2017. 01. 22.
Artúr, Vince
: 308 Ft   : 290 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Folytatódik az új utántöltőgépek versenye

JETfly  |  2007-02-01 10:32:00

Az USAF 500-nál is több, meglehetősen koros KC-135 tankerét akarja lecserélni. A verseny egyelőre háromesélyes, jelenleg a Boeing KC-767 orra van elöl, ugyanis ezt a típust választotta Olaszország és Japán is. A tanker a 767-200 utasszállító átalakításával született, melynek megközelítőleg 1 milliárd dolláros fejlesztési költségeit a Boeing egyedül állta. A 732 db legyártott KC-135 legfiatalabbja 1965-ben gurult ki a gyárból.

Az évtizedek során a KC-135-ös flottát természetesen folyamatosan javították és modernizálták, így a gépek új hajtómüveket kaptak, az elfáradt szerkezeti elemeket kicserélték. Mára azonban a helyzet már kezd tarthatatlanná válni, hiszen általában a flotta 40%-a különböző karbantartási munkák miatt nem bevethető. A szolgálatban lévő 100 legidősebb KC-135 tavaly átlagosan 80 napot töltött a szerelőhangárban. Ugyanakkor számítások szerint a régi KC-135 továbbüzemeltetése kb. 10 milliárd dollárral olcsóbb lenne, mint új KC-767-ek beszerzése.

CGI az ausztrál KC-30-ról. A siker reményében az EADS a Northrop-Grummannal állt össze

A négy hajtómüves KC-135 összesen 90 tonna üzemanyagot képes befogadni, amiből 68 tonnát áttölthet. Összehasonlításképpen: egy B-52 140 tonnát visz magával, míg egy F-15 5 tonna feletti mennyiséget. A KC-767 nagyjából azonos mennyiségü üzemanyagot hordozhat, mint a KC-135. Az EADS North America az Airbus 330-300-on alapuló KC-30-cal indul, amely 20%-kal több üzemanyagot hordoz, és ezenfelül egyharmaddal több rakományt is képes szállítani. A harmadik és egyben legköltségesebb megoldás a KC-777 lenne, amely a Boeing 777-200LR átalakításával valósulna meg. A 767-hez képest 65%-kal több üzemanyagot és 95%-kal több rakományt képes befogadni. Repülő benzinkutak esetében a nagyobb méret általában előny szokott lenni. A KC-767 azonban méreteiben minimális eltéréssel ugyan, de megegyezik a KC-135-tel, így a földi infrastruktúra változatlan maradhat. Ellentétben a KC-767-essel és a KC-30-assal, amelyet jövőre Ausztrália állít szolgálatba, a 777 még egyelőre csak papíron létezik, kifejlesztése legalább három évet venne igénybe. Ugyanakkor a tervezett 179 db KC-767 vagy KC-30 helyett elegendő lenne 120 db KC-777 is. A beszerzéssel kapcsolatban gyors döntés aligha várható, így a KC-135-ösök valószínüleg még meg fogják élni az 50 éves fordulót is.

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!
2017-01-16 10:44:24
2017. január 14-én szombaton, helyi idő szerint 9:27-kor a Hat Yai-ban megrendezett gyereknapi rendezvényen lezuhant a Thai Királyi Légierő egyik JAS-39 Gripen típusú vadászrepülőgépe.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 01. 20., 15:21
Start Abu Dhabiban, zárás Indianapolisban, Budapest mellett két meg nem nevezett európai helyszín, plusz Kazany. Két új teljes jogú Master-versenyző.
2017. 01. 20., 10:36
Részletes képgaléria az Ukrán Állami Repülési Múzeumból.
2017. 01. 19., 10:19
Megkezdődött a Magyar Honvédség kiképző pilótáinak felkészítése a honvédség új típusú kiképző repülőgépeire.
2017. 01. 18., 11:28
A nagy hidegben a szokásosnál is alaposabban kell felkészítenie a repülőgépeket a Szentgyörgyi Dezső Repülőbázis műszaki csapatának.

  Legfrissebbek most

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most