2017. 07. 28. péntek
Szabolcs
: 305 Ft   : 261 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Airbus-hírek

JETfly  |  2006-11-23 05:00:00

A világ jelenlegi legnagyobb utasszállító repülőgépe, a kettős fedélzettel ellátott A380-as extrém tesztelésen vett részt az izlandi Keflavik repülőterén. A vizsgálat célja az volt, hogy rendkívül erős oldalszélben is teszteljék a repülőgép viselkedését.

Az MSN004 jelzésü ötödik prototípus hajtotta végre a hat leszállásból és öt felszállásból álló tesztprogramot, melynek során átlagosan 74 km/h felett volt az oldalszél, de voltak 104 km/h-s sebességü széllökések is. Ezek az értékek messze meghaladják a típussal szemben előírt minimum 43 km/h-s értéket. További, a típussal kapcsolatos hír, hogy háromhetes világ körüli tesztkörútra indul az A380-as második számú prototípus példánya, hogy élesben bizonyítsa képességeit. Útja során a gép többször meg fogja tenni a toulouse-i központ és Ázsia között a több mint 10 000 km-es utat, miközben ellátogat Szingapúrba, a dél-koreai Szöulba, Hongkongba és más kínai nagyvárosokba is. A tesztsorozat zárásaként Dél-Afrika, a Déli-sarkon át Ausztrália, majd pedig Kanada következik. Ezt követően Toulouse-ba az Északi-sarkon keresztül fog érkezni az A380-as.

Az indiai székhelyü Kingfisher légitársaság átvette az első négy Airbus A321-esét. A légifuvarozó cég összesen 43, az A320-as családba tartozó gépet rendelt. A Kingfisher lett az első légitársaság Indiában, amely az A321-est használja. Dr. Vijay Mallya, a cég elnök-vezérigazgatója kiemelte, hogy az új gépek segítségével bővíteni tudják célállomásaik és járataik számát is, kielégítve a megrendelők igényeit. A Kingfisher által megrendelt A320-asok mindegyikét az International Aero Engines hajtómüveivel szerelik fel. A gyorsan fejlődő indiai piacból egyre nagyobb szeletet kíván kiszakítani a cég, ezért a kisebb A320-asok mellett további, hosszú távú repülésekre is alkalmas gépeket rendeltek az Airbus konzorciumtól. Az öt-öt A330-assal, A350-essel és A380-assal együtt a Kingfisher állománya több mint 60 Airbust számlál majd.

A brazíliai TAM légitársaság újabb 37 darab utasszállító repülőgépet (12 db A319, 16 db A320, 3 db A321s és 6 db A330) rendelt az európai repülőgépgyártó konzorciumtól, ezzel összesen 115 darab, különböző Airbus géppel fognak rendelkezni. A TAM a legnagyobb Airbus-üzemeltető Latin-Amerikában.

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2017-07-24 15:40:18
A cseh Aero Vodochody repülőgépgyártó vállalat a napokban jelentette be, hogy megkezdődött az ígéretes L-39NG kiképzőgép gyártása. Első körben négy példány épülhet meg.
2017-07-18 16:35:29
Két turnusban, kilencvenhárom tanuló vett részt a nyár első hónapjaiban a kecskeméti repülőbázison szervezett honvédelmi táborokban. Többen közülük ismerősként üdvözölték a kiképzőiket – ők már tavaly is táboroztak a bázison.
2017-07-14 12:04:36
A napokban látott napvilágot a hír, miszerint Oroszország védelmi minisztériuma 2017. július 5-én szerződést kötött az Oroszország Helikopterei Holdinggal - annak is a kazanyi helikoptergyárával, további 10 darab Ansat-U típusú könnyű kiképző forgószárnyas vásárlásáról.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 07. 27., 12:31
Egy Budapest központú regionális cég homályos képe rajzolódik ki, ATR-ekkel, de egyelőre konkrét gépeknek nincs nyoma.
2017. 07. 26., 11:53
Polgári feladatokra is alkalmazhatók a katonai szállítóhelikopterek− mondta a Honvéd Vezérkar főnökhelyettes az M1 aktuális csatornán július 26-án, szerdán.
2017. 07. 25., 10:59

Ejtőernyős ugrás Szolnok felett

Körülbelül háromezer méterről ugrottak ki egy amerikai repülőgépből és egy magyar helikopterből a Black Swan 2017 többnemzeti gyakorlat részeként az MH 2. vitéz Bertalan Árpád Különleges Rendeltetésű Ezred katonái. Az MH 86. Szolnok Helikopter Bázis felett végrehajtott feladat több szempontból is különleges volt.
2017. 07. 24., 09:51
Hetvenöt éve dolgozik a világ legidősebb, 92 éves repülőgépszerelője, akinek esze ágában sincs nyugdíjba vonulni, annyira szereti a szakmáját.

  Legfrissebbek most

Kevés olyan komoly katonai vagy biztonságpolitikai feladat van, melynek kezelésében nem vesz részt az amerikai légierő a maga sajátos eszközeivel, módszereivel. Bár a levegőből valóban nem lehet megnyerni egyetlen háborút sem, de az idén 70 éves haderőnem nélkül nincs kivívott győzelem, sem sikeres NATO-művelet.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

Az alakulat Szomódon található helyőrségi lőterén ünnepelték fegyvernemi napjukat a tatai MH 25. Klapka György Lövészdandár 11. Harckocsi Zászlóaljának katonái július 25-én, kedden.