2017. 06. 24. szombat
Iván
: 309 Ft   : 277 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

2006 az orosz repülés fekete éve volt

JETfly  |  2007-03-28 09:03:00

2006 negatív rekordot hozott Oroszországban, a repülőkatasztrófák során életüket vesztett személyek számát tekintve – áll az Államközi Repülési Bizottság nyilvánosságra hozott jelentésében. A bizottság adatai szerint Oroszországban 2006-ban 13 repülési eseményt regisztráltak, amelyek között repülőkatasztrófák is voltak, és amelyek során 318 ember vesztette életét. Összehasonlításképpen a megelőző évben 12 repülőesemény történt, melyek között hét katasztrófa volt, és „mindössze” 56 fő vesztette életét.

A bizottság jelentése szerint a repülőkatasztrófák nagy része az úgynevezett „emberi tényező” miatt következett be, azonban említést tesznek arról is, hogy az oroszországi repülésbiztonságot negatívan befolyásolta a hirtelen átmenet a kiöregedő hazai gépekről a külföldi repülőgépek alkalmazására. A repülőgéppark megújítása után a légi szállítással foglalkozó cégek időzavarba kerültek, és kevesebb időt tudtak fordítani a repülőgép-vezetők képzésére az új technikán. Az új személyzetek úgynevezett „egyszerüsített séma” alapján váltak kiképzettekké, amely végül két komoly repülőkatasztrófához vezetett.

A bizottság szakértőinek véleménye szerint a személyzet nem megfelelő kiképzettsége vezetett a Szibir Légitársaság A-310 típusú repülőgépének katasztrófájához az irkutszki repülőtéren, 2006. július 9-én. A repülőgép a leszállás végrehajtása közben „hosszúra” érkezett, leszaladt a felszállópályáról, beleszaladt a kerítésbe, és kigyulladt. A kivizsgálás során kiderült, hogy a leszállás utáni fékezés közben a gép parancsnoka „spontán és ellenőrzés nélkül” felszálló üzemmódba növelte az egyik hajtómü teljesítményét. Maguk a pilóták sem értették egészen az ütközésig, hogy miért nem lassul a repülőgép. A repülőgép fedélzetén tartózkodó 203 fő közül 125-en életüket vesztették.

A jelentés arra is rámutat, hogy nem csak a külföldi típusok személyzeteinek kiképzettségi szintje alacsony, hiszen a 2006. február 6-án lezuhant Tu-154-es katasztrófáját is a személyzet helytelen cselekedetei okozták. A repülőgép viharba került, és a pilóták „helyrehozhatatlan repülési hibát” vétettek, amelynek következtében a repülőgép dugóhúzóba esett, és lezuhant. A fedélzeten tartózkodó 170 fő életét vesztette.

A nem megfelelő kiképzettség mellett a bizottság további tényezőket is felsorol, amelyek negatívan befolyásolják Oroszországban a repülésbiztonságot. Említést tesznek több esetben a fel- és leszállópályák nem megfelelő állapotáról, az elégtelen fénytechnikai berendezésekről.

Ezen túlmenően a bizottság kiemeli azt a tényt, hogy a repülésbiztonság érdekében kidolgozott terveket nagyrészt nem hajtották végre, többek között elmaradtak a bekövetkezett repülőesemények, repülőkatasztrófák utáni kiértékelések is.

Mindazoknak, akik a repülést választják, egy „vigaszuk” marad: 2006-ban az oroszországi utakon 32 724 személy vesztette életét, és 283 365 személy szenvedett sérüléseket.

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2017-06-22 12:06:35
A napokban több kínai hírportálon fotók jelentek meg arról, hogy a kínai Chengdu Aircraft Industry Corporation (CAC) vállalat területén megkezdődött az első, Mianmarnak szánt JF-17 Thunder berepülési programja.
2017-06-21 13:59:19
A Lufthansát választották Európa legjobb légitársaságának (Best Airline in Europe). A díj átadására a Paris Air Show alkalmából, 2017. június 20-án, Le Bourget-ban került sor. A Skytrax légiipari piackutató intézet mintegy 18 millió utast kérdezett meg a témában több, mint 160 országból.
2017-06-16 15:30:30
Mostantól a hét minden egyes napján közlekedik a Ukraine International Airlines Boeing 737-es típusú repülőgépe Kijev Boriszpil repülőtere és a budapesti Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér között. Az új járatot, amelynek első gépe máris majdnem telt házzal érkezett Kijevből, ünnepélyes keretek között fogadták a budapesti repülőtéren.
2017-06-16 12:38:24
Speciális festést kapott egy E-3A Sentry légtérellenőrző (AWACS) repülőgép abból az alkalomból, hogy 35 éve áll az Észak-atlanti Szerződés Szervezete szolgálatában.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 06. 22., 10:31
Kevés jellemzőbb mozzanata van a hazai örökségvédelemnek, mint a Budaörsi Repülőtér nyolcvanadik születésnapja.
2017. 06. 21., 12:47
Az ejtőernyősnek az ugrás soha el nem múló szerelem.
2017. 06. 20., 16:11
A svéd Saab jelenlegi csúcstípusa a JAS-39 Gripen hasonlóan a többi korszerű kortársához folyamatos továbbfejlesztés alatt áll.
2017. 06. 20., 16:10
Az NMA kompozit törzzsel és szárnnyal készül. A Qatar a blokád ellenére nem mond le rendelést. A Boeing negyvenezer új gép eladását prognosztizálja.

  Legfrissebbek most

Az MH Pápa Bázisrepülőtéren települt Stratégiai Légiszállítási Képesség (SAC) program részére június 19-én leszállították az első állandó állomáshelyű C-17-es hajtóművet.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A napokban hozták nyilvánosságra a hírt, mely szerint a Kanadai Különleges Erők Irakban harcoló egységének egyik mesterlövésze 3 450 méterről lőtte le az Iszlám Állam egyik terroristáját, mellyel új rekordot állított fel.