2017. 06. 26. hétfő
János, Pál
: 309 Ft   : 277 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Pilótahiba okozta az F-16 balesetét Spangdahlem közelében

JETfly  |  2006-12-27 15:51:27

A vizsgálatok kiderítették, hogy szeptember 14-én leszállás közben a repülőgép egy reptéri antennának ütközött, amely megrongálta a futóművet. A pilóta sikeresen katapultált, mielőtt a repülőgép a bázistól négy mérföldre északra, füves területre csapódott.

A balesetet vizsgáló csoport teljes jelentését nem hozták nyilvánosságra, azonban a légierő négyoldalas sajtóközleményt adott ki a baleset körülményeiről.

Mint az a sajtóközleményből kiderült, Trevor Merrell főhadnagynak (a 337-es oldalszámú F-16 fedélzetén) volt egy pillanatnyi figyelemkihagyása a leszállóirányon, valamint a vizsgálóbizottság jelentése szerint a balesethez hozzájárult a spangdahlemi leszállópálya délnyugati „vizuális illúziója”. A spagdahlemi légibázis köztudott „vizuális illúziója” a legtöbb légibázis megközelítéséhez képest szokatlan. A délnyugati irányú megközelítés végénél emelkedő található, amely a pilóta számára azt a hatást kelti, mintha a valósnál magasabb siklópályán közelítené meg a leszállópályát – nyilatkozta a bizottság.

Ez kelti a „drug-in” hatást – áll a jelentésben. A leszállópálya vége előtt található völgy tovább fokozza az illúziót.

A 22. század állományába tartozó 28 éves Merrell a balesetet megelőzően szintén nem volt tisztában a leszállópálya szokatlan földrajzi elhelyezkedésével. A légibázis másik leszállópályája lejtős és gyakrabban használt.

Merrell egy négyes kötelék tagjaként rutin-kiképzőrepülést végzett, mielőtt a repülőgép az antennának ütközött a tetejétől 15 hüvelykre, és Oberkail községen kívül a földbe csapódott.

A Peter Davidson ezredes által vezetett Ramsteini Légibázis vizsgálóbizottsága megállapította, hogy egy figyelemmel kísért balesetről van szó a vonatkozó utasítások maradéktalan betartásával, melynek köszönhetően személyi sérülés nem történt, és a földön okozott károkat is minimálisra csökkentették.

A baleset, valamint a vizsgálóbizottság javaslatainak hatására az Amerikai Légierő koordinálva a Német Védelmi Minisztériummal és kormányzati tagokkal a következő módosításokat hajtotta végre:

– Eltávolították a távoli irányadó antennát, és új oktatási követelményeket vezettek be.

– Tekintettel a becsapódás helyéhez közeli lakott területre, a légierő alternatív helyszínt keres a hasonló helyzetbe kerülő repülőgépek biztonságos leszállításához. A légierő tervei szerint a Baumholder Range-et használná mint elsődleges kényszerleszálló területet.

– Az is részletes áttekintésre kerül, hogy a légierő hogyan értesíti a helyi civil katasztrófaelhárítókat. Januárra terveznek egy repülőgépkatasztrófa-elhárítási gyakorlatot a helyi szervezetekkel együttmüködésben – olvasható a sajtóközleményben.

– A sajtóközlemény nem tartalmaz arra vonatkozó információt, hogy Merrell főhadnaggyal szemben indítottak-e vagy indítani fognak-e bármilyen eljárást. Bár a repülőgép lezuhanását Merrell hibája okozta, a bizottság vezetője úgy nyilatkozott, hogy a pilóta által elkövetett hibák „nem voltak olyan kirívóak egy, az ő gyakorlatával rendelkező repülőgép-vezetőtől”.

A baleset lefolyása:

12.45: A repülőgép nekiütközik a földi adónak

12.46: A bázis irányítói értesítik a Német Légi Irányítást Langenban

13.01: A bázis irányítói értesítik Langent a lehetséges katapultálásról

13.05: A repülőgép vezetője katapultál

13.05: Langen értesíti a Muensterban található Kutató Koordinációs Központot

13.06: A repülőgép becsapódik a földbe

13.10: A muensteri központ értesíti a helyi kutatóközpontot Trierben

13.10: A Trieri Kutatóközpont kapcsolatba lép a baleset körzetében található, helyi tüzoltó erőkkel

13.10: Értesítik a Wittlichben állomásozó ADAC helikoptert

13.16: A Spangdahlemi Légibázis tüzoltó és egészségügyi (együttesen mentő személyzet) személyzete megérkezik a katapultálást végrehajtó pilótához

13.17: Az ADAC helikopter megérkezik a baleset helyszínére

13.19: A helyi mentőegységek a helyszínre érnek

13.30: A Spangdahlemi Légibázis tüzoltó egysége a helyszínre érkezik

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2017-06-22 12:06:35
A napokban több kínai hírportálon fotók jelentek meg arról, hogy a kínai Chengdu Aircraft Industry Corporation (CAC) vállalat területén megkezdődött az első, Mianmarnak szánt JF-17 Thunder berepülési programja.
2017-06-21 13:59:19
A Lufthansát választották Európa legjobb légitársaságának (Best Airline in Europe). A díj átadására a Paris Air Show alkalmából, 2017. június 20-án, Le Bourget-ban került sor. A Skytrax légiipari piackutató intézet mintegy 18 millió utast kérdezett meg a témában több, mint 160 országból.
2017-06-16 15:30:30
Mostantól a hét minden egyes napján közlekedik a Ukraine International Airlines Boeing 737-es típusú repülőgépe Kijev Boriszpil repülőtere és a budapesti Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér között. Az új járatot, amelynek első gépe máris majdnem telt házzal érkezett Kijevből, ünnepélyes keretek között fogadták a budapesti repülőtéren.
2017-06-16 12:38:24
Speciális festést kapott egy E-3A Sentry légtérellenőrző (AWACS) repülőgép abból az alkalomból, hogy 35 éve áll az Észak-atlanti Szerződés Szervezete szolgálatában.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 06. 22., 10:31
Kevés jellemzőbb mozzanata van a hazai örökségvédelemnek, mint a Budaörsi Repülőtér nyolcvanadik születésnapja.
2017. 06. 21., 12:47
Az ejtőernyősnek az ugrás soha el nem múló szerelem.
2017. 06. 20., 16:11
A svéd Saab jelenlegi csúcstípusa a JAS-39 Gripen hasonlóan a többi korszerű kortársához folyamatos továbbfejlesztés alatt áll.
2017. 06. 20., 16:10
Az NMA kompozit törzzsel és szárnnyal készül. A Qatar a blokád ellenére nem mond le rendelést. A Boeing negyvenezer új gép eladását prognosztizálja.

  Legfrissebbek most

Az MH Pápa Bázisrepülőtéren települt Stratégiai Légiszállítási Képesség (SAC) program részére június 19-én leszállították az első állandó állomáshelyű C-17-es hajtóművet.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A napokban hozták nyilvánosságra a hírt, mely szerint a Kanadai Különleges Erők Irakban harcoló egységének egyik mesterlövésze 3 450 méterről lőtte le az Iszlám Állam egyik terroristáját, mellyel új rekordot állított fel.