2017. 07. 26. szerda
Anna, Anikó
: 306 Ft   : 263 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Folytatódik az új utántöltőgépek versenye

JETfly  |  2007-02-01 10:32:00

Az USAF 500-nál is több, meglehetősen koros KC-135 tankerét akarja lecserélni. A verseny egyelőre háromesélyes, jelenleg a Boeing KC-767 orra van elöl, ugyanis ezt a típust választotta Olaszország és Japán is. A tanker a 767-200 utasszállító átalakításával született, melynek megközelítőleg 1 milliárd dolláros fejlesztési költségeit a Boeing egyedül állta. A 732 db legyártott KC-135 legfiatalabbja 1965-ben gurult ki a gyárból.

Az évtizedek során a KC-135-ös flottát természetesen folyamatosan javították és modernizálták, így a gépek új hajtómüveket kaptak, az elfáradt szerkezeti elemeket kicserélték. Mára azonban a helyzet már kezd tarthatatlanná válni, hiszen általában a flotta 40%-a különböző karbantartási munkák miatt nem bevethető. A szolgálatban lévő 100 legidősebb KC-135 tavaly átlagosan 80 napot töltött a szerelőhangárban. Ugyanakkor számítások szerint a régi KC-135 továbbüzemeltetése kb. 10 milliárd dollárral olcsóbb lenne, mint új KC-767-ek beszerzése.

CGI az ausztrál KC-30-ról. A siker reményében az EADS a Northrop-Grummannal állt össze

A négy hajtómüves KC-135 összesen 90 tonna üzemanyagot képes befogadni, amiből 68 tonnát áttölthet. Összehasonlításképpen: egy B-52 140 tonnát visz magával, míg egy F-15 5 tonna feletti mennyiséget. A KC-767 nagyjából azonos mennyiségü üzemanyagot hordozhat, mint a KC-135. Az EADS North America az Airbus 330-300-on alapuló KC-30-cal indul, amely 20%-kal több üzemanyagot hordoz, és ezenfelül egyharmaddal több rakományt is képes szállítani. A harmadik és egyben legköltségesebb megoldás a KC-777 lenne, amely a Boeing 777-200LR átalakításával valósulna meg. A 767-hez képest 65%-kal több üzemanyagot és 95%-kal több rakományt képes befogadni. Repülő benzinkutak esetében a nagyobb méret általában előny szokott lenni. A KC-767 azonban méreteiben minimális eltéréssel ugyan, de megegyezik a KC-135-tel, így a földi infrastruktúra változatlan maradhat. Ellentétben a KC-767-essel és a KC-30-assal, amelyet jövőre Ausztrália állít szolgálatba, a 777 még egyelőre csak papíron létezik, kifejlesztése legalább három évet venne igénybe. Ugyanakkor a tervezett 179 db KC-767 vagy KC-30 helyett elegendő lenne 120 db KC-777 is. A beszerzéssel kapcsolatban gyors döntés aligha várható, így a KC-135-ösök valószínüleg még meg fogják élni az 50 éves fordulót is.

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2017-07-18 16:35:29
Két turnusban, kilencvenhárom tanuló vett részt a nyár első hónapjaiban a kecskeméti repülőbázison szervezett honvédelmi táborokban. Többen közülük ismerősként üdvözölték a kiképzőiket – ők már tavaly is táboroztak a bázison.
2017-07-14 12:04:36
A napokban látott napvilágot a hír, miszerint Oroszország védelmi minisztériuma 2017. július 5-én szerződést kötött az Oroszország Helikopterei Holdinggal - annak is a kazanyi helikoptergyárával, további 10 darab Ansat-U típusú könnyű kiképző forgószárnyas vásárlásáról.
2017-07-12 16:37:58
2017. július 11-én, kedden, helyi idő szerint 14 óra 30 perc körül lezuhant a Bangladesi Légierő 102-es oldalszámú Jak-130-as kiképző repülőgépe. A gép kétfős személyzete sikeresen katapultált.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 07. 26., 11:53
Polgári feladatokra is alkalmazhatók a katonai szállítóhelikopterek− mondta a Honvéd Vezérkar főnökhelyettes az M1 aktuális csatornán július 26-án, szerdán.
2017. 07. 25., 10:59

Ejtőernyős ugrás Szolnok felett

Körülbelül háromezer méterről ugrottak ki egy amerikai repülőgépből és egy magyar helikopterből a Black Swan 2017 többnemzeti gyakorlat részeként az MH 2. vitéz Bertalan Árpád Különleges Rendeltetésű Ezred katonái. Az MH 86. Szolnok Helikopter Bázis felett végrehajtott feladat több szempontból is különleges volt.
2017. 07. 24., 09:51
Hetvenöt éve dolgozik a világ legidősebb, 92 éves repülőgépszerelője, akinek esze ágában sincs nyugdíjba vonulni, annyira szereti a szakmáját.
2017. 07. 24., 09:38
A vizes világbajnokság megnyitóját követő napon a főváros XIII. kerületében, a Duna Aréna és környéke légterében megjelentek a Légirendészeti Szolgálat helikopterei.

  Legfrissebbek most

Meg kell tartani és fejleszteni kell a honvédség különböző katonai képességeit, mert ez az ország biztonságának garanciája – mondta dr. Simicskó István honvédelmi miniszter július 25-én, kedden Szolnokon, a négy Mi−17-es helikopter ipari nagyjavítás utáni használatbavétele alkalmából rendezett ünnepségen.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A sikeresen teljesített Tobruq Legacy 2017 többnemzeti, kis-közeli hatótávolságú légvédelmi rakéta harcászati gyakorlat, valamint az éleslövészet után hazatértek az MH 12. Arrabona Légvédelmi Rakétaezred honvédjei Csehországból.