2016. 12. 04.
Barbara, Borbála
: 314 Ft   : 295 Ft Benzin: 339 Ft/l   Dízel: 352 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

A Lufthansa 20 Boeing és 7 Airbus repülőgépet rendel meg

JETfly  |  2006-12-07 11:59:39

A Lufthansa német légitársaság szerdán közölte, hogy húsz Boeing 747-800s és hét Airbus A340-800s repülőgépet rendel meg, amelyeket az Ázsia és Észak-Amerika közötti járatain használ majd.

Az Airbus repülőgépek 2008-ban és a rákövetkező évben érkeznek meg, a Boeing 2010-től szállítja le a légi jármüveket.

A repülőgépek együttes listaára mintegy 5,2 milliárd euró, de a német cég közlése szerint azokat ennél olcsóbban szerzi be; hogy pontosan mennyiért, azt nem hozták nyilvánosságra.

A Lufthansa, amely a második legnagyobb európai légitársaság, ezen kívül opciót szerzett további 20 Boeing 747-800s vásárlására. A cég az első, aki a GEnx hajtómüvekkel felszerelt interkontinentális repülőgépeket megvásárolja.

- A Lufthansa a GE és a CFM által gyártott hajtómüvek egyik legjelentősebb felhasználója, mely elsőként alkalmazta a GE CF34-es és számos CF6-os hajtómüvét– mondta Scott Donnelly, a GE Aviation elnök-vezérigazgatója. Ezzel a megrendeléssel a Lufthansa ismét történelmet írt.

A GE utasszállító gépekben alkalmazott nagy tolóerejü hajtómüvei közül a GEnx iránt nő a leggyorsabban a kereslet. Először 2004-ben a népszerü Boeing 787-est szerelték fel GEnx hajtómüvel, majd 2005-ben a négy hajtómüves 747-8 típusjelü repülőgép is ezt a hajtómüvet kapta.  Mindezidáig a Boeing több mint 70 db 747-8 típusjelü gépre kapott megrendelést.

A GE-nek több mint 650 GEnx hajtómüre van már megrendelése – és a hajtómüvek csak 2008-ban kerülnek forgalomba. A GEnx a GE nagysikerü GE90-es repülőgép-hajtómüvének alapjaira épül. A széles testü repülőgépek legmegbízhatóbb és legkeresettebb repülőgépmotorjának tartott CF6-os repülőgéphajtómü-család utódjaként a GEnx sokkal jobb fajlagos üzemanyag-fogyasztással és hasznosteher-kapacitással büszkélkedhet, mint a CF6-os hajtómü.  A Boeing 787 Dreamliner típusú gépébe szerelendő GEnx hajtómüvek tesztelését az idén kezdték meg. A 787 Dreamliner-be kerülő GEnx-1B hajtómü tanúsítására a tervek szerint 2007-ben, míg a 747-8 típusú interkontinentális repülőgépbe szánt GEnx-2B hajtómü tanúsítására várhatóan 2008-ban kerül sor.

A GEnx az egyetlen olyan sugárhajtómü a világon, melynek mind az első turbinaháza, mind a turbinalapátjai kompozit anyagokból készültek. Ennek köszönhetően a hajtómü tartósabb, könnyebb, és alacsonyabbak az üzemeltetési költségek is. A turbinalapátoknál a GE90-es hajtómüvekből már ismert és jól bevált kompozit technológiát alkalmazzák, melynek köszönhetően több mint egy évtizede nem volt szükség menet közbeni rutin karbantartásra, és nem fordultak elő üzemelési problémák.

A GEnx repülőgép-hajtómü a GE „ecomagination” termékportfoliójának részét képezi. Az „ecomagination” elnevezésü program keretében a GE olyan új, költséghatékony technológiák kifejlesztését tüzte ki célul, melyek javítják ügyfeleik környezetvédelmi és üzemi teljesítményét.

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!
   MÁSOK ÍRTÁK
2016. 12. 02., 15:40

Repülős ajándékötletek a JETfly Webáruházból!

Válasszon karácsonyi ajándékot a JETfly Webáruházból! Repülős relikviák, könyvek, pilótadzsekik, bakancsok, pólók stb. széles kínálatával várjuk Vásárlóinkat! Kiszállítási akció!
2016. 12. 01., 10:54

Az utolsó Tu-144 utolsó repülései

Tupoljev–NASA repülő laboratórium, orosz gép amerikai műszerekkel. Emlékmű lesz a 77114-es? Akiket irritálnak bizonyos feliratok.
2016. 11. 30., 10:07

A kolumbiai katasztrófa lehetséges okai

El se indulhatott volna ez a gép erre az útvonalra? Amikor nincs kerozinszaga a roncsnak. A navigációs tartalék és a kötelező kitérő reptér.
2016. 11. 30., 10:03

Fehér hattyú

35 éve repül a Tu-160-as nehézbombázó.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

Az idén 15 éves katonai toborzás Bács-Kiskun megyei történetét és eredményeit is megismerték azok, akik az MH Katonai Igazgatási és Központi Nyilvántartó Parancsnokság (MH KIKNYP) kecskeméti irodájának rendezvényén vettek részt a mai napon Kecskeméten, a Pallasz Athéné Egyetemen.