2017. 04. 29. szombat
Péter
: 312 Ft   : 286 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Lengyel és görög piacon próbálkozik az Aero Vodochody

JETfly  |  2006-09-28 17:30:18

A cseh Aero Vodochody repülőgépgyár folyamatosan igyekszik piacot találni az L-159 ALCA kiképző- és gyakorlógépek számára. A Cseh Légierőn kívül ugyanis még nem sikerült máshová eladni az egyébként igen kiváló paraméterekkel rendelkező és kedvező árú típust, holott az előd L-39 Albatrost több tucat országban üzemeltetik napjainkban is. Most azonban új piacok nyitására látnak lehetőséget.

A lengyelországi MSPO-n Kielcében és a görögországi Defendory 2006 szakkiállításon Athénban egyaránt bemutatják az L-159-esre épülő kiképzési rendszert, potenciális üzletkötés reményében. A méltán népszerü és rendkívül elterjedt típusnak számító L-39-es jelentősen továbbfejlesztett és megnövelt képességü utódja, az L-159 ALCA kétüléses "B" verziója ugyanis esélyes lehet a hamarosan esedékes lengyel és görög beszerzésekre egyaránt. Mindkét országban lassan kiöregednek a kiképző és gyakorló feladatkörben használt könnyü sugárhajtású gépek. Az Aero Vodochody eddig csak a Cseh Légierő számára szállított L-159-eseket, ezek nagy része azonban jelenleg lekonzerválva, eladásra vár. Az együléses, könnyü csapásmérő és felderítő példányok is átalakíthatóak azonban kétülésessé, ilyen megrendelés konkrétan már létre is jött, a Cseh Légierő ugyanis bővíti az L-159B változatú gépeinek számát, méghozzá költséghatékony módon a már meglévő, de nem használt együlésesek átépítésével. Az L-159-es rendszer magába foglalja a repülőgépeket és a kiszolgálóberendezéseket, a bevetéstervező és -elemző rendszereket és a korszerü szimulátort is. Az L-159-es korszerü avionikai rendszerei révén ideális a negyedik és később esetleg az ötödik generációs nagy sebességü típusokra való átképzésre is. A típus ideális lenne a Magyar Légierő számára is a JAS-39 Gripenek mellett.

Szintén az Aero Vodochodyhoz kapcsolódó hír, hogy szerződést kötöttek az olasz Alenia repülőgépgyárral a C-27J Spartan szállítógép bizonyos részelemeinek gyártására. Egyelőre a szárnyközéprészről van szó, de később bővülhet az együttmüködés. Az ügy apropója, hogy a kiöregedő Antonov An-26-os szállítógépek pótlásáról hamarosan a térség több országában is gondoskodni kell majd - Szlovákia, Lengyelország, Csehország és hazánk is ezek közé tartozik -, így a típusnak jó esélyei vannak komoly megrendelések elnyerésére. A cseh döntéshozók szemében pedig akár fontos szempont lehet a hazai ipar áttételes támogatása is...

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2017-04-19 12:03:14
A napokban az olasz Alenia Aermacchi vállalat leszállította Ausztráliának a soron következő, ötödik C-27J Spartan típusú szállítógépet. A repülőgép (A34-004) az Ausztrál Királyi Légierő richmondi légibázisán landolt.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 04. 28., 09:57
Minden tartály tele volt kerozinnal, Törökországot el kellett volna kerülni?
2017. 04. 27., 11:57

MosonShow 2017

Videó a 2017-es mosonmagyaróvári makettkiállításról.
2017. 04. 26., 12:14
Észtországban az ötödik generációs gépek, kétszáz kilométerre az orosz határtól. Repült-e bevetést izraeli F-35-ös szíriai célpontok ellen?
2017. 04. 26., 11:21

Videó a Gripenek légifotózásáról

Elkészült a videó A szovjet repülőtér titkai múzeum csapatának légifotózásáról.

  Legfrissebbek most

A napokban megérkezett Izraelbe (a Nevatim légibázisra) a soron következő 3 F-35A Lighting II (Adir) típusú ötödik generációs vadászrepülőgép – írja a Lockheed Martin.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A napokban, a Nigériai Légierő megalakulásának 53. évfordulóján, 2017. április 22-én, a Makurdi légibázison tartott ünnepségen hivatalosan is hadrendbe állt az első 2 Mi-35M típusú harci helikopter.