2017. 01. 22.
Artúr, Vince
: 308 Ft   : 290 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Végre kedvező üzemeltetési tapasztalatok az indiai MiG-21-es vadászgépekkel

JETfly  |  2007-01-11 09:32:00

Maguk az indiaiak is meglepetéssel konstatálták, hogy a korábbi évekkel ellentétben 2006-ban a légierő egyetlen MiG-21-et sem vesztett, hiszen régebben kimondottan gyakoriak voltak a típussal kapcsolatos balesetek. Ezt az eredményt elsősorban maguknak, s nem a szerencsének köszönhetik, hiszen az elmúlt 30 évben India az évenkénti incidensek (repeseménytől katasztrófáig) számát 75%-kal csökkentette.

A  teljesítményre részben az Indiai Légierő evolúciója is választ ad, amely során a jelen egyik leghatékonyabb légierejévé fejlődött. A folyamat egyik része az egyre modernebb típusok üzemeltetése és részben gyártása. A saját fejlesztésü Ajeet és Marut gépektől, illetve a licencben épített Folland Gnatoktól, amelyek kevésbé összetett típusok, a Hawker Hunteren és MiG-27-en át jutott el az indiai repülőgépipar a licencben gyártott Szu-30-okig. India még 1963-ban rendelte az akkori Szovjetuniótól az első MiG-21-et, és ettől az időponttól számolható egyébként a szovjet/orosz repülőgépipar indiai diadalmenete is. A 90-es évek közepétől azonban elkezdtek "potyogni", így mára az Indiai Légierőben "csupán" 64 modernizált MiG-21 szolgál, míg további 81, szintén modernizált gépet tartalékban tartanak, illetve kiképzési célokra használják. Lassan azonban ezen gépek fölött is eljár az idő, ugyanis egyrészt a típus nem éppen mai darab, másrészt az indiaiak ugyan orosz gépeket vásárolnak, ám az angol légierő hatásának köszönhetően nyugati módszerekkel képezik ki az állományt, ami állítólag jobban igénybe veszi a repülőeszközöket.

A saját gyártású Ajeet vadász az angol Gnat alapos módosításával készült

Az elmúlt évek baleseteinek okát azonban végre sikerült megtalálni és 2006-ra kiküszöbölni. Az esetek többségében a meghibásodás az üzemanyagpumpák számlájára volt írható. A megbízhatatlan alkatrész kicserélésével a MiG-21-ek valószínüleg még évekig szolgálatban maradnak.

Ismert kép az elhíresült Cope India 2004 gyakorlatról

A honi repülőgépipar fejlődése, illetve a megfelelő logisztikai háttér biztosítása, magyarul a repülőpark biztonságos, megbízható és hatékony üzemeltetése az, ami valójában egy légierőt a legrangosabbak közé emel. India tehát nem csupán modern gépekkel és jól kiképzett pilótákkal rendelkezik, hanem képes ezeket üzemeltetni és alkalmazni is.

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!
2017-01-16 10:44:24
2017. január 14-én szombaton, helyi idő szerint 9:27-kor a Hat Yai-ban megrendezett gyereknapi rendezvényen lezuhant a Thai Királyi Légierő egyik JAS-39 Gripen típusú vadászrepülőgépe.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 01. 20., 15:21
Start Abu Dhabiban, zárás Indianapolisban, Budapest mellett két meg nem nevezett európai helyszín, plusz Kazany. Két új teljes jogú Master-versenyző.
2017. 01. 20., 10:36
Részletes képgaléria az Ukrán Állami Repülési Múzeumból.
2017. 01. 19., 10:19
Megkezdődött a Magyar Honvédség kiképző pilótáinak felkészítése a honvédség új típusú kiképző repülőgépeire.
2017. 01. 18., 11:28
A nagy hidegben a szokásosnál is alaposabban kell felkészítenie a repülőgépeket a Szentgyörgyi Dezső Repülőbázis műszaki csapatának.

  Legfrissebbek most

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most