2017. 04. 23.
Béla
: 314 Ft   : 293 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Folytatódik az új utántöltőgépek versenye

JETfly  |  2007-02-01 10:32:00

Az USAF 500-nál is több, meglehetősen koros KC-135 tankerét akarja lecserélni. A verseny egyelőre háromesélyes, jelenleg a Boeing KC-767 orra van elöl, ugyanis ezt a típust választotta Olaszország és Japán is. A tanker a 767-200 utasszállító átalakításával született, melynek megközelítőleg 1 milliárd dolláros fejlesztési költségeit a Boeing egyedül állta. A 732 db legyártott KC-135 legfiatalabbja 1965-ben gurult ki a gyárból.

Az évtizedek során a KC-135-ös flottát természetesen folyamatosan javították és modernizálták, így a gépek új hajtómüveket kaptak, az elfáradt szerkezeti elemeket kicserélték. Mára azonban a helyzet már kezd tarthatatlanná válni, hiszen általában a flotta 40%-a különböző karbantartási munkák miatt nem bevethető. A szolgálatban lévő 100 legidősebb KC-135 tavaly átlagosan 80 napot töltött a szerelőhangárban. Ugyanakkor számítások szerint a régi KC-135 továbbüzemeltetése kb. 10 milliárd dollárral olcsóbb lenne, mint új KC-767-ek beszerzése.

CGI az ausztrál KC-30-ról. A siker reményében az EADS a Northrop-Grummannal állt össze

A négy hajtómüves KC-135 összesen 90 tonna üzemanyagot képes befogadni, amiből 68 tonnát áttölthet. Összehasonlításképpen: egy B-52 140 tonnát visz magával, míg egy F-15 5 tonna feletti mennyiséget. A KC-767 nagyjából azonos mennyiségü üzemanyagot hordozhat, mint a KC-135. Az EADS North America az Airbus 330-300-on alapuló KC-30-cal indul, amely 20%-kal több üzemanyagot hordoz, és ezenfelül egyharmaddal több rakományt is képes szállítani. A harmadik és egyben legköltségesebb megoldás a KC-777 lenne, amely a Boeing 777-200LR átalakításával valósulna meg. A 767-hez képest 65%-kal több üzemanyagot és 95%-kal több rakományt képes befogadni. Repülő benzinkutak esetében a nagyobb méret általában előny szokott lenni. A KC-767 azonban méreteiben minimális eltéréssel ugyan, de megegyezik a KC-135-tel, így a földi infrastruktúra változatlan maradhat. Ellentétben a KC-767-essel és a KC-30-assal, amelyet jövőre Ausztrália állít szolgálatba, a 777 még egyelőre csak papíron létezik, kifejlesztése legalább három évet venne igénybe. Ugyanakkor a tervezett 179 db KC-767 vagy KC-30 helyett elegendő lenne 120 db KC-777 is. A beszerzéssel kapcsolatban gyors döntés aligha várható, így a KC-135-ösök valószínüleg még meg fogják élni az 50 éves fordulót is.

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2017-04-13 11:25:26
Az olasz Leonardo vállalat a torinoi üzemének területén, 2017. április 11-én ünnepélyes keretek között átadta az 500. szériagyártású Eurofighter Typhoon típusú vadászrepülőgépet, mely az Olasz Légierő állományába került.
2017-04-11 14:26:01
Az Egyiptomi Légierő vezetése a napokban tette közzé, hogy 2017. április 4-én újabb 3 darab Rafale érkezett meg Egyiptomba. A mostani leszállítással már 9-re (a megrendelt 24-ből) nőtt az ország felségjelét viselő Rafale-ok száma.
2017-04-10 14:15:34
Repüléstudományi konferenciát rendezett április 6-án, Szolnokon a Nemzeti Közszolgálati Egyetem Hadtudományi és Honvédtisztképző Kar Katonai Repülő Intézete.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 04. 21., 10:38
CFM-hajtóművek, San Francisco–New York: az Airbus szerint ez az igazi MOM-típus... Döntés előtt az eddig tiszta Boeing-flottát repülő Alaska-csoport.
2017. 04. 19., 11:06
Az MH Pápa Bázisrepülőtéren tájékozódott a székesfehérvári NATO Force Integration Unit (Magyarországon települő NATO Erőket Integráló Elem – NFIU HUN) állománya.
2017. 04. 19., 10:47
2017. április 18-án, kedden légifotózáson vett részt A szovjet repülőtér titkai múzeum csapata, melynek során An-26-osból fotózhatták a 30-as és 36-os oldalszámú Gripeneket!
2017. 04. 18., 12:07
Együttműködési megállapodást írt alá április 13-án az európai Airbus Helicopters gyár és a románi IAR Brasov repülőgépgyár.

  Legfrissebbek most

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

Egy nemzet, intézmény, szervezet vagy éppen katonai alakulat életében nagy jelentőséggel bírnak a jeles évfordulók.