2016. 12. 03. szombat
Ferenc, Olívia
: 314 Ft   : 295 Ft Benzin: 339 Ft/l   Dízel: 352 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Módosítják a Raptor-pilóták kiképzését

JETfly  |  2007-04-05 20:12:00

A legújabb, együléses harci gépekhez már nem gyártanak kétüléses kiképző- és gyakorlóváltozatokat, a leendő pilóták az adott típus kezelését szimulátorban, majd pedig egyedül, külső instrukciók alapján az első felszállások alkalmával sajátítják el. Ez azonban kockázatos az olyan rendkívül drága harci gépek esetében, mint például az F-22A Raptor, ezért az amerikai légierő vezetése úgy döntött, módosítják a kiképzési programot. Ezentúl a kezdő pilótáknak előbb a lényegesen olcsóbb F-16 Fighting Falconnal kell repülniük, ezt követően ülhetnek csak be a Raptorba. 

Míg egy F-16-os „mindössze" 30-35 millió dollárba kerül, addig egy F-22-es közel 200 milliót kóstál. Így aztán könnyen érthető a US Air Force Kiképzési Parancsnokságának (Training Combat) a döntése, hogy az alapokat előbb az olcsóbb típuson sajátítsák el a kezdők. A Raptorra való kiképzés jelenleg három, jól elkülöníthető szimulátortréning-sorozatra bontható. Az elsőben a leendő F-22-es pilóta megtanulja a gépet vezetni, annak alapvető rendszereit üzemeltetni, gyakorlatilag a hajtómüindítástól a kiguruláson és a felszálláson át a repülésig, majd pedig a leszállásig és a rendszerek leállításáig. A második fázisban a fegyverrendszerek kezelése következik, míg a harmadik a vészelhagyási folyamatokat gyakoroltatja be. Az elmúlt évtizedekben szinte az összes jelentős harcigép-típusnak elkészítették a kiképző- és gyakorlóváltozatát is, napjainkra a mikroelektronika és a vizuális megjelenítés technológiája azonban olyan fejlettségi szintet ért el, hogy a szimulátorok szerepe felértékelődött. A gyakorlat viszont azt mutatja, hogy bizonyos esetekben nem elegendő csak a szimulátor, szükség van a valós repülésre is.

Április első napján a kaliforniai Point Muguban megrendezett légi bemutatón dinamikus bemutatót tartott az egyik F-22A Raptor. A tökéletes aerodinamikai kialakítás, a bődületes erejü hajtómüvek és a fejlett vezérlési rendszerek teszik lehetővé a típus számára a kiváló manőverezőképességet

Jelenleg a Tyndall légibázison települő 43. Vadászrepülő-század feladata a Raptor-pilóták kiképzése, akik ezt követően a Langley támaszpontra vagy Alaszkába kerülnek a már hadrendben álló alakulatokhoz. 

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!
   MÁSOK ÍRTÁK
2016. 12. 02., 15:40

Repülős ajándékötletek a JETfly Webáruházból!

Válasszon karácsonyi ajándékot a JETfly Webáruházból! Repülős relikviák, könyvek, pilótadzsekik, bakancsok, pólók stb. széles kínálatával várjuk Vásárlóinkat! Kiszállítási akció!
2016. 12. 01., 10:54

Az utolsó Tu-144 utolsó repülései

Tupoljev–NASA repülő laboratórium, orosz gép amerikai műszerekkel. Emlékmű lesz a 77114-es? Akiket irritálnak bizonyos feliratok.
2016. 11. 30., 10:07

A kolumbiai katasztrófa lehetséges okai

El se indulhatott volna ez a gép erre az útvonalra? Amikor nincs kerozinszaga a roncsnak. A navigációs tartalék és a kötelező kitérő reptér.
2016. 11. 30., 10:03

Fehér hattyú

35 éve repül a Tu-160-as nehézbombázó.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

Az idén 15 éves katonai toborzás Bács-Kiskun megyei történetét és eredményeit is megismerték azok, akik az MH Katonai Igazgatási és Központi Nyilvántartó Parancsnokság (MH KIKNYP) kecskeméti irodájának rendezvényén vettek részt a mai napon Kecskeméten, a Pallasz Athéné Egyetemen.