A MiG orosz repülőgépgyártó vállalat által kifejlesztett MiG-AT típusú oktató-gyakorló repülőgépbe 2007 első felében beépítenek egy, a Szojuz gépgyár által kifejlesztett RD-1700 típusú hajtóművet. Így a jelenleg „rendszeresített” francia Larzac típusú hajtómű mellett egy orosz hajtóművel kezdi meg a kísérleti repüléseket a repülőgép.
Információink szerint az első RD-1700 típusú hajtómüvet napjainkban építik be a 821-es oldalszámú kísérleti MiG-AT oktató-gyakorló repülőgépbe. „Először a hajtómü földi ellenőrzése történik meg, csak azután emelkedik levegőbe” – mondta a gyár képviselője.
„A 823-as oldalszámú, második kísérleti MiG-AT repülőgépet 2007-ben marketingcélokra tervezzük felhasználni – a lehetséges megrendelők meggyőzése a cél.”
A szakértő véleménye szerint a „hibrid” MiG-AT oktató-gyakorló repülőgéppel 40-50 óra kísérleti repülést terveznek végrehajtani, azonban amennyiben a kísérletek jól haladnak, az RD-1700 típusú hajtómüvel nem lesznek gondok, rövidíthető a kísérlet, előbb kezdődhetnek meg a repülések immár két orosz hajtómüvel.
A gyár képviselője kiemelte, hogy napjainkban külföldön egyre nagyobb az érdeklődés a „tisztán” orosz MiG-AT iránt – orosz hajtómüvekkel és orosz repülési elektronikával.
A két kísérleti MiG-AT repülőgép ez idáig több mint 1200 felszállást hajtott végre, és összesen 750-800 órát töltöttek a levegőben.
Mint ahogy arról korábban már lapunkon is beszámoltunk, Dánia - az F-35-ösök érkezésével - folyamatosan vonja ki a hadrendből F-16-os vadászbombázóit, melyek értékesítését már korábban meghirdették. A lehetséges vásárló kilétét a napokban hozták nyilvánosságra.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.