2017. 04. 27. csütörtök
Zita
: 312 Ft   : 286 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Végre kedvező üzemeltetési tapasztalatok az indiai MiG-21-es vadászgépekkel

JETfly  |  2007-01-11 09:32:00

Maguk az indiaiak is meglepetéssel konstatálták, hogy a korábbi évekkel ellentétben 2006-ban a légierő egyetlen MiG-21-et sem vesztett, hiszen régebben kimondottan gyakoriak voltak a típussal kapcsolatos balesetek. Ezt az eredményt elsősorban maguknak, s nem a szerencsének köszönhetik, hiszen az elmúlt 30 évben India az évenkénti incidensek (repeseménytől katasztrófáig) számát 75%-kal csökkentette.

A  teljesítményre részben az Indiai Légierő evolúciója is választ ad, amely során a jelen egyik leghatékonyabb légierejévé fejlődött. A folyamat egyik része az egyre modernebb típusok üzemeltetése és részben gyártása. A saját fejlesztésü Ajeet és Marut gépektől, illetve a licencben épített Folland Gnatoktól, amelyek kevésbé összetett típusok, a Hawker Hunteren és MiG-27-en át jutott el az indiai repülőgépipar a licencben gyártott Szu-30-okig. India még 1963-ban rendelte az akkori Szovjetuniótól az első MiG-21-et, és ettől az időponttól számolható egyébként a szovjet/orosz repülőgépipar indiai diadalmenete is. A 90-es évek közepétől azonban elkezdtek "potyogni", így mára az Indiai Légierőben "csupán" 64 modernizált MiG-21 szolgál, míg további 81, szintén modernizált gépet tartalékban tartanak, illetve kiképzési célokra használják. Lassan azonban ezen gépek fölött is eljár az idő, ugyanis egyrészt a típus nem éppen mai darab, másrészt az indiaiak ugyan orosz gépeket vásárolnak, ám az angol légierő hatásának köszönhetően nyugati módszerekkel képezik ki az állományt, ami állítólag jobban igénybe veszi a repülőeszközöket.

A saját gyártású Ajeet vadász az angol Gnat alapos módosításával készült

Az elmúlt évek baleseteinek okát azonban végre sikerült megtalálni és 2006-ra kiküszöbölni. Az esetek többségében a meghibásodás az üzemanyagpumpák számlájára volt írható. A megbízhatatlan alkatrész kicserélésével a MiG-21-ek valószínüleg még évekig szolgálatban maradnak.

Ismert kép az elhíresült Cope India 2004 gyakorlatról

A honi repülőgépipar fejlődése, illetve a megfelelő logisztikai háttér biztosítása, magyarul a repülőpark biztonságos, megbízható és hatékony üzemeltetése az, ami valójában egy légierőt a legrangosabbak közé emel. India tehát nem csupán modern gépekkel és jól kiképzett pilótákkal rendelkezik, hanem képes ezeket üzemeltetni és alkalmazni is.

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2017-04-19 12:03:14
A napokban az olasz Alenia Aermacchi vállalat leszállította Ausztráliának a soron következő, ötödik C-27J Spartan típusú szállítógépet. A repülőgép (A34-004) az Ausztrál Királyi Légierő richmondi légibázisán landolt.
2017-04-13 11:25:26
Az olasz Leonardo vállalat a torinoi üzemének területén, 2017. április 11-én ünnepélyes keretek között átadta az 500. szériagyártású Eurofighter Typhoon típusú vadászrepülőgépet, mely az Olasz Légierő állományába került.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 04. 26., 12:14
Észtországban az ötödik generációs gépek, kétszáz kilométerre az orosz határtól. Repült-e bevetést izraeli F-35-ös szíriai célpontok ellen?
2017. 04. 26., 11:21

Videó a Gripenek légifotózásáról

Elkészült a videó A szovjet repülőtér titkai múzeum csapatának légifotózásáról.
2017. 04. 25., 10:40
Képgaléria az idei, Hollandiában megrendezett gyakorlatról.
2017. 04. 24., 09:10
1997 hideg, szeles áprilisában, Loire melletti bázisáról (Tours Val de Loire repülőtér) települt Kecskemétre az Armée de l'Air Alpha Jet géppárja.

  Legfrissebbek most

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

1917. április 6-án új szakaszához érkezett az akkor már három éve dúló első világháború: e napon ugyanis az Amerikai Egyesült Államok hadba lépett az antant oldalán.