2017. 08. 24. csütörtök
Bertalan
: 303 Ft   : 257 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

2006 az orosz repülés fekete éve volt

JETfly  |  2007-03-28 09:03:00

2006 negatív rekordot hozott Oroszországban, a repülőkatasztrófák során életüket vesztett személyek számát tekintve – áll az Államközi Repülési Bizottság nyilvánosságra hozott jelentésében. A bizottság adatai szerint Oroszországban 2006-ban 13 repülési eseményt regisztráltak, amelyek között repülőkatasztrófák is voltak, és amelyek során 318 ember vesztette életét. Összehasonlításképpen a megelőző évben 12 repülőesemény történt, melyek között hét katasztrófa volt, és „mindössze” 56 fő vesztette életét.

A bizottság jelentése szerint a repülőkatasztrófák nagy része az úgynevezett „emberi tényező” miatt következett be, azonban említést tesznek arról is, hogy az oroszországi repülésbiztonságot negatívan befolyásolta a hirtelen átmenet a kiöregedő hazai gépekről a külföldi repülőgépek alkalmazására. A repülőgéppark megújítása után a légi szállítással foglalkozó cégek időzavarba kerültek, és kevesebb időt tudtak fordítani a repülőgép-vezetők képzésére az új technikán. Az új személyzetek úgynevezett „egyszerüsített séma” alapján váltak kiképzettekké, amely végül két komoly repülőkatasztrófához vezetett.

A bizottság szakértőinek véleménye szerint a személyzet nem megfelelő kiképzettsége vezetett a Szibir Légitársaság A-310 típusú repülőgépének katasztrófájához az irkutszki repülőtéren, 2006. július 9-én. A repülőgép a leszállás végrehajtása közben „hosszúra” érkezett, leszaladt a felszállópályáról, beleszaladt a kerítésbe, és kigyulladt. A kivizsgálás során kiderült, hogy a leszállás utáni fékezés közben a gép parancsnoka „spontán és ellenőrzés nélkül” felszálló üzemmódba növelte az egyik hajtómü teljesítményét. Maguk a pilóták sem értették egészen az ütközésig, hogy miért nem lassul a repülőgép. A repülőgép fedélzetén tartózkodó 203 fő közül 125-en életüket vesztették.

A jelentés arra is rámutat, hogy nem csak a külföldi típusok személyzeteinek kiképzettségi szintje alacsony, hiszen a 2006. február 6-án lezuhant Tu-154-es katasztrófáját is a személyzet helytelen cselekedetei okozták. A repülőgép viharba került, és a pilóták „helyrehozhatatlan repülési hibát” vétettek, amelynek következtében a repülőgép dugóhúzóba esett, és lezuhant. A fedélzeten tartózkodó 170 fő életét vesztette.

A nem megfelelő kiképzettség mellett a bizottság további tényezőket is felsorol, amelyek negatívan befolyásolják Oroszországban a repülésbiztonságot. Említést tesznek több esetben a fel- és leszállópályák nem megfelelő állapotáról, az elégtelen fénytechnikai berendezésekről.

Ezen túlmenően a bizottság kiemeli azt a tényt, hogy a repülésbiztonság érdekében kidolgozott terveket nagyrészt nem hajtották végre, többek között elmaradtak a bekövetkezett repülőesemények, repülőkatasztrófák utáni kiértékelések is.

Mindazoknak, akik a repülést választják, egy „vigaszuk” marad: 2006-ban az oroszországi utakon 32 724 személy vesztette életét, és 283 365 személy szenvedett sérüléseket.

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2017-08-08 11:45:18
Augusztus elsejei hatállyal ezred szintű szervezetté vált az MH Pápa Bázisrepülőtér, ezzel új korszak kezdődött az alakulatnál. Az átalakítás utáni első bázissorakozót augusztus 7-én tartották.
2017-08-01 11:39:09
Az egyiptomi védelmi minisztérium 2017. július 26-án megerősítette, hogy megérkezett országukba az első 2 együléses Rafale C típusú többcélú vadászbombázó. Napjainkig az Egyiptomi Légierő a megrendelt 24 Rafale-ból már 11 példánnyal rendelkezik.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 08. 23., 13:12
Hivatalosan is nyugdíjas a legöregebb aktív Jumbó, a tajvaniak kivonták az utasszállító 400-asokat, talán Ausztráliába megy majd Swiss utolsó Avrója.
2017. 08. 22., 14:39
Nem létesített kapcsolatot a magyar polgári légiforgalmi irányítással egy Olaszországból Budapestre tartó személyszállító repülőgép augusztus 22-én, kedden délelőtt.
2017. 08. 22., 09:35
Ami ma már megszokott látvány az MH Pápa Bázisrepülőtéren, az tíz évvel ezelőtt még újdonság volt. 2007. augusztus 27-én történt a C-17-es típus első pápai kiszolgálása.
2017. 08. 21., 12:49
Májusi látogatás Lengyelországban.

  Legfrissebbek most

A közelmúltban már több forrás is beszámolt arról, hogy Indonézia is az orosz Szu-35Sz-szel képzeli el flottájának modernizációját: a hír úgy tűnik, igaz, már darabszámról is olvashatunk.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

Hetvenkét évvel eltűnése után megtalálták a második világháború végén elsüllyedt USS Indianapolis amerikai hadihajó roncsait a Fülöp-szigetek közelében, a Csendes-óceán mélyén - számolt be róla augusztus 20-án, vasárnap a BBC News.