2017. 02. 24. péntek
: 309 Ft   : 291 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

A Lufthansa 20 Boeing és 7 Airbus repülőgépet rendel meg

JETfly  |  2006-12-07 11:59:39

A Lufthansa német légitársaság szerdán közölte, hogy húsz Boeing 747-800s és hét Airbus A340-800s repülőgépet rendel meg, amelyeket az Ázsia és Észak-Amerika közötti járatain használ majd.

Az Airbus repülőgépek 2008-ban és a rákövetkező évben érkeznek meg, a Boeing 2010-től szállítja le a légi jármüveket.

A repülőgépek együttes listaára mintegy 5,2 milliárd euró, de a német cég közlése szerint azokat ennél olcsóbban szerzi be; hogy pontosan mennyiért, azt nem hozták nyilvánosságra.

A Lufthansa, amely a második legnagyobb európai légitársaság, ezen kívül opciót szerzett további 20 Boeing 747-800s vásárlására. A cég az első, aki a GEnx hajtómüvekkel felszerelt interkontinentális repülőgépeket megvásárolja.

- A Lufthansa a GE és a CFM által gyártott hajtómüvek egyik legjelentősebb felhasználója, mely elsőként alkalmazta a GE CF34-es és számos CF6-os hajtómüvét– mondta Scott Donnelly, a GE Aviation elnök-vezérigazgatója. Ezzel a megrendeléssel a Lufthansa ismét történelmet írt.

A GE utasszállító gépekben alkalmazott nagy tolóerejü hajtómüvei közül a GEnx iránt nő a leggyorsabban a kereslet. Először 2004-ben a népszerü Boeing 787-est szerelték fel GEnx hajtómüvel, majd 2005-ben a négy hajtómüves 747-8 típusjelü repülőgép is ezt a hajtómüvet kapta.  Mindezidáig a Boeing több mint 70 db 747-8 típusjelü gépre kapott megrendelést.

A GE-nek több mint 650 GEnx hajtómüre van már megrendelése – és a hajtómüvek csak 2008-ban kerülnek forgalomba. A GEnx a GE nagysikerü GE90-es repülőgép-hajtómüvének alapjaira épül. A széles testü repülőgépek legmegbízhatóbb és legkeresettebb repülőgépmotorjának tartott CF6-os repülőgéphajtómü-család utódjaként a GEnx sokkal jobb fajlagos üzemanyag-fogyasztással és hasznosteher-kapacitással büszkélkedhet, mint a CF6-os hajtómü.  A Boeing 787 Dreamliner típusú gépébe szerelendő GEnx hajtómüvek tesztelését az idén kezdték meg. A 787 Dreamliner-be kerülő GEnx-1B hajtómü tanúsítására a tervek szerint 2007-ben, míg a 747-8 típusú interkontinentális repülőgépbe szánt GEnx-2B hajtómü tanúsítására várhatóan 2008-ban kerül sor.

A GEnx az egyetlen olyan sugárhajtómü a világon, melynek mind az első turbinaháza, mind a turbinalapátjai kompozit anyagokból készültek. Ennek köszönhetően a hajtómü tartósabb, könnyebb, és alacsonyabbak az üzemeltetési költségek is. A turbinalapátoknál a GE90-es hajtómüvekből már ismert és jól bevált kompozit technológiát alkalmazzák, melynek köszönhetően több mint egy évtizede nem volt szükség menet közbeni rutin karbantartásra, és nem fordultak elő üzemelési problémák.

A GEnx repülőgép-hajtómü a GE „ecomagination” termékportfoliójának részét képezi. Az „ecomagination” elnevezésü program keretében a GE olyan új, költséghatékony technológiák kifejlesztését tüzte ki célul, melyek javítják ügyfeleik környezetvédelmi és üzemi teljesítményét.

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!
2017-02-16 09:35:20
A Pakisztáni Légierő még az idén újabb 50 darab Block 3-as verziójú JF-17 Thunder típusú, könnyű vadászrepülőgépet rendel, nyilatkozta a légierő marsallja, illetve a PAC (Pakistan Aeronautical Complex) vállalat vezetője, Arshad Malik.
2017-02-15 12:07:20
2017. február 9-én, az amerikai Lockheed Martin vállalat mariettai üzemének területén ünnepélyes keretek között bemutatta az első Lockheed Martin LM-100J Super Herculest (Model L-382J), mely nem más, mint a C-130J Hercules katonai szállítógép polgári verziója.
2017-02-16 14:44:28
2017. február 14-18. között rendezik meg Bangalorban az Aero India 2017 légi és űrtechnológiai szakkiállítást. Az eseményen számos nemzetközi cég képviselteti magát újabb üzletek reményében: jelen van például a Saab is dinamikus Gripen programmal.
2017-02-15 10:34:41
A Japán Légi Önvédelmi Erő (JASDF) pilótája, Nakano alezredes az első japán repülőgépvezető, aki több hónapos elméleti képzést követően február 7-én levegőbe emelkedhetett az F-35A repülőgéppel.
2017-02-09 11:42:55
A Tunéziai Légierő a napokban átvehette az első 6 darab OH-58D Kiowa Warrior típusú forgószárnyasait. A ceremóniára 2017. február 4-én került sor a Gabes légibázison, melyen részt vett az ország miniszterelnöke, Youssef Chahed is.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 02. 23., 10:20
A Szolnoki Sportrepülő Egyesület megkapta a bírósági végzést. A szandai reptér megmaradt, de két klubnak kellett eljönnie onnan. A hangár-per és következményei.
2017. 02. 23., 09:34
Hétfőn Stockholmban aláírták a Gripen vadászgépek korszerűsítéséről és repült óráinak növeléséről szóló szerződést.
2017. 02. 22., 15:39
A horvátok idén döntenek, Szlovénia nem akar új gépeket, a románok és szerbek minőségi és mennyiségi fölénybe kerülnek, ha a magyar légierő nem fejleszt.
2017. 02. 22., 10:52
Az osztrák kormány feljelentést tesz az Airbus repülőgépgyártó vállalat ellen.

  Legfrissebbek most

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

Az indonéz védelmi minisztérium a napokban szerződést kötött a francia NEXTER Systems vállalattal újabb CAESAR (CAmion Equipe d'un Systeme d'ARtillerie) típusú önjáró lövegek beszerzéséről.