2017. 03. 29. szerda
Auguszta
: 310 Ft   : 287 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

2006 az orosz repülés fekete éve volt

JETfly  |  2007-03-28 09:03:00

2006 negatív rekordot hozott Oroszországban, a repülőkatasztrófák során életüket vesztett személyek számát tekintve – áll az Államközi Repülési Bizottság nyilvánosságra hozott jelentésében. A bizottság adatai szerint Oroszországban 2006-ban 13 repülési eseményt regisztráltak, amelyek között repülőkatasztrófák is voltak, és amelyek során 318 ember vesztette életét. Összehasonlításképpen a megelőző évben 12 repülőesemény történt, melyek között hét katasztrófa volt, és „mindössze” 56 fő vesztette életét.

A bizottság jelentése szerint a repülőkatasztrófák nagy része az úgynevezett „emberi tényező” miatt következett be, azonban említést tesznek arról is, hogy az oroszországi repülésbiztonságot negatívan befolyásolta a hirtelen átmenet a kiöregedő hazai gépekről a külföldi repülőgépek alkalmazására. A repülőgéppark megújítása után a légi szállítással foglalkozó cégek időzavarba kerültek, és kevesebb időt tudtak fordítani a repülőgép-vezetők képzésére az új technikán. Az új személyzetek úgynevezett „egyszerüsített séma” alapján váltak kiképzettekké, amely végül két komoly repülőkatasztrófához vezetett.

A bizottság szakértőinek véleménye szerint a személyzet nem megfelelő kiképzettsége vezetett a Szibir Légitársaság A-310 típusú repülőgépének katasztrófájához az irkutszki repülőtéren, 2006. július 9-én. A repülőgép a leszállás végrehajtása közben „hosszúra” érkezett, leszaladt a felszállópályáról, beleszaladt a kerítésbe, és kigyulladt. A kivizsgálás során kiderült, hogy a leszállás utáni fékezés közben a gép parancsnoka „spontán és ellenőrzés nélkül” felszálló üzemmódba növelte az egyik hajtómü teljesítményét. Maguk a pilóták sem értették egészen az ütközésig, hogy miért nem lassul a repülőgép. A repülőgép fedélzetén tartózkodó 203 fő közül 125-en életüket vesztették.

A jelentés arra is rámutat, hogy nem csak a külföldi típusok személyzeteinek kiképzettségi szintje alacsony, hiszen a 2006. február 6-án lezuhant Tu-154-es katasztrófáját is a személyzet helytelen cselekedetei okozták. A repülőgép viharba került, és a pilóták „helyrehozhatatlan repülési hibát” vétettek, amelynek következtében a repülőgép dugóhúzóba esett, és lezuhant. A fedélzeten tartózkodó 170 fő életét vesztette.

A nem megfelelő kiképzettség mellett a bizottság további tényezőket is felsorol, amelyek negatívan befolyásolják Oroszországban a repülésbiztonságot. Említést tesznek több esetben a fel- és leszállópályák nem megfelelő állapotáról, az elégtelen fénytechnikai berendezésekről.

Ezen túlmenően a bizottság kiemeli azt a tényt, hogy a repülésbiztonság érdekében kidolgozott terveket nagyrészt nem hajtották végre, többek között elmaradtak a bekövetkezett repülőesemények, repülőkatasztrófák utáni kiértékelések is.

Mindazoknak, akik a repülést választják, egy „vigaszuk” marad: 2006-ban az oroszországi utakon 32 724 személy vesztette életét, és 283 365 személy szenvedett sérüléseket.

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2017-03-23 13:41:00
2017. március 16-tól április közepéig hat darab Eurofighter Typhoon állomásozik az izlandi Keflavik repülőterén. A vadászrepülőgépek az Olasz Légierő alakulataitól érkeztek és a NATO észak-európai légvédelmi készültségi erőit fogják támogatni.
2017-03-23 10:44:35
Megkezdődtek az MH 59. Szentgyörgyi Dezső Repülőbázis kettős célú hasznosításra történő átalakításának előkészületei. A tervek szerint 2018 végére kell megfelelnie a katonai és polgári gépeket fogadó repülőtérre vonatkozó civil szabályzóknak és elvárásoknak.
2017-03-22 16:35:07
Mint ahogy arról korábban már lapunkon is beszámoltunk, a Malajziában megrendezett LIMA-2017 nemzetközi légiszalonon mutatkoznak be az Orosz Vitézek új gépeikkel, a Szu-30SzM típussal. Az orosz kötelék programja ráadásul új elemeket is tartalmaz.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 03. 28., 14:37
Történelmi jelentőségű repülésnek is nevezhető az a felszállás, amelyet a napokban hajtott végre a kanadai Bombardier repülőgépgyár új CS100-as repülőgépe amikor nonstop átrepült London City repülőteréről a New York-i JFK-re.
2017. 03. 27., 10:39
Negyven éve ütközött a ködös repülőtéren a két 747-es. Humán faktor és technikai tanulságok.
2017. 03. 24., 13:02
A nagy kérdés az akkumulátor és a hatótávolság. A NASA tervei és a Long EZ rekordváltozata. Óceánrepülés elektromos géppel? Az easy is beszáll a fejlesztésbe.
2017. 03. 23., 16:49

Korszerű kiképzőgépekkel gyarapodik a Magyar Légierő

Elvégezték az utolsó simításokat azokon a Zlin Z−242L típusú repülőgépeken, amelyek március 24-én érkeznek hazai állomáshelyükre.

  Legfrissebbek most

Döntött az Orosz Légierő vezetése – a „Fecskék” lecserélhetik MiG-29-eseiket a legújabb MiG-35-ösökre. Az erről szóló bejelentést a malajziai LIMA-2017 kiállításon hozták nyilvánosságra.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

Amikor egy településen felszámolják a katonai szervezetet, legtöbbször nemcsak munkahelyek tucatjai szűnnek meg, hanem sokszor elvesznek a relikviák, és az évek múltával egyre inkább elhalványul az emlékezet is.