2017. 02. 25. szombat
: 309 Ft   : 291 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

2006 az orosz repülés fekete éve volt

JETfly  |  2007-03-28 09:03:00

2006 negatív rekordot hozott Oroszországban, a repülőkatasztrófák során életüket vesztett személyek számát tekintve – áll az Államközi Repülési Bizottság nyilvánosságra hozott jelentésében. A bizottság adatai szerint Oroszországban 2006-ban 13 repülési eseményt regisztráltak, amelyek között repülőkatasztrófák is voltak, és amelyek során 318 ember vesztette életét. Összehasonlításképpen a megelőző évben 12 repülőesemény történt, melyek között hét katasztrófa volt, és „mindössze” 56 fő vesztette életét.

A bizottság jelentése szerint a repülőkatasztrófák nagy része az úgynevezett „emberi tényező” miatt következett be, azonban említést tesznek arról is, hogy az oroszországi repülésbiztonságot negatívan befolyásolta a hirtelen átmenet a kiöregedő hazai gépekről a külföldi repülőgépek alkalmazására. A repülőgéppark megújítása után a légi szállítással foglalkozó cégek időzavarba kerültek, és kevesebb időt tudtak fordítani a repülőgép-vezetők képzésére az új technikán. Az új személyzetek úgynevezett „egyszerüsített séma” alapján váltak kiképzettekké, amely végül két komoly repülőkatasztrófához vezetett.

A bizottság szakértőinek véleménye szerint a személyzet nem megfelelő kiképzettsége vezetett a Szibir Légitársaság A-310 típusú repülőgépének katasztrófájához az irkutszki repülőtéren, 2006. július 9-én. A repülőgép a leszállás végrehajtása közben „hosszúra” érkezett, leszaladt a felszállópályáról, beleszaladt a kerítésbe, és kigyulladt. A kivizsgálás során kiderült, hogy a leszállás utáni fékezés közben a gép parancsnoka „spontán és ellenőrzés nélkül” felszálló üzemmódba növelte az egyik hajtómü teljesítményét. Maguk a pilóták sem értették egészen az ütközésig, hogy miért nem lassul a repülőgép. A repülőgép fedélzetén tartózkodó 203 fő közül 125-en életüket vesztették.

A jelentés arra is rámutat, hogy nem csak a külföldi típusok személyzeteinek kiképzettségi szintje alacsony, hiszen a 2006. február 6-án lezuhant Tu-154-es katasztrófáját is a személyzet helytelen cselekedetei okozták. A repülőgép viharba került, és a pilóták „helyrehozhatatlan repülési hibát” vétettek, amelynek következtében a repülőgép dugóhúzóba esett, és lezuhant. A fedélzeten tartózkodó 170 fő életét vesztette.

A nem megfelelő kiképzettség mellett a bizottság további tényezőket is felsorol, amelyek negatívan befolyásolják Oroszországban a repülésbiztonságot. Említést tesznek több esetben a fel- és leszállópályák nem megfelelő állapotáról, az elégtelen fénytechnikai berendezésekről.

Ezen túlmenően a bizottság kiemeli azt a tényt, hogy a repülésbiztonság érdekében kidolgozott terveket nagyrészt nem hajtották végre, többek között elmaradtak a bekövetkezett repülőesemények, repülőkatasztrófák utáni kiértékelések is.

Mindazoknak, akik a repülést választják, egy „vigaszuk” marad: 2006-ban az oroszországi utakon 32 724 személy vesztette életét, és 283 365 személy szenvedett sérüléseket.

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!
2017-02-16 09:35:20
A Pakisztáni Légierő még az idén újabb 50 darab Block 3-as verziójú JF-17 Thunder típusú, könnyű vadászrepülőgépet rendel, nyilatkozta a légierő marsallja, illetve a PAC (Pakistan Aeronautical Complex) vállalat vezetője, Arshad Malik.
2017-02-15 12:07:20
2017. február 9-én, az amerikai Lockheed Martin vállalat mariettai üzemének területén ünnepélyes keretek között bemutatta az első Lockheed Martin LM-100J Super Herculest (Model L-382J), mely nem más, mint a C-130J Hercules katonai szállítógép polgári verziója.
2017-02-16 14:44:28
2017. február 14-18. között rendezik meg Bangalorban az Aero India 2017 légi és űrtechnológiai szakkiállítást. Az eseményen számos nemzetközi cég képviselteti magát újabb üzletek reményében: jelen van például a Saab is dinamikus Gripen programmal.
2017-02-15 10:34:41
A Japán Légi Önvédelmi Erő (JASDF) pilótája, Nakano alezredes az első japán repülőgépvezető, aki több hónapos elméleti képzést követően február 7-én levegőbe emelkedhetett az F-35A repülőgéppel.
2017-02-09 11:42:55
A Tunéziai Légierő a napokban átvehette az első 6 darab OH-58D Kiowa Warrior típusú forgószárnyasait. A ceremóniára 2017. február 4-én került sor a Gabes légibázison, melyen részt vett az ország miniszterelnöke, Youssef Chahed is.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 02. 24., 16:05
1300 pilóta hiányzik az orosz légierő jelenlegi állományából.
2017. 02. 23., 10:20
A Szolnoki Sportrepülő Egyesület megkapta a bírósági végzést. A szandai reptér megmaradt, de két klubnak kellett eljönnie onnan. A hangár-per és következményei.
2017. 02. 23., 09:34
Hétfőn Stockholmban aláírták a Gripen vadászgépek korszerűsítéséről és repült óráinak növeléséről szóló szerződést.
2017. 02. 22., 15:39
A horvátok idén döntenek, Szlovénia nem akar új gépeket, a románok és szerbek minőségi és mennyiségi fölénybe kerülnek, ha a magyar légierő nem fejleszt.

  Legfrissebbek most

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

Az indonéz védelmi minisztérium a napokban szerződést kötött a francia NEXTER Systems vállalattal újabb CAESAR (CAmion Equipe d'un Systeme d'ARtillerie) típusú önjáró lövegek beszerzéséről.