb a lényegesen olcsóbb F-16 Fighting Falconnal kell repülniük, ezt követően ülhetnek csak be a Raptorba. 

Míg egy F-16-os „mindössze" 30-35 millió dollárba kerül, addig egy F-22-es közel 200 milliót kóstál. Így aztán könnyen érthető a US Air Force Kiképzési Parancsnokságának (Training Combat) a döntése, hogy az alapokat előbb az olcsóbb típuson sajátítsák el a kezdők. A Raptorra való kiképzés jelenleg három, jól elkülöníthető szimulátortréning-sorozatra bontható. Az elsőben a leendő F-22-es pilóta megtanulja a gépet vezetni, annak alapvető rendszereit üzemeltetni, gyakorlatilag a hajtómüindítástól a kiguruláson és a felszálláson át a repülésig, majd pedig a leszállásig és a rendszerek leállításáig. A második fázisban a fegyverrendszerek kezelése következik, míg a harmadik a vészelhagyási folyamatokat gyakoroltatja be. Az elmúlt évtizedekben szinte az összes jelentős harcigép-típusnak elkészítették a kiképző- és gyakorlóváltozatát is, napjainkra a mikroelektronika és a vizuális megjelenítés technológiája azonban olyan fejlettségi szintet ért el, hogy a szimulátorok szerepe felértékelődött. A gyakorlat viszont azt mutatja, hogy bizonyos esetekben nem elegendő csak a szimulátor, szükség van a valós repülésre is.

Április első napján a kaliforniai Point Muguban megrendezett légi bemutatón dinamikus bemutatót tartott az egyik F-22A Raptor. A tökéletes aerodinamikai kialakítás, a bődületes erejü hajtómüvek és a fejlett vezérlési rendszerek teszik lehetővé a típus számára a kiváló manőverezőképességet

Jelenleg a Tyndall légibázison települő 43. Vadászrepülő-század feladata a Raptor-pilóták kiképzése, akik ezt követően a Langley támaszpontra vagy Alaszkába kerülnek a már hadrendben álló alakulatokhoz. 

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2017-07-24 15:40:18
A cseh Aero Vodochody repülőgépgyártó vállalat a napokban jelentette be, hogy megkezdődött az ígéretes L-39NG kiképzőgép gyártása. Első körben négy példány épülhet meg.
2017-07-18 16:35:29
Két turnusban, kilencvenhárom tanuló vett részt a nyár első hónapjaiban a kecskeméti repülőbázison szervezett honvédelmi táborokban. Többen közülük ismerősként üdvözölték a kiképzőiket – ők már tavaly is táboroztak a bázison.
2017-07-14 12:04:36
A napokban látott napvilágot a hír, miszerint Oroszország védelmi minisztériuma 2017. július 5-én szerződést kötött az Oroszország Helikopterei Holdinggal - annak is a kazanyi helikoptergyárával, további 10 darab Ansat-U típusú könnyű kiképző forgószárnyas vásárlásáról.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 07. 27., 12:31
Egy Budapest központú regionális cég homályos képe rajzolódik ki, ATR-ekkel, de egyelőre konkrét gépeknek nincs nyoma.
2017. 07. 26., 11:53
Polgári feladatokra is alkalmazhatók a katonai szállítóhelikopterek− mondta a Honvéd Vezérkar főnökhelyettes az M1 aktuális csatornán július 26-án, szerdán.
2017. 07. 25., 10:59

Ejtőernyős ugrás Szolnok felett

Körülbelül háromezer méterről ugrottak ki egy amerikai repülőgépből és egy magyar helikopterből a Black Swan 2017 többnemzeti gyakorlat részeként az MH 2. vitéz Bertalan Árpád Különleges Rendeltetésű Ezred katonái. Az MH 86. Szolnok Helikopter Bázis felett végrehajtott feladat több szempontból is különleges volt.
2017. 07. 24., 09:51
Hetvenöt éve dolgozik a világ legidősebb, 92 éves repülőgépszerelője, akinek esze ágában sincs nyugdíjba vonulni, annyira szereti a szakmáját.

  Legfrissebbek most

Kevés olyan komoly katonai vagy biztonságpolitikai feladat van, melynek kezelésében nem vesz részt az amerikai légierő a maga sajátos eszközeivel, módszereivel. Bár a levegőből valóban nem lehet megnyerni egyetlen háborút sem, de az idén 70 éves haderőnem nélkül nincs kivívott győzelem, sem sikeres NATO-művelet.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

Az alakulat Szomódon található helyőrségi lőterén ünnepelték fegyvernemi napjukat a tatai MH 25. Klapka György Lövészdandár 11. Harckocsi Zászlóaljának katonái július 25-én, kedden.