2017. 08. 19. szombat
Huba
: 304 Ft   : 259 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Pilótahiba okozta az F-16 balesetét Spangdahlem közelében

JETfly  |  2006-12-27 15:51:27

A vizsgálatok kiderítették, hogy szeptember 14-én leszállás közben a repülőgép egy reptéri antennának ütközött, amely megrongálta a futóművet. A pilóta sikeresen katapultált, mielőtt a repülőgép a bázistól négy mérföldre északra, füves területre csapódott.

A balesetet vizsgáló csoport teljes jelentését nem hozták nyilvánosságra, azonban a légierő négyoldalas sajtóközleményt adott ki a baleset körülményeiről.

Mint az a sajtóközleményből kiderült, Trevor Merrell főhadnagynak (a 337-es oldalszámú F-16 fedélzetén) volt egy pillanatnyi figyelemkihagyása a leszállóirányon, valamint a vizsgálóbizottság jelentése szerint a balesethez hozzájárult a spangdahlemi leszállópálya délnyugati „vizuális illúziója”. A spagdahlemi légibázis köztudott „vizuális illúziója” a legtöbb légibázis megközelítéséhez képest szokatlan. A délnyugati irányú megközelítés végénél emelkedő található, amely a pilóta számára azt a hatást kelti, mintha a valósnál magasabb siklópályán közelítené meg a leszállópályát – nyilatkozta a bizottság.

Ez kelti a „drug-in” hatást – áll a jelentésben. A leszállópálya vége előtt található völgy tovább fokozza az illúziót.

A 22. század állományába tartozó 28 éves Merrell a balesetet megelőzően szintén nem volt tisztában a leszállópálya szokatlan földrajzi elhelyezkedésével. A légibázis másik leszállópályája lejtős és gyakrabban használt.

Merrell egy négyes kötelék tagjaként rutin-kiképzőrepülést végzett, mielőtt a repülőgép az antennának ütközött a tetejétől 15 hüvelykre, és Oberkail községen kívül a földbe csapódott.

A Peter Davidson ezredes által vezetett Ramsteini Légibázis vizsgálóbizottsága megállapította, hogy egy figyelemmel kísért balesetről van szó a vonatkozó utasítások maradéktalan betartásával, melynek köszönhetően személyi sérülés nem történt, és a földön okozott károkat is minimálisra csökkentették.

A baleset, valamint a vizsgálóbizottság javaslatainak hatására az Amerikai Légierő koordinálva a Német Védelmi Minisztériummal és kormányzati tagokkal a következő módosításokat hajtotta végre:

– Eltávolították a távoli irányadó antennát, és új oktatási követelményeket vezettek be.

– Tekintettel a becsapódás helyéhez közeli lakott területre, a légierő alternatív helyszínt keres a hasonló helyzetbe kerülő repülőgépek biztonságos leszállításához. A légierő tervei szerint a Baumholder Range-et használná mint elsődleges kényszerleszálló területet.

– Az is részletes áttekintésre kerül, hogy a légierő hogyan értesíti a helyi civil katasztrófaelhárítókat. Januárra terveznek egy repülőgépkatasztrófa-elhárítási gyakorlatot a helyi szervezetekkel együttmüködésben – olvasható a sajtóközleményben.

– A sajtóközlemény nem tartalmaz arra vonatkozó információt, hogy Merrell főhadnaggyal szemben indítottak-e vagy indítani fognak-e bármilyen eljárást. Bár a repülőgép lezuhanását Merrell hibája okozta, a bizottság vezetője úgy nyilatkozott, hogy a pilóta által elkövetett hibák „nem voltak olyan kirívóak egy, az ő gyakorlatával rendelkező repülőgép-vezetőtől”.

A baleset lefolyása:

12.45: A repülőgép nekiütközik a földi adónak

12.46: A bázis irányítói értesítik a Német Légi Irányítást Langenban

13.01: A bázis irányítói értesítik Langent a lehetséges katapultálásról

13.05: A repülőgép vezetője katapultál

13.05: Langen értesíti a Muensterban található Kutató Koordinációs Központot

13.06: A repülőgép becsapódik a földbe

13.10: A muensteri központ értesíti a helyi kutatóközpontot Trierben

13.10: A Trieri Kutatóközpont kapcsolatba lép a baleset körzetében található, helyi tüzoltó erőkkel

13.10: Értesítik a Wittlichben állomásozó ADAC helikoptert

13.16: A Spangdahlemi Légibázis tüzoltó és egészségügyi (együttesen mentő személyzet) személyzete megérkezik a katapultálást végrehajtó pilótához

13.17: Az ADAC helikopter megérkezik a baleset helyszínére

13.19: A helyi mentőegységek a helyszínre érnek

13.30: A Spangdahlemi Légibázis tüzoltó egysége a helyszínre érkezik

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2017-08-08 11:45:18
Augusztus elsejei hatállyal ezred szintű szervezetté vált az MH Pápa Bázisrepülőtér, ezzel új korszak kezdődött az alakulatnál. Az átalakítás utáni első bázissorakozót augusztus 7-én tartották.
2017-08-01 11:39:09
Az egyiptomi védelmi minisztérium 2017. július 26-án megerősítette, hogy megérkezett országukba az első 2 együléses Rafale C típusú többcélú vadászbombázó. Napjainkig az Egyiptomi Légierő a megrendelt 24 Rafale-ból már 11 példánnyal rendelkezik.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 08. 18., 09:25
Dr. Benkő Tibor vezérezredes elmondta: idén a tisztavatás utáni légi és vízi parádén a honvédség technikai eszközei is megjelennek az Országház előtt.
2017. 08. 17., 15:14
Hagyomány, hogy a katonai alakulatok és nekik otthont adó város között igyekeznek jó kapcsolatokat kialakítani. Különösen így van ez Szolnokon, amelynek közelében a 86. Helikopter Bázis található.
2017. 08. 17., 09:25
A fonyódi kikötőben áll az az emlékmű, amely egy 106 évvel ezelőtti eseményre, a Balaton első átrepülésére emlékeztet.
2017. 08. 16., 10:12
A repülők napja alkalmából kedden a köztemetőben megemlékeztek a II. világháborúban hősi halált halt és a békében, szolgálatteljesítés közben a Magyar Néphadseregben és a Magyar Honvédség kötelékében életüket vesztett repülőkatonákról.

  Legfrissebbek most

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

Az Oroszország Helikopterei Holding karöltve az IHSRC (Iran Helicopter Support Renewal Company) vállalattal megkezdte Iránban a Ka-226T típusú könnyű, többcélú helikopter extrém magas hőmérsékleti tesztjeit.