2017. 01. 18. szerda
Piroska
: 308 Ft   : 288 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

A Lufthansa 20 Boeing és 7 Airbus repülőgépet rendel meg

JETfly  |  2006-12-07 11:59:39

A Lufthansa német légitársaság szerdán közölte, hogy húsz Boeing 747-800s és hét Airbus A340-800s repülőgépet rendel meg, amelyeket az Ázsia és Észak-Amerika közötti járatain használ majd.

Az Airbus repülőgépek 2008-ban és a rákövetkező évben érkeznek meg, a Boeing 2010-től szállítja le a légi jármüveket.

A repülőgépek együttes listaára mintegy 5,2 milliárd euró, de a német cég közlése szerint azokat ennél olcsóbban szerzi be; hogy pontosan mennyiért, azt nem hozták nyilvánosságra.

A Lufthansa, amely a második legnagyobb európai légitársaság, ezen kívül opciót szerzett további 20 Boeing 747-800s vásárlására. A cég az első, aki a GEnx hajtómüvekkel felszerelt interkontinentális repülőgépeket megvásárolja.

- A Lufthansa a GE és a CFM által gyártott hajtómüvek egyik legjelentősebb felhasználója, mely elsőként alkalmazta a GE CF34-es és számos CF6-os hajtómüvét– mondta Scott Donnelly, a GE Aviation elnök-vezérigazgatója. Ezzel a megrendeléssel a Lufthansa ismét történelmet írt.

A GE utasszállító gépekben alkalmazott nagy tolóerejü hajtómüvei közül a GEnx iránt nő a leggyorsabban a kereslet. Először 2004-ben a népszerü Boeing 787-est szerelték fel GEnx hajtómüvel, majd 2005-ben a négy hajtómüves 747-8 típusjelü repülőgép is ezt a hajtómüvet kapta.  Mindezidáig a Boeing több mint 70 db 747-8 típusjelü gépre kapott megrendelést.

A GE-nek több mint 650 GEnx hajtómüre van már megrendelése – és a hajtómüvek csak 2008-ban kerülnek forgalomba. A GEnx a GE nagysikerü GE90-es repülőgép-hajtómüvének alapjaira épül. A széles testü repülőgépek legmegbízhatóbb és legkeresettebb repülőgépmotorjának tartott CF6-os repülőgéphajtómü-család utódjaként a GEnx sokkal jobb fajlagos üzemanyag-fogyasztással és hasznosteher-kapacitással büszkélkedhet, mint a CF6-os hajtómü.  A Boeing 787 Dreamliner típusú gépébe szerelendő GEnx hajtómüvek tesztelését az idén kezdték meg. A 787 Dreamliner-be kerülő GEnx-1B hajtómü tanúsítására a tervek szerint 2007-ben, míg a 747-8 típusú interkontinentális repülőgépbe szánt GEnx-2B hajtómü tanúsítására várhatóan 2008-ban kerül sor.

A GEnx az egyetlen olyan sugárhajtómü a világon, melynek mind az első turbinaháza, mind a turbinalapátjai kompozit anyagokból készültek. Ennek köszönhetően a hajtómü tartósabb, könnyebb, és alacsonyabbak az üzemeltetési költségek is. A turbinalapátoknál a GE90-es hajtómüvekből már ismert és jól bevált kompozit technológiát alkalmazzák, melynek köszönhetően több mint egy évtizede nem volt szükség menet közbeni rutin karbantartásra, és nem fordultak elő üzemelési problémák.

A GEnx repülőgép-hajtómü a GE „ecomagination” termékportfoliójának részét képezi. Az „ecomagination” elnevezésü program keretében a GE olyan új, költséghatékony technológiák kifejlesztését tüzte ki célul, melyek javítják ügyfeleik környezetvédelmi és üzemi teljesítményét.

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!
2017-01-09 12:44:50
A horvát katonai vezetés tenderért felelős bizottsága a napokban tájékoztatta az ország védelmi minisztériumát arról, hogy az új vadászrepülőgépek vásárlása ügyében két típus közül válasszanak, az egyik a svéd JAS-39C/D Gripen, a másik pedig a dél-koreai FA-50.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 01. 17., 09:48
Harci repülőgépekkel balesetek, katasztrófák sajnos előfordulnak még a legkorszerűbb technológiák mellett is.
2017. 01. 16., 16:25
A tavalyi esztendőben számtalan híresség hagyott el bennünket. Voltak köztük azonban olyanok is, akik halálhírét nem kapta fel a média.
2017. 01. 13., 14:45
Trump a program ellen, a minisztere mellette. Az első áttelepülő alakulat: irány Japán. Helyettesítheti a Villámot a Lódarázs? Elképesztő manőverek.
2017. 01. 12., 09:26
Visszatekintő a 2016-os szliácsi repülőnapra.

  Legfrissebbek most

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A francia védelmi minisztérium a napokban átvette a soron következő újabb 2 MQ-9 Reaper típusú pilóta nélkül drónt, melyeket rögtön Nigerbe küldtek.